Egyre kifinomultabb a rosszindulatú hirdetések technológiája, a csaló hirdetők pedig gyakran egész fiókhálózatokat működtetnek – derül ki a Google legfrissebb, a hirdetések biztonságáról szóló éves jelentéséből. A múlt évben több mint 5,6 millió fiókot függesztettek fel világszerte a csalások megelőzését célzó irányelvek megsértése miatt.
Amint az a Google 2020-as jelentéséből is látszik, a világjárvány során megnövekedett a rosszindulatú hirdetések száma. A 2021-es évben ez a tendencia folytatódott: a rosszindulatú hirdetések technológiája kifinomultabbá vált, a csaló hirdetők pedig gyakran egész fiókhálózatokat működtetnek. A rosszindulatú hirdetések megakadályozása érdekében a Google több mint 180 országban aktívan ellenőrzi a hirdetési fiókokat, és ha egy hirdető nem teljesíti a Google Hirdetőigazolási programját, a fiók automatikusan felfüggesztésre kerül. 2020 és 2021 között háromszorosára nőtt azon fiókok száma, amelyek felfüggesztésre kerültek, tavaly pedig több mint 5,6 millió fiókot függesztettek fel világszerte a csalások megelőzését célzó irányelvek megsértése miatt. A cég tavaly több mint 3,4 milliárd hirdetést távolított el platformjairól, több mint 5,7 milliárd hirdetést korlátozott.
2021-ben a társaság több mint 30 hirdetőkre és kiadókra vonatkozó irányelvet léptetett életbe vagy dolgozott át. Többek között bevezette az úgynevezett “többszöri figyelmeztetés" irányelvet, amely szerint az irányelv megsértését követő figyelmeztetések számától függően kerül a felhasználó felelősségre vonásra. A vállalat bevezetett egy olyan irányelvet is, amely tiltja az éghajlatváltozást tagadó állításokat.
A Google 2021-ben megduplázta a megbízhatatlan forrásból származó tartalmakkal szembeni erőfeszítéseit és több mint 500 000 olyan oldalon blokkolta a hirdetések futtatását, amelyek megsértették a COVID-19 járványhoz kapcsolódó hamis egészségügyi állítások elleni irányelveit.
A Google továbbra is figyelemmel kíséri a COVID-19 járványhoz kapcsolódó hirdetéseket, és fokozottan ügyel a visszaélések megakadályozására, különösen az oltóanyagokkal, tesztekkel és a maszkok árdrágításával kapcsolatosan. A világjárvány kezdete óta több mint 106 millió a járvánnyal kapcsolatos hirdetést blokkolt.
Reakció az ukrajnai háborúra
Az Ukrajnában zajló háborút a Google úgynevezett “érzékeny eseménynek” (sensitive event) nyilvánította. Ez biztosítja, hogy a már futó Google-hirdetésekkel ne lehessen a helyzetet kihasználva bevételt szerezni a platformjain. Emellett számos lépést tett oroszországi kereskedelmi tevékenységének beszüntetése érdekében.
A vállalat szüneteltette a hirdetések megjelenítését Oroszországban és leállította a hirdetések értékesítését az oroszországi székhelyű hirdetők számára, valamint blokkolta az orosz államilag finanszírozott média monetizálási lehetőségeit is. A Google eddig több mint 8 millió, az ukrajnai háborúhoz kapcsolódó hirdetést blokkolt az említett az érzékeny eseményekre vonatkozó irányelvnek megfelelően.