Több mint félezren a Mobile Hungary-n

Több, mint ötszázan voltak kíváncsiak tegnap a mobil iparágat érintő kérdésekre, amely Csermely Ákos szerint jó visszajelzése annak, hogy egyre többen kezdik azt észrevenni, hogy komolyan kell foglalkozni a témával. Az idén hatodik alkalommal megrendezett Mobile Hungary konferencián többek között kiderült, hogy leáldozóban van a nagy követői számmal rendelkező influencereknek, a digitális fizetőeszközök felforgathatják a médiaipart, a mobilinternet már mindenkié valamint, hogy mit is értünk mobil esport alatt.

 

Az idei Mobile Hungary jelmondata a Kezedben az életed! volt, amely azt jelképezte, hogy az okostelefonunk már gyakorlatilag egyéni chipünkké vált, ha úgy tetszik személyi asszisztensünk is egyben. Az eseményen a mobil kereskedelem, a mobil szórakoztatás, a mobil fintech és a mobil reklám témák voltak terítéken. A konferencián a mobil-fintech témában a kriptovaluták, azaz a digitális fizetőeszközök kapcsán elhangzott, hogy felforgathatják és forradalmasíthatják a médiaipart. Mi több, külföldön már az okoseszközökért is tudunk akár kriptovalutával fizetni. Az eNet mobil kereskedelemet érintő kutatásából kiderült, hogy már nem csak a fővárosi férfiak kedvenc játékszere a mobilinternet, ugyanis kezdenek eltűnni a nemi és területi határok, többek között ezek hatására is 2017-re a magyar lakosság 30%-a hajtott végre mobilon keresztüli vásárlást.

 

„Az idei konferencián is igyekeztünk megjeleníteni és felületet biztosítani az mobil iparágat érintő legtöbb jelentős kérdéskörnek. Nehéz kiemelnem pár dolgot, de például szó volt a PSD2 és a GDPR szabályozásokról, a digitális fizető eszközökről, megvizsgáltuk a mobilon való szórakoztatást több oldalról is, és persze nem utolsó sorban a mobil reklám legújabb trendjeit. És azt gondolom, hogy ezt a széles választékot az is visszaigazolta, hogy több, mint ötszázan voltak kíváncsiak az előadásokra, amely azt gondolom, hogy nagy szó egy ilyen szűk szegmens, mint a mobil esetében.” – mondta Csermely Ákos, a Mobile Hungary konferencia tulajdonosa.

 

A mobil reklám szekciókban többek között kiderült, hogy átalakulás várható az influencerek tekintetében is. A meghatározó, hatalmas követői számmal rendelkező véleményvezérek süllyedőben vannak, és elérkezett a micro-influencerek kora, akiket úgy definiálhatunk, mint a 2-5 ezer követővel rendelkező véleményformálókat. A mobil szórakozás témakörében többek között szó volt a mobil felhasználói élményről, az élő adások fogyasztásáról, és a témakört egy élő mobil esport játék bemutató zárta le.