Több előfizetés, kisebb bevétel – ez jöhet a tévépiacon

Young happy parents communicating while watching a movie with their small kids in the living room.

A következő öt évben, ha nem is látványos mértékben, de bővülni fog a tévéelőfizetések száma világszinten, ugyanakkor az ebből származó bevétel csökken majd – derül ki a Digital TV Research legfrissebb előrejelzéséből. A legnagyobb veszteség az amerikai piacon lesz, ahol 19 milliárd dollár tűnhet el a piacról 2021 és 2027 között.

A tavalyi 1,011 milliárd idén 1,014 milliárdra nőhet a tévéelőfizetéssel rendelkezők száma globális szinten, 2027-re pedig 1,03 milliárdan lehetnek. A Digital TV Research elemzésében összesen 138 ország szerepel és annak ellenére, hogy az összesített előfizetői szám bővül majd, a szolgáltatók bevételei csökkennek.

A vizsgált időszakban 25 milliárd dollár tűnik majd el a piacról, csak az Egyesült Államokban 19 milliárd dolláros lehet a csökkenés. Az elemzésben szereplő 138 ország közül egyébként 70-ben csökkennek majd a tévéelőfizetésből származó bevételek.

 

A tanulmány szerint a műholdas tévéelőfizetések esetében 14 milliárd dolláros bevételcsökkenéssel lehet számolni, a digitális kábelpiacon 10 milliárd dolláros mínusz jöhet, míg az analóg kábeles piacon egymilliárd dolláros további visszaesést prognosztizálnak 2021 és 2027 között. Az IPTV szolgáltatásokból származó bevétel viszont kis mértékben bővül majd.