- Hirdetés -

Több mint négymillió látogató a gazdasági oldalaknál

|

- Hirdetés -

Bőven négymillió felett volt a gazdasági tematikájú oldalak összesített havi látogatószáma májusban – derül ki a DKT friss elemzéséből. A legnépszerűbb website a blikk.hu volt a múlt hónapban, az Origo és a 24.hu előtt.

A magukat a mérés során gazdasági tematikájú oldalként (is) definiáló site-ok májusban összesen négymilliószázötvenhatezer belföldi egyedi látogatót (real user) értek el, ami óriási szám, mégis az idei év legalacsonyabb eredménye. Az idei csúcshónapot (eddig) a február jelenti, amikor négymilliónégyszázhuszonötezren kattintottak gazdasági témájú oldalakra – írja közleményében a DKT.

A május havi összesített látogatószám alapján a legtöbben – két és félmillióan – a portfolio.hu oldalt keresték fel, de közel ilyen impozáns a penzcentrum.hu látogatottsága is. Az egyedi látogatószám mellett érdemes figyelni az oldalletöltések számára is, amiben lényegesen nagyobb különbség van a két oldal között, mint a látogatószámban. Dobogós helyezett lett még a napi.hu oldal, de egymillió feletti látogatót számolhatott májusban a vg.hu, az infostart.hu, az agrarszektor.hu nevű weboldal is. A listán hetedik forbes.hu oldal látogatóinak száma közel kilencszázezer volt. A sorban következő privatbankar.hu, ceginformacio.hu és a tízes listát záró mfor.hu hatszáz- és hétszázezer közötti látogatót „fogadott” májusban.

 

A hvg.hu az általános híroldalként szerepel a mérésben, ezért nincs benne hivatalosan a gazdasági oldalak toplistáján, miközben tartalmát, hagyományait tekintve illik egy pillantást vetni rá, amikor a gazdasági híroldalak listáját elemezzük. Amennyiben gazdasági oldalként (is) tekintünk rá, akkor a kettőmillióháromszáztizenhétezres havi olvasótáborával a lista harmadik helyén végzett volna.

Ha nem a havi összesített, hanem a napi átlagos látogatószám alapján vetjük össze a gazdasági tematikájú oldalak látogatottságát, akkor az első három helyen nem látunk változást, ugyanúgy a portfolio.hu, penzcentrum.hu és a napi.hu követi egymást. A negyedik-ötödik helyen viszont helyet cserélt a vg.hu és az infostart.hu – utóbbi előrébb lépett eggyel. A hatodik-nyolcadik helyezett megegyezik a két listán az agrarszektor.hu-tól a privatbankar.hu-ig. A tízes lista végén szintén egy helycserét láthatunk a havi összesített adatokhoz képest: a napi átlagos látogatószám alapján felállított listán az mfor.hu megelőzi a ceginformacio.hu weboldalt.

 

Ha a napi látogatottság alapján is megvizsgálnánk a hvg.hu – mint profilját, hagyományait tekintve gazdasági témákkal is foglalkozó oldal helyét a magyar gazdasági site-ok versenyében, akkor a nagyon előkelő második helyet kapná, napi átlagos négyszáztízezer látogatóval.

 

Továbbra is vezet a blikk.hu

A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében változatlanul a blikk.hu vezeti, míg a második helyre most az Origo jött fel, egy helyet javítva áprilishoz képest. A dobogó harmadik helyezettje a 24.hu lett. Negyedik helyen most is az Index áll. Az ötödik helyen az nlc.hu található, amely két helyet javított pozícióján. A hatodik helyet a borsonline.hu foglalja el, ehhez éppen hat hellyel előrébb lépve. Hetedik az Időkép, nyolcadik a ripost.hu öt helyet javítva egy hónappal korábbi helyezéséhez viszonyítva. A tízes listát májusban a femina.hu és a portfolio.hu zárta.

 

Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagos látogatószámmal mért toplistát, az első helyen nem látunk változást, most is a Blikket találjuk ott. Utána viszont megfigyelhetők kisebb eltérések, helyváltoztatások. Míg weblapként az origo.hu a 24.hu előtt állt a második helyen, brandként éppen fordított a helyzet, a 24 a második és az Origó a harmadik. Az Index viszont épp úgy a negyedik helyet foglalja el brandként, mint domainként. Brand-perspektívából nézve az ötödik helyen az Időkép áll, megelőzve a NLC-t. Hetedik a Borsonline, nyolcadik a Ripost. A sort a Femina és a HVG zárja.

A havi összesített egyedi látogatószám alapján a toplista első helyét – egyet előre lépve – a blikk.hu foglalta el májusban. Második helyen most a 24.hu áll – egy hónappal ezelőtt éppen fordított volt a felállás. Az origo.hu most is a harmadik helyet foglalhatta el. A negyedik és az ötödik helyen sem látunk változást, előbbit a femina.hu őrzi, utóbbit az Index. Feljebb jött viszont a nlc.hu és a borsonline.hu: a női oldal egy, a bulvár site három helyet javított pozícióján. A nyolcadik helyen most is a ripost.hu-t találhatjuk. Kilencedik a portfolio.hu, míg a listát öt helyet előrébb ugorva a promotions.hu zárja.

A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának. Ez a helyzet most is. A Blikktől kezdve a Promotions-ig bezárólag nincs eltérés a brandek és a domainek listája között.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Rangos elismerést nyert el az LG

Az LG Electronics tennesseei üzeme az iparágban az első háztartásigép-gyár, amely kiérdemelte az Világgazdasági Fórum Lighthouse Factory minősítését. Az LG Electronics (LG) háztartási készülékeket gyártó üzemét az Egyesült Államokban a Világgazdasági Fórum (WEF) a világ...

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Ingyenes hirdetés feladás regisztráció nélkül, csupán pár kattintással (x)

Az online hirdetések évtizedek óta kedvező opciót jelentenek a kereskedelemre eladók és vásárlók számára egyaránt. Az egyik legfontosabb tényező a hozzáférhetőség, hiszen az erre dedikált oldalakon lényegében bárki hirdethet. Ez pedig még egyszerűbb, mint...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Új marketingigazgatóval folytatja a Westend

Tavaly év végén vette át Kovács Zsombor a Westend marketingigazgatói feladatait a szülési szabadságra távozó Pőcze Judittól.Az új marketingigazgató széles ismeretekkel rendelkezik a plázaszektorról, hiszen nem csak a Westendben dolgozott korábban, hanem szinte valamennyi...

Ismét díjazták a legkiemelkedőbb marketingaktivitásokat

Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lezárták a Vodafone felvásárlását

Január 31-én a vételár kifizetésével lezárult a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. megvásárlása. A január 8-án aláírt adásvételi megállapodásnak megfelelően a 4iG Nyrt. 51, a Magyar Állam pedig 49 százalékos közvetett befolyást szerzett a magyar...

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....