- Hirdetés -

Több mint négymillió látogató a gazdasági oldalaknál

|

- Hirdetés -

Bőven négymillió felett volt a gazdasági tematikájú oldalak összesített havi látogatószáma májusban – derül ki a DKT friss elemzéséből. A legnépszerűbb website a blikk.hu volt a múlt hónapban, az Origo és a 24.hu előtt.

A magukat a mérés során gazdasági tematikájú oldalként (is) definiáló site-ok májusban összesen négymilliószázötvenhatezer belföldi egyedi látogatót (real user) értek el, ami óriási szám, mégis az idei év legalacsonyabb eredménye. Az idei csúcshónapot (eddig) a február jelenti, amikor négymilliónégyszázhuszonötezren kattintottak gazdasági témájú oldalakra – írja közleményében a DKT.

A május havi összesített látogatószám alapján a legtöbben – két és félmillióan – a portfolio.hu oldalt keresték fel, de közel ilyen impozáns a penzcentrum.hu látogatottsága is. Az egyedi látogatószám mellett érdemes figyelni az oldalletöltések számára is, amiben lényegesen nagyobb különbség van a két oldal között, mint a látogatószámban. Dobogós helyezett lett még a napi.hu oldal, de egymillió feletti látogatót számolhatott májusban a vg.hu, az infostart.hu, az agrarszektor.hu nevű weboldal is. A listán hetedik forbes.hu oldal látogatóinak száma közel kilencszázezer volt. A sorban következő privatbankar.hu, ceginformacio.hu és a tízes listát záró mfor.hu hatszáz- és hétszázezer közötti látogatót „fogadott” májusban.

 

A hvg.hu az általános híroldalként szerepel a mérésben, ezért nincs benne hivatalosan a gazdasági oldalak toplistáján, miközben tartalmát, hagyományait tekintve illik egy pillantást vetni rá, amikor a gazdasági híroldalak listáját elemezzük. Amennyiben gazdasági oldalként (is) tekintünk rá, akkor a kettőmillióháromszáztizenhétezres havi olvasótáborával a lista harmadik helyén végzett volna.

Ha nem a havi összesített, hanem a napi átlagos látogatószám alapján vetjük össze a gazdasági tematikájú oldalak látogatottságát, akkor az első három helyen nem látunk változást, ugyanúgy a portfolio.hu, penzcentrum.hu és a napi.hu követi egymást. A negyedik-ötödik helyen viszont helyet cserélt a vg.hu és az infostart.hu – utóbbi előrébb lépett eggyel. A hatodik-nyolcadik helyezett megegyezik a két listán az agrarszektor.hu-tól a privatbankar.hu-ig. A tízes lista végén szintén egy helycserét láthatunk a havi összesített adatokhoz képest: a napi átlagos látogatószám alapján felállított listán az mfor.hu megelőzi a ceginformacio.hu weboldalt.

 

Ha a napi látogatottság alapján is megvizsgálnánk a hvg.hu – mint profilját, hagyományait tekintve gazdasági témákkal is foglalkozó oldal helyét a magyar gazdasági site-ok versenyében, akkor a nagyon előkelő második helyet kapná, napi átlagos négyszáztízezer látogatóval.

 

Továbbra is vezet a blikk.hu

A napi átlagos egyedi látogatószám (real user) alapján kialakított TOP10-es listát a weboldalak esetében változatlanul a blikk.hu vezeti, míg a második helyre most az Origo jött fel, egy helyet javítva áprilishoz képest. A dobogó harmadik helyezettje a 24.hu lett. Negyedik helyen most is az Index áll. Az ötödik helyen az nlc.hu található, amely két helyet javított pozícióján. A hatodik helyet a borsonline.hu foglalja el, ehhez éppen hat hellyel előrébb lépve. Hetedik az Időkép, nyolcadik a ripost.hu öt helyet javítva egy hónappal korábbi helyezéséhez viszonyítva. A tízes listát májusban a femina.hu és a portfolio.hu zárta.

 

Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagos látogatószámmal mért toplistát, az első helyen nem látunk változást, most is a Blikket találjuk ott. Utána viszont megfigyelhetők kisebb eltérések, helyváltoztatások. Míg weblapként az origo.hu a 24.hu előtt állt a második helyen, brandként éppen fordított a helyzet, a 24 a második és az Origó a harmadik. Az Index viszont épp úgy a negyedik helyet foglalja el brandként, mint domainként. Brand-perspektívából nézve az ötödik helyen az Időkép áll, megelőzve a NLC-t. Hetedik a Borsonline, nyolcadik a Ripost. A sort a Femina és a HVG zárja.

A havi összesített egyedi látogatószám alapján a toplista első helyét – egyet előre lépve – a blikk.hu foglalta el májusban. Második helyen most a 24.hu áll – egy hónappal ezelőtt éppen fordított volt a felállás. Az origo.hu most is a harmadik helyet foglalhatta el. A negyedik és az ötödik helyen sem látunk változást, előbbit a femina.hu őrzi, utóbbit az Index. Feljebb jött viszont a nlc.hu és a borsonline.hu: a női oldal egy, a bulvár site három helyet javított pozícióján. A nyolcadik helyen most is a ripost.hu-t találhatjuk. Kilencedik a portfolio.hu, míg a listát öt helyet előrébb ugorva a promotions.hu zárja.

A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistája általában megfelel a brandekhez tartozó (fő) weblapok listájának. Ez a helyzet most is. A Blikktől kezdve a Promotions-ig bezárólag nincs eltérés a brandek és a domainek listája között.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív...

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, hol nőttek legnagyobbat az ingatlanárak

A money.hu legfrissebb elemzésében összefoglalta az elmúlt 5 év legdinamikusabb drágulását mutató települések top 10-es listáját. Az ingatlan.com adatai felhasználásával összeállított toplistán ott van Baranya és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye több települése is. A szakértők kitértek...

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...