- Hirdetés -

Több mint négymillió látogató a gazdasági oldalaknál

|

- Hirdetés -

Bőven négymillió felett volt a gazdasági tematikájú oldalak összesített havi látogatószáma májusban – derül ki a DKT friss elemzéséből. A legnépszerűbb website a blikk.hu volt a múlt hónapban, az Origo és a 24.hu előtt.

A magukat a mérés során gazdasági tematikájú oldalként (is) definiáló site-ok májusban összesen négymilliószázötvenhatezer belföldi egyedi látogatót (real user) értek el, ami óriási szám, mégis az idei év legalacsonyabb eredménye. Az idei csúcshónapot (eddig) a február jelenti, amikor négymilliónégyszázhuszonötezren kattintottak gazdasági témájú oldalakra – írja közleményében a DKT.

A május havi összesített látogatószám alapján a legtöbben – két és félmillióan – a portfolio.hu oldalt keresték fel, de közel ilyen impozáns a penzcentrum.hu látogatottsága is. Az egyedi látogatószám mellett érdemes figyelni az oldalletöltések számára is, amiben lényegesen nagyobb különbség van a két oldal között, mint a látogatószámban. Dobogós helyezett lett még a napi.hu oldal, de egymillió feletti látogatót számolhatott májusban a vg.hu, az infostart.hu, az agrarszektor.hu nevű weboldal is. A listán hetedik forbes.hu oldal látogatóinak száma közel kilencszázezer volt. A sorban következő privatbankar.hu, ceginformacio.hu és a tízes listát záró mfor.hu hatszáz- és hétszázezer közötti látogatót „fogadott” májusban.

 

A hvg.hu az általános híroldalként szerepel a mérésben, ezért nincs benne hivatalosan a gazdasági oldalak toplistáján, miközben tartalmát, hagyományait tekintve illik egy pillantást vetni rá, amikor a gazdasági híroldalak listáját elemezzük. Amennyiben gazdasági oldalként (is) tekintünk rá, akkor a kettőmillióháromszáztizenhétezres havi olvasótáborával a lista harmadik helyén végzett volna.

Ha nem a havi összesített, hanem a napi átlagos látogatószám alapján vetjük össze a gazdasági tematikájú oldalak látogatottságát, akkor az első három helyen nem látunk változást, ugyanúgy a portfolio.hu, penzcentrum.hu és a napi.hu követi egymást. A negyedik-ötödik helyen viszont helyet cserélt a vg.hu és az infostart.hu – utóbbi előrébb lépett eggyel. A hatodik-nyolcadik helyezett megegyezik a két listán az agrarszektor.hu-tól a privatbankar.hu-ig. A tízes lista végén szintén egy helycserét láthatunk a havi összesített adatokhoz képest: a napi átlagos látogatószám alapján felállított listán az mfor.hu megelőzi a ceginformacio.hu weboldalt.

 

Ha a napi látogatottság alapján is megvizsgálnánk a hvg.hu – mint profilját, hagyományait tekintve gazdasági témákkal is foglalkozó oldal helyét a magyar gazdasági site-ok versenyében, akkor a nagyon előkelő második helyet kapná, napi átlagos négyszáztízezer látogatóval.

 

Továbbra is vezet a blikk.hu

A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében változatlanul a blikk.hu vezeti, míg a második helyre most az Origo jött fel, egy helyet javítva áprilishoz képest. A dobogó harmadik helyezettje a 24.hu lett. Negyedik helyen most is az Index áll. Az ötödik helyen az nlc.hu található, amely két helyet javított pozícióján. A hatodik helyet a borsonline.hu foglalja el, ehhez éppen hat hellyel előrébb lépve. Hetedik az Időkép, nyolcadik a ripost.hu öt helyet javítva egy hónappal korábbi helyezéséhez viszonyítva. A tízes listát májusban a femina.hu és a portfolio.hu zárta.

 

Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagos látogatószámmal mért toplistát, az első helyen nem látunk változást, most is a Blikket találjuk ott. Utána viszont megfigyelhetők kisebb eltérések, helyváltoztatások. Míg weblapként az origo.hu a 24.hu előtt állt a második helyen, brandként éppen fordított a helyzet, a 24 a második és az Origó a harmadik. Az Index viszont épp úgy a negyedik helyet foglalja el brandként, mint domainként. Brand-perspektívából nézve az ötödik helyen az Időkép áll, megelőzve a NLC-t. Hetedik a Borsonline, nyolcadik a Ripost. A sort a Femina és a HVG zárja.

A havi összesített egyedi látogatószám alapján a toplista első helyét – egyet előre lépve – a blikk.hu foglalta el májusban. Második helyen most a 24.hu áll – egy hónappal ezelőtt éppen fordított volt a felállás. Az origo.hu most is a harmadik helyet foglalhatta el. A negyedik és az ötödik helyen sem látunk változást, előbbit a femina.hu őrzi, utóbbit az Index. Feljebb jött viszont a nlc.hu és a borsonline.hu: a női oldal egy, a bulvár site három helyet javított pozícióján. A nyolcadik helyen most is a ripost.hu-t találhatjuk. Kilencedik a portfolio.hu, míg a listát öt helyet előrébb ugorva a promotions.hu zárja.

A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának. Ez a helyzet most is. A Blikktől kezdve a Promotions-ig bezárólag nincs eltérés a brandek és a domainek listája között.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....