- Hirdetés -

Több mint 20 milliárdot fektetett be tavaly a Hiventures

|

- Hirdetés -

Közel 22 milliárd forintos tavalyi összbefektetéssel az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealap-kezelő 2021-ben egyszerre szárnyalta túl éves céljait és döntötte meg saját korábbi rekordját. A társaság a 2017 eleji indulás óta eltelt 60 hónapban közel 60 milliárd forintot, átlagosan havonta 1 milliárdot fektetett be hazai vállalkozásokba.

A Hiventures portfóliójába tartozó 423 társaság 2021 végén összesen 2740 főt foglalkoztatott. Az elmúlt évet is beárnyékoló pandémia, valamint a szállítási láncok folytatódó akadozása ellenére 2020-hoz képest megduplázta összesített árbevételét a portfólió, 102 cég esetében ennek a bevételnek egy jelentős, több mint 21 milliárd forintot kitevő része külföldi piacokról folyt be. Az exportból származó összbevétel az egy évvel korábbihoz képest másfélszeresére növekedett.

„A minden várakozást felülmúló eredményben az egyre jobban teljesítő startupjaink mellett az is közrejátszott, hogy tavaly már jóval nagyobb teret nyertek a portfóliónkban a közép- és nagyvállalatok: 2019 óta összesen 23 érett hazai vállalat sikeréhez járultunk hozzá befektetéseinkkel” – szögezte le Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

A startupok finanszírozása mellett olyan dinamikusan nőtt a hagyományos vállalatoknak nyújtott tőkebefektetések volumene, hogy 2021-ben már a rekordösszegű, közel 22 milliárd forintos kihelyezések megközelítőleg a fele KKV-kba és nagyvállalatokba áramlott. Ebben nagy szerepet tölt be, hogy a piaci szereplők között a Hiventures hozamelvárása a legalacsonyabb, mivel a gazdaság teljesítményének ösztönzésén van a hangsúly a profitmaximalizálás helyett. A nyereség és a növekedés legnagyobb része így a vállalkozásnál maradhat.

„Mostanra világosan látszik, hogy nem csak startup területen van szükség ránk” – vélte Katona Bence. „Azzal, hogy tőkeerőssé tesszük a magyar vállalkozásokat, hozzájárulunk sok kis- és közepes cég növekedéséhez, piacbővítéséhez és gyakran ahhoz is, hogy az érintett cégek továbbra is magyar tulajdonban maradhassanak, biztosítva a sikeres generációváltást. A közép- és nagyvállalatok esetében több, a hazai gazdasági teljesítmény egészét nagyban befolyásoló bővüléshez és felvásárláshoz nyújtottunk finanszírozást” – tette hozzá a vezérigazgató.

Sikeresen töltötte be a Hiventures 2017-es indulásával azt a finanszírozási űrt, ami a startup ökoszisztémát jellemezte és ami komoly korlátot jelentett a startupok fejlődésében. Az indulás óta eltelt öt évben összesen 1308 startup alapító fiatal kapott lehetőséget sikeres vállalkozás felépítésére. Annak érdekében, hogy ez a szám a jövőben is tovább növekedhessen, a tőkealap-kezelő folyamatosan alakítja, fejleszti a számukra kínált feltételrendszert.

„Egyszerűsödtek például az inkubáció belépési feltételei: nem kell felmondani a munkahelyen, feladni az egyéni vállalkozói létet, valamint még egyszerűbbé tettük a befektetési folyamatot, hogy a legfiatalabb vállalkozások még gyorsabban juthassanak hozzá a befektetési összeghez” – avat be a részletekbe a vezérigazgató. A legígéretesebb startupok, illetve scaleup (növekedési) fázisban lévő vállalkozások pedig a tavalyi évtől kezdődően akár 3 millió euró, azaz 1 milliárd forint összegű tőkefinanszírozást is kaphatnak. Egyre érettebbé válik a startup portfólió, így a kiszállásoknak is eljön az ideje. „Mostanra túl vagyunk az első sikeres, nagy exiteken, valamint előkészítés alatt áll több nagy nemzetközi felvásárlás is.” – teszi hozzá Katona Bence.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az orosz-ukrán háború uralta az online kereséseket

A 2022-es év összesített magyar Google listáját az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos keresések formálták legnagyobb mértékben, a felhasználók a legfontosabb történések figyelemmel kísérése mellett az érintett helyszínekről és személyekről is informálódni akartak. Dobogós helyezést értek...

Tovább nő a MATCH4 lefedettsége

December elejétől 8 megye újabb 350 településén láthatják a Network4 csatornájának műsorát. A Tarr Kft. ügyfelei előfizethetnek mindkét sporttelevízió adására, a MATCH4-re és testvércsatornájára, az ARENA4-re is. A MATCH4 bevezetését a piac remekül fogadta, a...

