- Hirdetés -

Több mint 200 millióval segített a Spar

|

- Hirdetés -

A SPAR Magyarország évről-évre számos egészséggel, szociális szférával, oktatással, kultúrával, sporttal és állatvédelemmel kapcsolatos szervezetet, ügyet támogat, s elkötelezetten segíti a hazai kisvállalkozásokat, hogy termékeikkel megjelenhessenek az üzletlánc polcain.

A vállalat az egész évet átfogóan szervez és támogat jótékonysági kezdeményezéseket. Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője elmondta: „A tavalyi évben több mint 244 millió forintot fordított nemes célok támogatására a vállalatunk. Büszkék vagyunk valamennyi kezdeményezésünkre és arra, hogy a vásárlóink is ahol tudnak, ott segítenek az adománygyűjtő akcióink idején.” A Magyar Máltai Szeretetszolgálattal immár 26. éve működik együtt szorosan az élelmiszerlánc: közös gondolkodásuk, ötleteik és kezdeményezéseik mentén az elmúlt évtizedekben számos jótékonysági akció tér vissza rendszeresen, újabb kezdeményezéseiknek köszönhetően pedig folyamatosan bővül a támogatottak köre. A karitatív szervezetet közel 47,4 forintnyi pénzbeli-, illetve termékadománnyal tudta támogatni a vevőivel együtt a SPAR Magyarország 2022-ben. Ebből az összegből a vevők által megvásárolt adománykártyák értéke 24,7 millió forint volt. A közös adománygyűjtéseknek köszönhetően további 143 tonna élelmiszer és több mint 58 ezer darab tanszer kerülhetett a rászorulókhoz.

Tizenkét tonna száraz táp jutott bajba jutott állatoknak

„Mancs a bajban!” elnevezéssel 2022 májusában immáron második alkalommal szervezett kétnapos állateledel-gyűjtő kampányt a SPAR Magyarország az Országos Állatvédőrség Alapítvánnyal karöltve. A kijelölt INTERSPAR áruházakban a civil állatvédő szervezetek munkatársai a vásárlók adományainak köszönhetően a kutyáknak több mint 10 ezer kilogramm száraz tápot, 3500 doboz konzervet, míg a cicáknak több mint 1700 kilogramm száraz tápot, 2700 doboz konzervet, 4400 csomag alutasakos eledelt és 1400 kilogramm macskaalmot gyűjtöttek. A „Mancs a bajban!” állateledel-gyűjtés során a vásárlókat bevonva a vállalat közös erővel segített a bajba jutott négylábúakon, eközben pedig igyekezett a felelős állattartás és az állatvédelem fontosságára is felhívni a figyelmet, valamint a civil szervezetek értékes munkájával is jobban megismerteti a lakosságot. A SPAR Magyarország a fentieken kívül több mint tíz éve segíti az itthoni menhelyek, állat- és vadasparkok munkáját azzal, hogy az áruházakban feleslegessé váló, kereskedelmi forgalomból kivont termékeket nekik ajánlja fel.

A SPAR-os gyerekek is felhőtlenül táborozhattak

A SPAR Magyarország, mint hazánk egyik legnagyobb foglalkoztatója 2022-ben is segítséget nyújtott abban, hogy munkavállalói gyermekei nyáron táborozni tudjanak. Az elmúlt évtizedben – a járvány miatt a 2020-as évet kivéve – minden esztendőben szervezett tábort munkatársai iskoláskorú gyermekeinek, ami 2013 óta több mint 200 millió forintos ráfordítással 4000 nebuló önfeledt nyaralását segítette elő a legalább öt napig tartó, ott alvós táborokkal. Nemcsak a gyermekeknek nagy kaland ez, de a SPAR-csoport kollégáinak is jelentősen megkönnyíti a nyári időszak szervezését.

