- Hirdetés -

Több mint négymillió forint a tét

|

Útakadályokat detektáló drón, vezeték nélküli hőérzékelő kocka, automatizált szellőztető rendszer – csupán néhány úttörő megoldás, melyeket az elmúlt években hoztak össze a Code #LikeABosch hackathon szemtelenül fiatal résztvevői, mindössze 48 óra leforgása alatt. A hibrid innovációs verseny idén szeptember 29-30-án várja a középiskolás és egyetemista indulókat, akik szívesen tesztelnék problémamegoldó képességüket olyan hardveres és szoftveres kihívásokban, melyekkel valós változást hozhatnak az emberek életébe. Érdemes megfontolni a személyes részvételt nemcsak a közösségi élmény, de a helyszín miatt is, a szentendrei úti Gamerland ugyanis a szünetekben is szórakoztató programok tárházát kínálja a fiatal ötletgazdáknak. Az offline regisztrációra szeptember 15-ig van lehetősége a versenyzőknek, míg az online indulók a hackathon előtti napokban is csatlakozhatnak. Innovációra fel!

Szeptember végén harmadik alkalommal jelentkezik a Bosch és a CraftHub közös szervezésű hackathonja, a Code #LikeABosch, melyet azzal a céllal hívtak életre 2021-ben, hogy lehetőséget adjanak a jövő tehetséges innovátorainak a bemutatkozásra. Idén is a népszerű Gamerland biztosít helyszínt a megmérettetésnek, a szervezők pedig közel 100 személyes résztvevőre számítanak a budapesti gamer közösség fellegvárában. Ezúttal azonban nem a felhőtlen szórakozásé lesz a főszerep, hiszen az indulóknak az idei évben csupán 24 órájuk lesz arra, hogy ötletes és megvalósítható hardveres és szoftveres megoldásokat hozzanak a Bosch mérnökcsapata által megálmodott kihívásokra. „Középiskolásokra, egyetemistákra és fiatal pályakezdőkre egyaránt számítunk, akár csapatban, akár egyedül érkeznek – utóbbiak új formációkat alkotva állhatnak neki a fejlesztésnek. Nincs szükség magas szintű kódolói tudásra, de jó, ha legalább egy csapattag rendelkezik alapismeretekkel valamelyik programnyelvet illetően. A középpontban azonban az ötletek állnak majd” – mondja Varga Károly, az innovatív IT-rendezvényeket megvalósító CraftHub egyik alapítója és ügyvezetője.

Ez egy érdeklődő generáció, csak tudni kell, mivel szólítsuk meg

A nevezők csupán a verseny előtti napokban ismerhetik meg a pontos kihívásokat, majd kiválaszthatják, hogy a szoftver vagy a hardver kategóriában próbálják ki magukat. A tavalyi győztes Superset nevű formáció pédául egy hőszabályozó rendszert tervezett, amely egy vezeték nélküli érzékelő kocka segítségével detektálja a környezet hőmérsékletét és az emberi hőt is, így mindig csak azt a területet melegíti fel, ahol éppen tartózkodik valaki. A legjobb szoftveres megoldás a HFDN (High Frequency Data Network) lett, amely a járművek közötti akadálytalan információáramlást támogatja, új távlatokat nyitva a balesetmegelőzésben.

„A tavalyi hackathon összesen 75 csapattal rajtolt el, a kihívások középpontjában pedig – ahogy a győztes projektekből is látszik – a környezettudatos otthoni okosmegoldások, valamint a járműveket balesetmegelőző szenzoros támogatással felszerelő fejlesztések álltak. Az óriási érdeklődés és a jobbnál jobb ötletek pedig ismét megmutatták, hogy a fiatalok számára a közhiedelemmel ellentétben igenis fontos a jövő, és ha lehetőséget adunk nekik, olyan perspektívából képesek szemlélni egy-egy globális problémát, amire nem is gondoltunk. Szeretnénk bátorítani őket arra, hogy merjenek másként gondolkodni és újat alkotni” – mondja Varga Károly.

Ötlet, prezentáció, többezer eurós díjak – és a zsűri elismerése

A Bosch mentorai a hackathon során több alkalommal is fogadják a versenyzőket, hogy jó tanácsokkal lendítsék át őket az esetleges holtpontokon, sok idő azonban nincs a tétovázásra, mivel összesen 24 óra áll összesen rendelkezésükre kész projekteket benyújtani. A megoldásokat egy maximum 2 perces pitch videóban kell bemutatni a zsűrinek, a fejlesztéshez készített forráskódot pedig egy GitHub adattárban kell közzétenni – bizonyítva, hogy az innováció mögött megvalósítható koncepció áll. Az első körben kiválasztott legjobb 8 csapat ezután kerülhet a döntőbe, ahol élő prezentációt tarthatnak a verseny összes résztvevője előtt, akik a zsűritagokkal együtt lehetőséget kapnak, hogy szavazzanak a verseny győztesére. Az egyes kihívások bajnokai 3000-3000 eurót zsebelhetnek be, az abszolút győztes csapat pedig további 5000 euróval gazdagodhat – természetesen az innovációs verseny felejthetetlen hangulata és a Bosch mérnök szakembereinek elismerése mellett.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...