- Hirdetés -

Többen nézik a tévés reklámokat

|

- Hirdetés -

Több tévénéző, jóval hosszabb képernyő előtt töltött idő, 10 százalékkal nagyobb elérésű reklámszpotok, minden más médiatípusnál jobb költséghatékonyság: rég volt ilyen kedvező együttállás a televíziós hirdetési piacon, ami most részben a koronavírus-járvány kapcsán kialakult helyzetnek is köszönhető. Azok a hirdetők, akik a gazdasági kihívások ellenére kihasználják ezt a mostani periódust, nagyot nyerhetnek, és széles tömegeket elérve elhúzhatnak a versenytársaik mellett – derül ki a TV2 Csoport elemzéséből, amit a Nielsen Közönségmérés adatai alapján készített.

Átlagosan 10 százalékkal több tévénézőt lehetett elérni egy televíziós reklámszpottal idén áprilisban a tavalyi év ugyanezen időszakához képest a 18-59 évesek körében, többek közt annak köszönhetően, hogy a koronavírus-járvány miatt jelentősen nőtt a teljes lakosság tévénézésre fordított ideje hazánkban – olvasható az elemzésben. Különösen délelőtt emelkedett a tévés reklámok elérése; reggel 6 és 12 óra között átlagosan a 18-59 éves célcsoport 29 százalékát érte el a tévé, ami 16 százalékos növekedést jelent tavaly áprilishoz képest.

Délután 12 és 18 óra között, valamint a késő esti órákban, éjjel 11 óra és hajnali 2 óra között szintén jelentős, 11 százalékos növekedés mérhető ebben az összehasonlításban. Mindez azt is eredményezi, hogy a tévés reklámoknak – amelyek az egy főre jutó költséget tekintve eddig is az egyik legköltséghatékonyabb hirdetési formának számítottak – tovább csökkent a fajlagos költsége.

„Rég nem látott kedvező együttállást tapasztalhatnak most az ügyfelek a televíziós hirdetési piacon: hatalmas tömegeket lehet magas minőségben, a korábbinál is költséghatékonyabban elérni, ráadásul mérsékelt reklámzaj mellett. Aki tehát most intenzíven hirdet a tévében, hatásosabban és hatékonyabban ki tud tűnni a tömegből – eljött a pillanat!” – összegzett Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési igazgatója. „A koronavírus által megváltozott médiafogyasztási szokások tulajdonképpen a televíziózás reneszánszát hozták el nekünk, hiszen a korábbinál jóval többen és többet tévéznek a magyarok, ráadásul a fiatalabb korosztályt is a tévéképernyő felé fordította ez az új helyzet. Ezek a körülmények tovább erősítették a televíziós hirdetések alapvetően is ismert előnyeit a többi hirdetési formához képest” – tette hozzá. A májusi trendek alapján, az enyhítésekkel párhuzamosan valamelyest mérséklődött az áprilisi csúcshoz képest a lakosság által a tévéképernyő előtt töltött idő, de még így is növekvő tendenciát látunk a tavalyi azonos időszakhoz képest.

A fiatalok is a tévé felé fordultak

A legfrissebb adatok szerint a teljes lakosság 16 százalékkal töltött több időt a tévéképernyők előtt idén áprilisban, mint a tavalyi év ugyanezen hónapjában: idén 311 perc volt az egy főre jutó tévénézési idő körükben a tavaly áprilisi 268 perchez képest. A 4-17 éves fiatalok tévénézésre fordított ideje nőtt meg a legnagyobb mértékben: ők az elmúlt hónapban 217 percet tévéztek, míg tavaly áprilisban 161 percet, ami 34,8 százalékos növekedést jelent. Különösen fontos ez a korosztály, hiszen ők már a hordozható okoseszközök világában nőttek fel, ugyanakkor most a járványügyi korlátozások hatására nagy számban fordultak a tévéhez. A 18-59 évesek körében a teljes lakossághoz hasonló mértékben, 15,6 százalékkal emelkedett tavaly áprilishoz képest a tévénézési idő: ők idén áprilisban 267 percet tévéztek naponta, míg tavaly 231 percet.

Mindez hatalmas lehetőséget nyújt azoknak a cégeknek, akik ebben a rendkívüli helyzetben proaktívak, fejlesztenek, befektetnek és kommunikálnak, a korábbi tapasztalatok alapján ugyanis az ilyen vállalatok adott esetben még piacot is nyerve megerősítik pozícióikat a megváltozott gazdasági környezetben. Az ő ideális hirdetési platformjuk lehet most a televízió.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Jön az automatikus titkosítás a Facebookon

Automatikusan titkosítani fogja a személyes üzeneteket a jövőben a Facebook és az Instagram a The Wall Street Journal (WSJ) beszámolója szerint. A két közösségi platformot működtető Meta azzal indokolja a változtatást, hogy így a...

