- Hirdetés -

Több mint 3,4 milliárd hirdetést távolított el a Google

|

Egyre kifinomultabb a rosszindulatú hirdetések technológiája, a csaló hirdetők pedig gyakran egész fiókhálózatokat működtetnek – derül ki a Google legfrissebb, a hirdetések biztonságáról szóló éves jelentéséből. A múlt évben több mint 5,6 millió fiókot függesztettek fel világszerte a csalások megelőzését célzó irányelvek megsértése miatt.

Amint az a Google 2020-as jelentéséből is látszik, a világjárvány során megnövekedett a rosszindulatú hirdetések száma. A 2021-es évben ez a tendencia folytatódott: a rosszindulatú hirdetések technológiája kifinomultabbá vált, a csaló hirdetők pedig gyakran egész fiókhálózatokat működtetnek. A rosszindulatú hirdetések megakadályozása érdekében a Google több mint 180 országban aktívan ellenőrzi a hirdetési fiókokat, és ha egy hirdető nem teljesíti a Google Hirdetőigazolási programját, a fiók automatikusan felfüggesztésre kerül. 2020 és 2021 között háromszorosára nőtt azon fiókok száma, amelyek felfüggesztésre kerültek, tavaly pedig több mint 5,6 millió fiókot függesztettek fel világszerte a csalások megelőzését célzó irányelvek megsértése miatt. A cég tavaly több mint 3,4 milliárd hirdetést távolított el platformjairól, több mint 5,7 milliárd hirdetést korlátozott.

2021-ben a társaság több mint 30 hirdetőkre és kiadókra vonatkozó irányelvet léptetett életbe vagy dolgozott át. Többek között bevezette az úgynevezett “többszöri figyelmeztetés" irányelvet, amely szerint az irányelv megsértését követő figyelmeztetések számától függően kerül a felhasználó felelősségre vonásra. A vállalat bevezetett egy olyan irányelvet is, amely tiltja az éghajlatváltozást tagadó állításokat.

A Google 2021-ben megduplázta a megbízhatatlan forrásból származó tartalmakkal szembeni erőfeszítéseit és több mint 500 000 olyan oldalon blokkolta a hirdetések futtatását, amelyek megsértették a COVID-19 járványhoz kapcsolódó hamis egészségügyi állítások elleni irányelveit.

A Google továbbra is figyelemmel kíséri a COVID-19 járványhoz kapcsolódó hirdetéseket, és fokozottan ügyel a visszaélések megakadályozására, különösen az oltóanyagokkal, tesztekkel és a maszkok árdrágításával kapcsolatosan. A világjárvány kezdete óta több mint 106 millió a járvánnyal kapcsolatos hirdetést blokkolt.

Reakció az ukrajnai háborúra

Az Ukrajnában zajló háborút a Google úgynevezett “érzékeny eseménynek” (sensitive event) nyilvánította. Ez biztosítja, hogy a már futó Google-hirdetésekkel ne lehessen a helyzetet kihasználva bevételt szerezni a platformjain. Emellett számos lépést tett oroszországi kereskedelmi tevékenységének beszüntetése érdekében.

A vállalat szüneteltette a hirdetések megjelenítését Oroszországban és leállította a hirdetések értékesítését az oroszországi székhelyű hirdetők számára, valamint blokkolta az orosz államilag finanszírozott média monetizálási lehetőségeit is. A Google eddig több mint 8 millió, az ukrajnai háborúhoz kapcsolódó hirdetést blokkolt az említett az érzékeny eseményekre vonatkozó irányelvnek megfelelően.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...