- Hirdetés -

Többen nézik a tévés reklámokat

|

Több tévénéző, jóval hosszabb képernyő előtt töltött idő, 10 százalékkal nagyobb elérésű reklámszpotok, minden más médiatípusnál jobb költséghatékonyság: rég volt ilyen kedvező együttállás a televíziós hirdetési piacon, ami most részben a koronavírus-járvány kapcsán kialakult helyzetnek is köszönhető. Azok a hirdetők, akik a gazdasági kihívások ellenére kihasználják ezt a mostani periódust, nagyot nyerhetnek, és széles tömegeket elérve elhúzhatnak a versenytársaik mellett – derül ki a TV2 Csoport elemzéséből, amit a Nielsen Közönségmérés adatai alapján készített.

Átlagosan 10 százalékkal több tévénézőt lehetett elérni egy televíziós reklámszpottal idén áprilisban a tavalyi év ugyanezen időszakához képest a 18-59 évesek körében, többek közt annak köszönhetően, hogy a koronavírus-járvány miatt jelentősen nőtt a teljes lakosság tévénézésre fordított ideje hazánkban – olvasható az elemzésben. Különösen délelőtt emelkedett a tévés reklámok elérése; reggel 6 és 12 óra között átlagosan a 18-59 éves célcsoport 29 százalékát érte el a tévé, ami 16 százalékos növekedést jelent tavaly áprilishoz képest.

Délután 12 és 18 óra között, valamint a késő esti órákban, éjjel 11 óra és hajnali 2 óra között szintén jelentős, 11 százalékos növekedés mérhető ebben az összehasonlításban. Mindez azt is eredményezi, hogy a tévés reklámoknak – amelyek az egy főre jutó költséget tekintve eddig is az egyik legköltséghatékonyabb hirdetési formának számítottak – tovább csökkent a fajlagos költsége.

„Rég nem látott kedvező együttállást tapasztalhatnak most az ügyfelek a televíziós hirdetési piacon: hatalmas tömegeket lehet magas minőségben, a korábbinál is költséghatékonyabban elérni, ráadásul mérsékelt reklámzaj mellett. Aki tehát most intenzíven hirdet a tévében, hatásosabban és hatékonyabban ki tud tűnni a tömegből – eljött a pillanat!” – összegzett Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési igazgatója. „A koronavírus által megváltozott médiafogyasztási szokások tulajdonképpen a televíziózás reneszánszát hozták el nekünk, hiszen a korábbinál jóval többen és többet tévéznek a magyarok, ráadásul a fiatalabb korosztályt is a tévéképernyő felé fordította ez az új helyzet. Ezek a körülmények tovább erősítették a televíziós hirdetések alapvetően is ismert előnyeit a többi hirdetési formához képest” – tette hozzá. A májusi trendek alapján, az enyhítésekkel párhuzamosan valamelyest mérséklődött az áprilisi csúcshoz képest a lakosság által a tévéképernyő előtt töltött idő, de még így is növekvő tendenciát látunk a tavalyi azonos időszakhoz képest.

A fiatalok is a tévé felé fordultak

A legfrissebb adatok szerint a teljes lakosság 16 százalékkal töltött több időt a tévéképernyők előtt idén áprilisban, mint a tavalyi év ugyanezen hónapjában: idén 311 perc volt az egy főre jutó tévénézési idő körükben a tavaly áprilisi 268 perchez képest. A 4-17 éves fiatalok tévénézésre fordított ideje nőtt meg a legnagyobb mértékben: ők az elmúlt hónapban 217 percet tévéztek, míg tavaly áprilisban 161 percet, ami 34,8 százalékos növekedést jelent. Különösen fontos ez a korosztály, hiszen ők már a hordozható okoseszközök világában nőttek fel, ugyanakkor most a járványügyi korlátozások hatására nagy számban fordultak a tévéhez. A 18-59 évesek körében a teljes lakossághoz hasonló mértékben, 15,6 százalékkal emelkedett tavaly áprilishoz képest a tévénézési idő: ők idén áprilisban 267 percet tévéztek naponta, míg tavaly 231 percet.

Mindez hatalmas lehetőséget nyújt azoknak a cégeknek, akik ebben a rendkívüli helyzetben proaktívak, fejlesztenek, befektetnek és kommunikálnak, a korábbi tapasztalatok alapján ugyanis az ilyen vállalatok adott esetben még piacot is nyerve megerősítik pozícióikat a megváltozott gazdasági környezetben. Az ő ideális hirdetési platformjuk lehet most a televízió.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...