- Hirdetés -

Több nőt az IT szektorba!

|

- Hirdetés -

Az utóbbi években egyre több nő halad az üzleti életben felfelé a ranglétrán olyan fontos pozíciók felé, amelyek már példaértékűek lehetnek a fiatal lányok számára. Továbbra is meglepően alacsony a nők aránya az informatikai védelem világában – derül ki a Kaspersky Lab „11%-on túl: Tanulmány a nők kiberbiztonsági jelenlétéről” című jelentéséből.

A jelentés szerint a nők a kiberbiztonság univerzumában kemény valósággal szembesülnek: gyakran egyedüli nőként ülnek egy férfiakkal teli szobában – talán ez az egyik fő ok, amiért sokan úgy döntenek, nem itt akarnak karriert építeni. A nők hiánya ebben az iparágban dominó elvként is működhet: minél kevesebb nő van, annál kevesebb érdeklődőre lehet számítani a jövőben. Egy tavaly készült nemzetközi számítástechnikai munkaerő tanulmány szerint a megkérdezettek 42%-a szerint fontos, hogy van-e az érdeklődésüknek megfelelő munkahelyeken azonos nemű példakép. Azaz egy kisiskolás lány számára nem elhanyagolható, hogy az adott munkaterületen mennyi a nők aránya. Sőt, a megkérdezett nők fele olyan munkakörnyezetben dolgozik, amely egyenlő nemi arányokkal bír.

Az elemzés rávilágít, hogy a nők többségének nincs elég önbizalma az informatika világához, mivel sokan úgy gondolják, hogy csupán fejlesztőket keresnek a fejvadászok egy-egy IT pozícióra. Bár kívülről úgy tűnik az ipar elsősorban a technikai oldalra összpontosít, pedig az olyan képességek, mint a kritikus gondolkodás és a problémamegoldás roppant fontosak a kiberbiztonságban.

Úgy tűnik, hogy hiányzik a megfelelő, gyakorlatorientált képzés és információ, amely segítené a nők integrálását az IT szektorba. Amikor megkérdezték, hogy miért nem döntöttek a kiberbiztonsági pálya mellett, akkor a következők derültek ki: a válaszadók 57%-nak nincs kódolási tapasztalata, 52 százalékukat egyáltalán nem érdekli a számítástechnika, 45% nem ismeri a kiberbiztonságot, 38% kevésnek tartja matematika tudását.

A kiberbiztonsághoz kapcsolódó sztereotípiák szintén nagy visszatartó erőt jelentenek a nőknek. Ezek lerombolását már az egyetemen el kell kezdeni. A fiatal nők egyharmada gondolja úgy, hogy a kiberbiztonsági szakemberek „geek”-ek, azaz kockák, ezért nem is meglepő, hogy minden hatodik nő szerint a kiberbiztonsági karrier unalmas, de ez nem azt jelenti, hogy ez az kép nem változtatható.

Noushin Shabab, a Kaspersky Lab vezető biztonsági elemzője szerint „A kiberbiztonsági szakember imázsa változik, például a WannaCry kapcsán a fiatal nők 58%-ának érdeklődését az online hírek, a televízió és a rádió keltette fel. Ez azt jelenti, hogy az érdeklődést nem nehéz az informatikai világ felé terelni.”

A sztereotípiák leküzdésére a Kapsersky Lab más szervezetekkel közösen azon dolgozik, hogy jobban megértsék azokat az akadályokat, amelyek limitálják a nők lehetőségeit a kiberbiztonságban, például olyan kezdeményezésekkel, mint a Kaspersky Lab Akadémia, a Kaspersky Kiberbiztonsági Minősítési Program és a Kaspersky Kiber Napok. Ezek célja az iparági tudatosság, a munkaköri lehetőségek, és a szakemberek oktatásának promóciója.

A nemzetközi kibertanácsadó cégnél számos jó példa akad a nők motiválására, olyan példaképek személyében, akik szívesen megosztják személyes történeteiket a pályaválasztás előtt álló fiatalokkal:

„Kislányként mindig lenyűgöztek a rejtvények és a társasjátékok, amely tovább fejlődött a programozás iránti szeretetté, míg ez elindította a karrieremet biztonsági kutatóként. A Kaspersky Lab GReAT (Global Research and Analysis Team – Globális Kutató- és Elemző Csapat) részlegén dolgozom más szakértőkkel közösen a kifinomult kibertámadások és ismeretlen APT-k észlelésén, kiberkémkedéssel kapcsolatos kampányokon, a főbb kártékony programok, zsarolóvírusok és egyéb kibercsapdák elemzésén. A munkám nemcsak technikai készségeket, hanem kitartást, kreativitást és együttműködési képességet is igényel azért, hogy egy lépéssel a kiberbűnözők előtt járhassak.” – osztotta meg tapasztalatait Noushin Shabab, a Kaspersky Lab vezető biztonsági elemzője.

Shabab szerint minél több nő fedezi fel magának az informatikai biztonság világát, annál gyorsabban lesz népszerű karrier-lehetőség: „Szerencsés vagyok, hogy önállóan megtaláltam a hivatásom, és most bátorítani szeretném nő társaimat, hogy kövessék a példámat. Érdekes összetevője a munkámnak, hogy míg mások napi 100 e-mailt is válthatnak, addig én többezer embert megmenthetek egy számítógépes támadótól akár egy óra alatt. Továbbá a számítógépes bűnözők nem normál munkaidőben dolgoznak, ami számomra azt jelenti, hogy az én munkaidőm is rugalmas. Dolgozhatok egy laborban, egy adatközpontban, egy irodából, otthonról vagy akár a kedvenc kávézómból is, azaz a munkám követi az életmódomat. Azt pedig eszméletlenül élvezem, hogy folyamatosan fejlődhetek és gondolkodhatok új megoldásokon azért, hogy megvédhessem az embereket és a vállalkozásokat a rosszindulatú programoktól.”

A nemi megkülönböztetés megszüntetésén dolgozik a Kaspersky Lab, például olyan expedíciók büszke szponzora, amelyeket női világutazók inspiráltak. Legutóbb a vállalat támogatta az első csak nőkből álló csapat északi-sarki expedícióját, amely az Arab-félszigetről indult április 15-én és mindössze 8 nap alatt teljesítették a kimerítő túrát.

„Vállalatunkban számos briliáns nő napról-napra megkérdőjelezi a férfiuralmat az informatikai világban, és mi ösztönözni is szeretnénk a fiatal nőket, hogy legyenek bátrak és tegyék próbára magukat– legyen szó akár az Északi-sark meghódításáról, akár arról, hogy fejlesztőnek tanuljanak.” – mondta Alex Moiseev, a Kaspersky Lab CBO-ja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA