- Hirdetés -

Több magyar terméket veszünk

|

- Hirdetés -

Egy friss kutatásból kiderült, hogy a vásárlók több mint egyharmada 10 százalékkal többet is hajlandó fizetni egy termékért, ha az Magyarországon készült. A járvány ideje alatt megugrott azoknak a száma, akik több magyar árut vesznek. A fogyasztókat a hazai áruk kiválasztásában leginkább a védjegyek segítik. Ezek közül a Magyar Terméket tanúsító védjegyet nevezte meg a legtöbb megkérdezett a magyar eredetet mutató jelölések közül.

“A hazai vásárlók egyre nagyobb arányban keresik az itthon készült árukat, ez pedig most fontosabb, mint a Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég létrehozása óta eltelt 15 évben bármikor” – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a fogyasztói felmérésüket bemutató sajtótájékoztatójukon. Az InnoFood Marketing által végzett kutatás eredménye azt mutatja, hogy a megkérdezettek 84,2 százaléka említette az eredetmeghatározás segítőjeként a védjegyeket, míg például az ismert, magyaros hangzású márkanevet csak 32,8 százalékuk.

Az idén év elején készült, reprezentatív online felmérés szerint a válaszadók 32,2 százaléka több magyar terméket vásárolt a járvány alatt, mint korábban. Emellett pozitív új tendencia, hogy ez az arány a fiatal felnőttek, azaz a 18-29 évesek körében volt a legmagasabb 43,8 százalékkal. Az eredmények azt mutatják, hogy a hazai eredetjelölések közül kiemelkedően a Magyar Termék védjegyek a legismertebbek a fogyasztók körében, a spontán említést vizsgálva is minden más jelölést megelőznek.

Két, tulajdonságaiban és árában megegyező termék közül a válaszadók 80,6 százaléka a magyart választja a külföldivel szemben. 36,6 százalékuk 10 százalék felárat is hajlandó fizetni a hazai termékért, és ez az arány 44 százalékra nő, ha a magyar származást védjegy igazolja az árun. Tehát a védjegy csomagoláson történő szerepeltetése jelentősen hozzájárul a vásárlási hajlandósághoz.

A megkérdezettek 25,8 százalékuk arról számolt be, hogy nem tudja megkülönböztetni a boltokban a hazai és külföldi árut. Ezért is fontos, hogy az elmúlt egy évben egyre több cég csatlakozik a Magyar Termék védjegyrendszerhez, számuk hamarosan elérheti a 200-at – hangsúlyozta Benedek Eszter.

A hazai védjegyek ismertsége mellett a megítélésük is nagyon kedvező. A válaszadók háromnegyedéhez eljutott a Magyar Termék #veddahazait kampánya, amelynek célját 96,6 százalékuk támogatta, hogy hazai termékek vásárlásával hazai munkahelyeket védhetünk meg. A #veddazahait kampány egyedülálló módon a magyar terméket gyártó valamennyi vállalat számára csatlakozási lehetőséget biztosított. Ezt a válaszadók 84,4 százaléka megerősítette a megkérdezés során, hiszen egyetértett azzal a kijelentéssel, hogy a #veddahazait kampány minden magyar termék vásárlását támogatja, nemcsak a védjegyesekét.

Támogatás a kereskedelmi láncoktól is

Benedek Eszter szerint a gyártók mellett a kereskedelmi hálózatok is egyre aktívabban támogatják a magyar termékek értékesítését. Közülük a PENNY Markettel kötött először stratégiai együttműködési megállapodást a Magyar Termék Nonprofit Kft. még 2012-ben. Ennek eredményét jól mutatja, hogy a PENNY Marketnek már több mint 500 saját márkás árucikkén találhatják meg a vásárlók a Magyar Termék védjegyek valamelyikét. A hazánkban negyedszázada jelenlévő, országszerte több mint kétszáz üzletet működtető diszkonthálózat elsődleges célja az, hogy lehetőleg hazai beszállítókkal dolgozzon, teljes választékának közel 60 százaléka tőlük származik. Olyan termékkörök is vannak, ahol ez az arány meghaladja a 80 százalékot, mint például a tejtermékeknél, húskészítményeknél, frisshúsnál és az alapvető élelmiszereknél. Szinte minden kategóriájukban található idehaza gyártott áru, a Magyar Termék védjegyeseknél pedig külön jelzik ezt a tényt az akciós kiadványaikban, kommunikációs felületeiken. A Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel való együttműködés évek óta nagyon szoros és ezt a jövőben is így tervezik.

A Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég megalakulásakor, 15 éve azonban még a gyártókat sem volt könnyű meggyőzni a hazai eredet jelölésének fontosságáról. A nonprofit társaság maroknyi létrehozójának egyike a Detki Keksz Kft. volt, amelynek alapító-tulajdonosa szerint ők a kezdeti érdektelenség ellenére bíztak abban, hogy előbb-utóbb más cégek is a csatlakoznak. Pavlova Olga úgy látja, hogy a legjobb ösztönző a siker, márpedig a Magyar Termék 15 év alatt kiemelkedően a legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjeggyé vált Magyarországon, és folyamatos fejlesztésével újabb és újabb gyártókat tudnak meggyőzni a védjegy megszerzésének fontosságáról.