Elon Musk rakétáján megy az űrbe a magyar kisműhold

Elon Musk Falcon-9 típusú rakétája viszi majd a világűrbe a BME-n épített magyar kisműholdat. A szerkezet fedélzetén három másik egyetemen – a Szegedi Tudományegyetem, a győri Széchenyi István Egyetem és a Debreceni Egyetem –...

Ennyit költenének ajándékra a magyarok

Az infláció hatása erősen befolyásolja idén az ajándékokra szánt keretet: a megkérdezettek 53%-a nyilatkozott úgy, hogy kevesebbet költ idén ajándékra, mint szeretne, 33% ugyanakkor az áremeléseknek köszönhetően valószínűleg többet – derült ki a MediaMarkt...

Ünnepi kampányt indított a Budapest Airport

Értékes nyereményekért és adományokért cserébe a Budapest Airport advent harmadik vasárnapjáig várja mindenkitől a karácsonyhoz és utazáshoz kapcsolódó történeteket. A legjobban sikerült sztorikat Kautzky Armand felolvasásában is megismerhetik a repülőtér közösségimédia-felületeinek követői. A Budapest...

Erősödött tavaly a régió reklámpiaca

Tavaly a közép-kelet-európai régióban összesen 9,5 milliárd eurós volt a reklámköltés, ami éves összevetésben 14 százalékos bővülést jelentett – derül ki a CANnual Report idei kiadásából. Rácáfolva a korábbi pesszimista várakozásokra a magyar reklámpiac...

Többet gondolkozunk a karácsony ajándékok beszerzése előtt

Benne vagyunk az adventi időszakban, de ez a korábbi években nem jelentette azt, hogy el is kezdik az emberek a karácsonyi ajándékok beszerzését – mégis úgy tűnik, hogy ebben az évben többen vannak azok,...

11 országban látható a Paprika Studios dokumentumfilm-sorozata

Múlt hét csütörtöktől nem csak Lengyelországban, de a Viaplay platformján keresztül további 10 országban is elérhető az „Embertől emberig” című, ukrajnai menekültek életét bemutató mini dokumentumfilm-sorozat. Amióta Oroszország megszállta Ukrajnát egyetlen ország sem fogadott...

Ingyen nézhetünk kisfilmeket és animációkat

Január 6-ig a Cinemira Gyerek-és Ifjúsági Filmfesztivál 45, fiataloknak szóló kisfilmet és animációt tesz elérhetővé ingyenesen, korosztály szerinti keresési lehetőséggel a Cinemira Stream szolgáltatás keretében. A fesztivál keddtől egy hónapon át az eddigi legjobb versenyfilmjeiből...

Ezekkel a kihívásokkal küzdenek a webáruházak

A webáruházak közel fele számolt be forgalomcsökkenésről az idén jelentősen megugró infláció és az orosz-ukrán háború következményeképp. A szereplők már a kereslet visszaesését is érzékelik. A legtöbben a szállítási nehézségeket és az inflációt jelölték...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

sms mobiltelefon

A tech cégek mobilpiacra lépését hozhatja el az eSIM

Március óta mindhárom magyar szolgáltató lakossági kínálatában elérhető a virtuális SIM kártya. Az eSIM előnyei között a szolgáltatók jellemzően kiemelik a kisebb környezetterhelést a kevesebb keletkező műanyaghulladék miatt, a kényelmesebb mobilhasználatot és a kisebb...

Az orosz-ukrán háború uralta az online kereséseket

A 2022-es év összesített magyar Google listáját az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos keresések formálták legnagyobb mértékben, a felhasználók a legfontosabb történések figyelemmel kísérése mellett az érintett helyszínekről és személyekről is informálódni akartak. Dobogós helyezést értek...

Tovább nő a MATCH4 lefedettsége

December elejétől 8 megye újabb 350 településén láthatják a Network4 csatornájának műsorát. A Tarr Kft. ügyfelei előfizethetnek mindkét sporttelevízió adására, a MATCH4-re és testvércsatornájára, az ARENA4-re is. A MATCH4 bevezetését a piac remekül fogadta, a...

Elon Musk rakétáján megy az űrbe a magyar kisműhold

Elon Musk Falcon-9 típusú rakétája viszi majd a világűrbe a BME-n épített magyar kisműholdat. A szerkezet fedélzetén három másik egyetemen – a Szegedi Tudományegyetem, a győri Széchenyi István Egyetem és a Debreceni Egyetem –...

Ennyit költenének ajándékra a magyarok

Az infláció hatása erősen befolyásolja idén az ajándékokra szánt keretet: a megkérdezettek 53%-a nyilatkozott úgy, hogy kevesebbet költ idén ajándékra, mint szeretne, 33% ugyanakkor az áremeléseknek köszönhetően valószínűleg többet – derült ki a MediaMarkt...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....