Több mint 60 pályamű az Effie hazai döntőjében

Az Effie Awards Hungary közzétette a 2025-ös verseny shortlistjét, amely a döntőbe jutott pályaműveket tartalmazza. Idén 63 sikeres pályamű jutott a döntőbe, ezek a pályaművek 25 kategóriában versenyeznek a Bronz, Ezüst, Arany Effie díjakért, valamint a legkiemelkedőbb Arany Effie díjazottak a Platina Effie-ért. A nyerteseket november 24-én, a Díjátadó Gálán hirdeti ki az Effie Awards Hungary.

A marketing feladata, hogy változást hozzon – gondolkodásban, viselkedésben, eredményekben. És ehhez csak egy út vezet: a hatékonyság. Az Effie több mint öt évtizede ennek a szemléletnek a nemzetközi motorja; az egyetlen szakmai verseny, ahol a marketing legfőbb célja, a hatékony megvalósítás áll a középpontban. A versenyt a nemzetközi Effie mellett közjegyző is felügyeli.

A Reklám Világszövetség (IAA) Magyarországi Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) szervezésében az idén 24 éves hazai Effie-re nevezni ezúttal 2023. szeptember 1. és 2025. május 31. között Magyarországon megvalósított marketingkommunikációs aktivitással lehetett, a nemzetközi Effie standard előírásának megfelelő nevezési rendszerben.

Az idei versenyszezon is magas nevezés-számot hozott, köszönhetően egyrészt a szélesedő kategóriarendszernek, másrészt annak, hogy megbízó és ügynökség egyre fontosabbnak tartja a mérhető eredményekre építő pályázati kultúra révén elismertetni munkáját. Az Effie shortlistre kerülés, a döntőbe jutás már önmagában is jelentős szakmai értéket képvisel. Az Effie az elismerésekkel felhívja a figyelmet mind a kiemelkedő szakmai teljesítményre, mind a megbízó és ügynökség harmonikus együttműködésének jelentőségére.

A több mint 100 fős szakmai zsűriben hazai szaktekintélyek foglaltak helyet, az előírt arányban képviselve az ügyfél-ügynökségi oldalt, a kutatás, oktatás és a média területét. A Platina díj odaítéléséről külön zsűri dönt.

Fontos fejlesztés az idei évben, hogy a döntőbe jutott pályaműveket pontozó zsűri idén újra személyesen találkozott az RTL új székházában, a zsűrizést szakmai diskurzus is gazdagította, hogy szélesítve a szakmai látószöget, a különböző szakterületek nézőpontjaival finomítsa az értékelést. A zsűri az idén is mindkét fordulóban kötelező visszajelzést írt minden pályaműhöz, melyek hasznos információkkal szolgálnak a pályázók számára az eredmények megértéséhez. A díjátadó után ezeket minden nevező megkaphatja.

Az idei versenyen a legtöbb döntős pályaművet az Artificial Group, a Bold, a Cafe Communications, a Dot Creative, a feat. és a Mito tudhatja magáénak. A legtöbb shortlist-es alkotás az Age-Inclusive Marketing/Youth engagement, a Termék/szolgáltatás bevezetése, a Big Marketing Idea, a Branded Content, az Image és az Influencer Marketing kategóriába jutott be. Minden döntőbe jutott nevezés már biztos pontszerző a nemzetközi Effie Index hatékonysági világranglistán, az Arany Effie-t nyert pályaművek pedig indulhatnak a Global Best of the Best Effie versenyen is. A legeredményesebb hazai nevezők az Effie Indexen elért pontjaik alapján az Effie Awards Hungary Hatékonysági Ranglistáján is szerepelnek. A döntőbe jutott alkotások listája itt érhető el.

Az idei Bronz, Ezüst, Arany díjazottakat, a Platina díjast, valamint az Év Leghatékonyabb Megbízója és az Év Leghatékonyabb Ügynöksége elismeréseket november 24-én hirdeti ki az Effie Awards Hungary, a Budavári Lovardában tartandó, nagyszabású 300 fős ünnepélyes Díjátadó Gálaesten.