Tanszerek a rászoruló gyerekeknek

Az Adni Öröm! kezdeményezés nyári tanszergyűjtő kampányának keretében a vásárlók rászoruló gyermekek iskolakezdését támogathatták a hazai INTERSPAR-okban megvehető adománykártyákkal, valamint az áruházakban személyesen megvásárolt, és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat önkénteseinek a helyszínen átadott füzetekkel, írószerekkel, tolltartókkal, iskolatáskákkal, tornacsomagokkal és egyéb hasznos taneszközökkel. A karitatív szervezet minden tárgyi adományt és pénzbeli felajánlást – amelyet szintén tanszerekre váltott be - szeptember elején juttatta el a nehéz helyzetben lévő családokhoz. A kezdeményezést 2021-ben indította el a hazai üzletlánc a szeretetszolgálattal karöltve, olyan hagyományt teremtve, amely 2022-ben is folytatódott: ezúttal több mint 58 000 darab tanszerrel és közel 2 millió forint értékű adománykártya megvásárlásával segítették a vásárlók az iskolaszergyűjtő kezdeményezését. A támogatást a SPAR Magyarország további 1 millió forinttal egészítette ki. Az áruházlánc vásárlóinak támogatásával a Magyar Máltai Szeretetszolgálat a 2022-es évben így mintegy 1500 gyermeknek segített új tanszerekkel, tornafelszereléssel, s a tanuláshoz szükséges egyéb eszközökkel.

Esélyegyenlőségi futam és adománygyűjtés a SPAR Budapest Maraton Fesztiválon

Nyolcszáz hazai település és 83 ország több ezer futója vett részt tavaly októberben a 37. SPAR Budapest Maraton Fesztiválon. A rendezvény egyik különlegessége volt a 10. FODISZ Esélyegyenlőségi Futam. Az esemény a fogyatékossággal élő, mozgáskorlátozott, illetve a szolidaritásukat kifejezni vágyó fiatalokat invitálta egy szimbolikus, 500 méteres táv lefutására. A program célja, hogy azok a fogyatékossággal élő gyerekek is átélhessék a versenyzés örömét és izgalmait, akiknek az aktív sportolás nem feltétlenül a mindennapok része. Az esélyegyenlőségi futam mellett a kétnapos sportnépszerűsítő programhoz hagyományosan több jótékonysági kezdeményezés is kapcsolódott.

Adni Öröm! az ünnepek előtt is

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR közös, Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akciója 2022-ben immár huszonhatodik esztendeje gondoskodik arról, hogy azok is részesülhessenek meghitt ünnepekben, akik mások segítségére szorulnak. A szeretetszolgálat önkéntesei karácsony előtt személyesen is kitelepültek a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekbe, ahol tartósélelmiszer-adományok gyűjtése volt a cél. A korábbi gyakorlatot folytatva ezúttal is, már az ünnepi időszak elején, december 1-jén elkezdődött az adománykártyák árusítása a pénztárakban, illetve a SPAR online shopban. Az ünnepek előtti időszakban sokan fejezik ki szolidaritásukat és együttérzésüket: egy, a SPAR Magyarország felkérése készült kutatás szerint a megkérdezettek 43%-a vallja, hogy amikor adományoz, szinte látja maga előtt azoknak az arcát, akiknek segít, és az is kiderült, hogy az adományozók előnyben részesíti a személyesebb ajándékozást. Azért, hogy ezt az érzelmi többletet ki tudják fejezni a SPAR vásárlói, a tavalyi évben az áruházlánc arra is lehetőséget biztosított, hogy az adományozók óriásképeslapon vagy online módon üzenhessenek a megajándékozottaknak, így még személyesebbé válhatott az adományozás. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! akciója révén 2022-ben 143 tonna élelmiszerből készülhetett ajándékcsomag. Ez a mennyiség 19.500 családnak segített szebbé és meghittebbé tenni az ünnepeket. A SPAR online shop vásárlói pedig – a személyesen vagy online megvásárolható ajándékkártyákon keresztül – több mint 7,3 millió forint felajánlással járultak hozzá az akcióhoz, amely összeget szintén az élelmiszer-ajándékcsomagok összeállítására fordítottak.