Használd, komposztáld! – erre buzdít az egyedi, természetes anyagokból komposztálható szívószálat és evőeszközöket készítő Vilhemp jelmondata. A közeljövőben törvényileg is tiltott, egyszerhasználatos műanyag eszközök fenntartható természetes rostszál alapú alternatíváját kínáló cég nemrég vált védjegyhasználóvá. „Olyan megoldást kerestünk, ami megfelel a modern életvitel igényeinek, ugyanakkor a fenntarthatóságnak is eleget tesz. Így született meg a Vilhemp alapanyaga, mely kizárólag természetes eredetű összetevőket tartalmaz. Kifejezetten hazai termesztők növényeit felhasználva, hazai technológiával készítjük el egyre bővülő termékkínálatukat az általunk kifejlesztett alapanyagból. Innovatív, feltörekvő vállalkozásként fontos számunkra, hogy kifejezzük elkötelezettségünket a hazai cégek sikere iránt. Ezért is örülünk, hogy a Hazai Termék védjeggyel erősíthettük vásárlóink bizalmát termékeinkben” – mondta el Rédey Soma, a Vilhemp Kft. alapítója.

Az egyik legújabb védjegyhasználó a Maci kávét gyártó Multi-Cikória Kft., melynek elődje, a Franck még 1822-ben alakult, és 1911 nyitotta meg cikóriafeldolgozó és pótkávégyártó üzemét a mai Jánossomorján. A gyárat ma működtető vállalat 2021-ben teljesen magyar tulajdonba került, azóta dolgoznak a márka újjáépítésén. Az új csomagoláson a frissen elnyert védjegy is megjelent a dobozokon. „Az új csomagolással azt is jelezni akartuk a vásárlóknak, hogy továbbra is megbízhatnak a nagymúltú és most megújuló gabonakávéinkban. Ezért is tartottuk kiemelten fontosnak, hogy elnyerjük a Hazai Feldolgozású Termék védjegy használatát” – emelte ki Horváthné Dr. Németh Szabina, a cég kereskedelmi vezetője. A jövőben szeretnének minden kezdeményezésben együttműködni a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amivel még közelebb hozhatják a hazai termékeket a vásárlókhoz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapestről közvetítik a 2021-es MTV EMA show-t

A 2021-es MTV EMA újra élő show-ként lesz látható világszerte, november 14-én, ezúttal Magyarországról közvetítve! A Papp László Budapest Sportarénában megrendezendő esemény egy világszerte minden közönségnek szóló, igazi globális zeneünnep lesz, világsztárok fellépésével. ...

Elektromos autóival duplázott a Volkswagen

Sikeresen folytatta 2021 harmadik negyedévében világméretű elektromos offenzíváját a Volkswagen Csoport: júliustól szeptember végéig a félvezetőhiány ellenére is 122 100 tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autóját (Battery Electric Vehicle; BEV) adta át ügyfeleinek, ami 109 százalékos...

Generációváltás előtt áll a családi cégek többsége

Míg öt éve a családi vállalatok 13 százaléka számára volt aktuális a generációváltás kérdése, jelenleg ez már 23 százalékuknál megtörtént vagy éppen folyamatban van. Akár családtag, akár külsős szakember veszi át a cég irányítását,...

Új kihívásokat hozott a hibrid munkavégzés

A világjárvány természetessé tette a munkahelyeken azt, ami azelőtt ritkán fordult elő: a csapat egyik fele otthonról dolgozik, a másik az irodából. Ez az úgynevezett hibrid munkavégzés teljesen új kihívás a cégeknek. Akár külső...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar versenyző a nemzetközi séfverseny döntőjében

A prémium ásványvízmárka örömmel mutatja be a S.Pellegrino Young Chef Academy verseny 2021-es nagydöntőjét, amely az idei évben még több hasznos ismerettel, tréninglehetőséggel és korszerű elképzelésekkel várja a globális séfközösséget. Hosszú várakozás után október 28....

Budapestről közvetítik a 2021-es MTV EMA show-t

A 2021-es MTV EMA újra élő show-ként lesz látható világszerte, november 14-én, ezúttal Magyarországról közvetítve! A Papp László Budapest Sportarénában megrendezendő esemény egy világszerte minden közönségnek szóló, igazi globális zeneünnep lesz, világsztárok fellépésével. ...

Elektromos autóival duplázott a Volkswagen

Sikeresen folytatta 2021 harmadik negyedévében világméretű elektromos offenzíváját a Volkswagen Csoport: júliustól szeptember végéig a félvezetőhiány ellenére is 122 100 tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autóját (Battery Electric Vehicle; BEV) adta át ügyfeleinek, ami 109 százalékos...

Generációváltás előtt áll a családi cégek többsége

Míg öt éve a családi vállalatok 13 százaléka számára volt aktuális a generációváltás kérdése, jelenleg ez már 23 százalékuknál megtörtént vagy éppen folyamatban van. Akár családtag, akár külsős szakember veszi át a cég irányítását,...

Új kihívásokat hozott a hibrid munkavégzés

A világjárvány természetessé tette a munkahelyeken azt, ami azelőtt ritkán fordult elő: a csapat egyik fele otthonról dolgozik, a másik az irodából. Ez az úgynevezett hibrid munkavégzés teljesen új kihívás a cégeknek. Akár külső...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

DATA