PR szakértők: fókuszban az ESG és a mesterséges intelligencia

Az ESG területére várják a legtöbb befektetést 2024-ben, emellett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos képességek elsajátítását tartják a legfontosabbnak a globális PR-iparág vezető szakértői – derült ki az ICCO „World PR Report 2023-2024” című új...

Jelentős béremeléssel számolnak a hazai munkaadók

Az idén a januári tervekhez képest végül jóval több vállalat emelt a munkavállalók bérén, ráadásul a növelés mértéke is meghaladta az eredeti elképzeléseket. Ennek elsődleges oka a munkaerő megtartása volt és az inflációt hivatott...

Új megoldással segíti ügyfeleit a Yettel

Számos előnye miatt máig növekvő népszerűségnek örvend a mobilszámlára történő "vedd meg most, fizesd később" típusú kisértékű vásárlás, mint a mobilparkolás, az autópályamatrica, a lottó vagy a közösségi közlekedési jegy vásárlása. A Yettel alkalmazásban...

Átalakítja influencer marketing tevékenységét a L’Oréal

Az influencer marketing feladatokat a jövőben az összes L’Oréal márka számára a WS Hungary, a WS Czech és az AMI Communications Slovakia ügynökségi konzorciuma látja el Magyarországon, Csehországban, illetve Szlovákiában.2024 januárjától a L’Oréal új...

Nehéz átállni az elektromos járművekre

A fosszilis tüzelőanyaggal működő belső égésű motorokkal felszerelt új autók 2035-től való betiltása ma igencsak ambiciózus tervnek tűnik. Az új elektromos autók regisztrációja felívelőben van, bár a keleti piacok jócskán el vannak maradva a...

Kiderült, hol a legdrágábbak az ingatlanok

A 2023-as év tranzakciószámban visszafogott, szélsőségekben azonban bővelkedő évet jelentett a hazai ingatlanpiacon. Volt, aki 3 millió forintnál is többet fizetett egy újépítésű lakásért négyzetméterenként, de gazdára találtak 12 négyzetméteres minilakások is, és volt,...

A Toyota vezeti a hazai újautópiacot

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 16.150 új autó értékesítésével, 13,6%-os piaci részesedéssel áll az első helyen az év első tizenegy hónapjának eladásait vizsgálva, ami több, mint a másfélszerese a második...

Így állunk a nyugdíjmegtakarítással

Magyarországon a 40-49 évesek rendelkeznek a legnagyobb arányban nyugdíjmegtakarítással, de az előrelátó és felelős pénzügyi gondolkodás abban is megnyilvánul körükben, hogy hosszú távú befektetési célokat tűznek ki, megtervezik pénzügyeiket és ezt a szemléletet egyre...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre érkezik az HBO sorozatának új évada

A True Detective: Night Country új évadában az Oscar-díjas Jodie Foster és a profi ökölvívóból lett színésznő, Kali Reis nyomoznak egy rejtélyes gyilkossági ügyben.Amikor az alaszkai Ennisben beköszönt a hosszú téli éjszaka, a sarkvidéki...

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Jön az automatikus titkosítás a Facebookon

Automatikusan titkosítani fogja a személyes üzeneteket a jövőben a Facebook és az Instagram a The Wall Street Journal (WSJ) beszámolója szerint. A két közösségi platformot működtető Meta azzal indokolja a változtatást, hogy így a...

PR szakértők: fókuszban az ESG és a mesterséges intelligencia

Az ESG területére várják a legtöbb befektetést 2024-ben, emellett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos képességek elsajátítását tartják a legfontosabbnak a globális PR-iparág vezető szakértői – derült ki az ICCO „World PR Report 2023-2024” című új...

Jelentős béremeléssel számolnak a hazai munkaadók

Az idén a januári tervekhez képest végül jóval több vállalat emelt a munkavállalók bérén, ráadásul a növelés mértéke is meghaladta az eredeti elképzeléseket. Ennek elsődleges oka a munkaerő megtartása volt és az inflációt hivatott...
- Hirdetés -

Podcast

Újabb csatornákon megyünk az olvasók után

Az Indamedia könyvkiadásban erősített, a Wizzair pedig növelte repülőflottáját – erről és még tucatnyi másik dologról beszélgettek a Business Lounge november 21-ei adásában Starcz Ákossal, az Indamedia csoport igazgatósági tagjával és Radó Andrással, a...

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

Don't Miss

A Jófogás márka is külön cégként fog működni

A Jófogást egy apróhirdetési oldalból olyan e-kereskedelmi platformmá, piactérré akarják átalakítani, amely igazodik a fiatalabb felhasználók igényeihez is – mondta el Várkonyi Balázs. A Vatera.hu, valamint a Jófogás.hu befektetője és vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak...

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek a befektetők

Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94 százaléka szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is...

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....