- Hirdetés -

Többet költenének idén karácsonykor a fiatalok

|

- Hirdetés -

A koronavírus-járvány újabb hullámai tovább erősítették az online kereskedelem szerepét. Az 55 év alattiak többsége idén már elsősorban az interneten vásárol be az ünnepekre – derül ki az EY 16 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. Leginkább a fiatalabb, Y és a Z generáció tagjai tervezik, hogy többet költenek majd karácsonykor.

Az 1965 után született, X, Y és Z generációs vevők több mint fele online shoppingolna az ünnepi szezonra a következő nagy leárazáskor. Ez különösen igaz a 2000 és 2010 között születettekre, akiknek a 60 százaléka a világhálón szerezné be a kiválasztott termékeket, és mindössze 11 százalékuk menne be emiatt egy üzletbe. Csupán az idősebb, úgynevezett baby boomer nemzedék költene hasonló arányban az interneten (35%) a boltokban (29%) vagy ezeket kombinálva (35%).

A tanulmány alapján leginkább a harminc év alattiakat érheti el a vásárlási láz, akik közül minden ötödik vevő már idén mélyebbre nyúlna a pénztárcájában, mint tavaly. Ennek oka, hogy állításuk szerint őket boldogabbá teszi, ha többet költenek. Az 1960 és 79 között született X generációsok mindössze 15 százaléka, a baby boomereknek alig 8 százaléka tervez nagyobb kiadást az ünnepekre, mint egy évvel korábban.

„Évtizedekig a fényekbe és díszekbe öltöztetett üzletekkel próbálták a vevőket figyelmét felkelteni a kereskedők. A hagyományos megoldások azonban háttérbe szorulnak az online vásárlás térnyerésével. Azok a vállalatok, amelyek figyelembe veszik ezeket a változásokat, és az online térben is képesek hatékonyan megragadni a vásárlók figyelmét, az idei ünnepek alatt is jelentős forgalomra számíthatnak” – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó üzletágának associate partnere.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Évi ötezer órát töltünk a képernyő előtt

Hátfájás és az „SMS-nyak” szindróma a leggyakoribb problémák, amelyek a magyarok túl sok képernyő előtt töltött rossz nyaktartásából erednek. A 18-65 év közötti lakosság reprezentatív demográfiai mintáján végzett kutatás szerint évente akár 5000 órát...
Cápák között nézettség

A Cápák között szekere nagyon fut

A 18-49 éveseknél megint a Cápák között bizonyult a hét legnézettebb műsorának, nem is kis előnnyel. A kereskedelmi célcsoportnál az Exatlon volt a TV2 legnépszerűbb műsora. Múlt héten ismét szoros versenyt láthattunk az RTL Klub...

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...

A legjobb munkáltatók között a Huawei

A legjobb munkáltatóknak járó „TOP Employer 2022” elismerésben részesült a HUAWEI Technologies Hungary kiváló munkáltatói tevékenységéért. A multinacionális infokommunikációs cég magyarországi leányvállalata kiemelkedő eredményt ért el a többi között a tehetséggondozás és teljesítményértékelés terén....

Egyre optimistábbak vagyunk

A GKI konjunktúraindexe a novemberi és decemberi csökkenés után 2022 januárjában visszaemelkedett tavaly novemberi szintjére. A GKI – EU támogatásával készített – felmérése szerint az év első hónapjában az üzleti és fogyasztói várakozások is...

Így szurkoltak a magyarok a férfi kézilabda Eb-n

Bár a magyar csapatnak nem sikerült a továbbjutás a csoportból a hazai Európa-bajnokságon, a válogatott így is sok izgalmas percet adott a hazai szurkolónak a három mérkőzés alatt. Ahogy azt a korábbi, nagy jelentőség...
sms mobiltelefon

Új technológia a mobilpiacon

Az telekommunikációs iparág vezető innovátorai, a Vodafone, a Qualcomm Technologies, Inc. és a Thales egyesítették erőiket, hogy bemutassanak egy olyan okostelefont, amely az ún. iSIM (az ieUICC GSMA specifikáción alapuló) technológiával működik. Az új...

Így wellnessezünk 2022-ben

Az elmúlt közel két évben a pandémia hatására még fontosabb lett az állapotfelmérés és megelőzés, előtérbe kerültek a szabadban is végezhető mozgásformák, a szépségápolás területén pedig az otthon is alkalmazható, innovatív megoldások. Ezek a...

NFC-vel is fizethetünk a Huawei mobilokkal

Új intelligens pénzügyi alkalmazással bővült a HUAWEI mobilökoszisztémája, amely lehetővé teszi az NFC-s, érintésmentes fizetést a gyártó legújabb P50 készülékcsaládjának okostelefonjain is, más, már a piacon lévő HMS-alapú készülékhez, például a HUAWEI nova 9-hez...

Nagyon pörgött tavaly a PC-piac

A múlt évben 348,8 millió személyi számítógépet értékesítettek világszerte az IDC előzetes adatai szerint, ez 14,8 százalékos bővülést jelentett az előző évhez képest. Hasonló mértékű növekedésre utoljára 2012-ben volt példa. Ráadásul ennél jóval több...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így adóznak az influenszerek

Egyre többen keresnek pénzt az interneten bloggerként, vloggerként vagy influenszerként. A közösségi hálókon keresztül milliókhoz lehet eljutni egy-egy jól célzott üzenettel, amely komoly jövedelmet is hozhat. Az adózás ezeket a jövedelmeket sem kerüli el...

Évi ötezer órát töltünk a képernyő előtt

Hátfájás és az „SMS-nyak” szindróma a leggyakoribb problémák, amelyek a magyarok túl sok képernyő előtt töltött rossz nyaktartásából erednek. A 18-65 év közötti lakosság reprezentatív demográfiai mintáján végzett kutatás szerint évente akár 5000 órát...
Cápák között nézettség

A Cápák között szekere nagyon fut

A 18-49 éveseknél megint a Cápák között bizonyult a hét legnézettebb műsorának, nem is kis előnnyel. A kereskedelmi célcsoportnál az Exatlon volt a TV2 legnépszerűbb műsora. Múlt héten ismét szoros versenyt láthattunk az RTL Klub...

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...

A legjobb munkáltatók között a Huawei

A legjobb munkáltatóknak járó „TOP Employer 2022” elismerésben részesült a HUAWEI Technologies Hungary kiváló munkáltatói tevékenységéért. A multinacionális infokommunikációs cég magyarországi leányvállalata kiemelkedő eredményt ért el a többi között a tehetséggondozás és teljesítményértékelés terén....
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...