Kétszázezer jótékony aludoboz árát fordították rászoruló gyermekek táboroztatására

Nemcsak a környezeti terhelést csökkentik jelentősen, de nehéz sorsú gyermekek nyaralását is segíthetik a SPAR Magyarország vásárlói, amikor visszaviszik, és az erre a célra felállított automatáknál beváltják a használt alumíniumdobozokat. A folyamat igen egyszerű: amikor a háztartásban összegyűlt alumínium dobozokat a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzleteknél megtalálható automatákban visszaváltják a fogyasztok, a folyamat végén az adakozásra lehetőséget kínáló gombot szükséges megnyomni, ahhoz, hogy az aludobozok értéke jótékonysági célokat szolgálhasson. A kezdeményezésnek köszönhetően 2022-ben 200 ezer doboz gyűlt össze, ami több mint 3 tonna újrahasznosítható alumíniumot jelent. A befolyt közel egymillió forintból a Magyar Máltai Szeretetszolgálat nehéz sorsú gyerekek nyári táborozását segíti.

Minél több magyar termékkel a vásárlókért

A SPAR Magyarország a magyar gazdák, családi vállalkozások, a magyar agrárium és feldolgozóipar mellett elkötelezett vállalat: a hazai termelők és a magyar termékek, innovációk ösztönzése üzleti filozófiájának alappillére. Felkarolásukat támogatja a 2019-ben startolt Hungaricool termékverseny, amelyre olyan magas minőséget képviselő, Magyarországon előállított, izgalmas termékeket várnak, amelyek új fejlesztésűek, vagy ha már léteznek, a kiskereskedelmi láncokban széles körben még nem kaphatók. Ez a vásárlók számára azt jelenti, hogy évről évre újabb és újabb jó minőségű, hazai termelők által előállított árucikkeket vehetnek le a polcokról. 2022-ben negyedszer indult el a Hungaricool termékverseny, melyhez az ötletgazda SPAR mellett a K&H még aktívabb szerepvállalással csatlakozott: személyre szabott pénzügyi tanácsadással, finanszírozással támogatja a győzteseket, akiket marketingtámogatással és képzésekkel is segít a SPAR Beszállítói Akadémia. Ennek elsődleges célja, hogy a brand-építés terén olyan tudásanyaggal segítse a magyar kisvállalkozásokat, amely ösztönözi a további termékfejlesztést: ebből a vásárlók is profitálhatnak. Az eddigi három Hungaricool keretében már 26 győztes beszállító összesen több mint száz termékcikkel van jelen az áruházlánc polcain. A termékverseny mellett az üzletlánc a Régiók Kincsei elnevezésű programjával is támogatja a hazai kistermelőket azzal, hogy termékeiknek helyet biztosít polcain. A piros alma logóval jelölt termékek választásakor a fogyasztók a különböző hazai régiókból származó kistermelőket támogatják vásárlásukkal.

SPAR Segítő Kezek Program

A SPAR Magyarország lehetőségeihez mérten szívesen támogat olyan szervezeteket, amelyek társadalmilag jelentős ügyeket, akciókat hívatottak támogatni, felkarolni. Az élelmiszerlánc ezért életre hívott egy pályázati rendszert évekkel ezelőtt, amelynek keretében átlátható módon, egyenlő esélyeket biztosítva tud támogatni különböző kezdeményezéseket. 2022-ben a SPAR Segítő Kezek pályázati program keretén belül 80 civil alapítvány, egyesület részesült támogatásban, mintegy 8,5 millió forint értékben.

fotó: spar.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...

Rekordforgalom a DODO-nál

Történetének legmagasabb pénzügyi forgalmát érte el a logisztikai, technológiai cégcsoport 2022-ben, mintegy 51 millió euró értékben. A tavalyi évben 2300 futár és 1000 jármű tartozott a DODO flottájához hét európai országban, ahol a vállalat...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elindult az EssenceMediacom

Világszerte 120 irodával indult el az EssenceMediacom. A GroupM legújabb és legnagyobb ügynöksége hivatalosan január 31-ével kezdte meg a működését.Az EssenceMediacom a “breakthrough”-t, azaz az áttörést emeli gondolkodása középpontjába, és célja, hogy szakítva a...

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....