- Hirdetés -

Többet spórolnánk a járvány miatt

|

- Hirdetés -

A legnagyobb félelmünk a koronavírus kapcsán, hogy egy családtagunk megfertőződik – derül ki a CIB Bank kutatásából. A mintegy 4500 válaszadó közel fele jelölte meg, hogy tart ettől. Sokan félnek továbbá attól, hogy az egészségügyi rendszer nem tudja ellátni őket, illetve a pénzügyi problémák felmerülésétől és az állásuk elvesztésétől is. Pozitívum, hogy a válsághelyzet hatására a pénzügyekben is sokan tudatosabbak lettek, és nagyobb hangsúlyt terveznek fektetni a megtakarításra.

Alaposan átrendezte az emberek gondolatait és habitusát a koronavírus: többen foglalkoznak a járvány hatására az anyagi biztonságukkal, felértékelődött a megtakarítások és a befektetések jelentősége a gondolkodásban.

Nyomasztó faktorok: megbetegedés, pénzügyi gondok, munkanélkülivé válás

A legtöbben, a megkérdezettek 47 százaléka jelölte meg azt legnagyobb félelmének, hogy egy családtagja megfertőződik, és 32 százalék tart attól, hogy az egészségügyi ellátórendszer nem tudja megfelelően ellátni őt vagy a családját. A vírus elkapásától kevesebben, a válaszadók 24 százaléka tart.

A megkérdezettek több, mint fele jelezte, hogy vagy már csökkent, vagy számításai szerint csökkeni fog a bevétele a koronavírus gazdasági hatásai miatt, ezen belül 35 százalék azok aránya, akik már a saját pénztárcájukon érzik a krízis következményeit. Százból 38 ember mondta ugyanakkor, hogy változatlan bevétellel számol. Pozitívum, hogy minden harmadik válaszadó úgy nyilatkozott, hogy a járvány tanulságait levonva többet kíván takarékoskodni. Az öngondoskodásnak különösen nagy jelentősége van ebben a helyzetben, ezt mutatja az is, hogy a kérdőívet kitöltők több, mint negyven százaléka fél attól, hogy elveszti a munkáját vagy pénzügyi gondjai támadnak a vírus nyomán kialakuló krízis következtében.

A megkérdezettek fele a régi életét kéri vissza

Sokan kellemetlenségként, mások lehetőségként élték meg a korlátozásokat. Körülbelül fele arányban vannak azok, akik a régi életüket szeretnék visszakapni a járványhelyzet után és azok, akik tovább visznek valamit az „új normális” korba. Utóbbiak éppen, hogy többségben vannak (51%-48%). Csaknem kétharmaduk több dolgot intéz online a járvány hatására, 42 százalékuk mondta, hogy több figyelmet fordít az egészségére, és mintegy 40 százalék jelezte, hogy környezettudatosabban szeretne élni ezentúl. Sokan értékelték át, hogy mik az igazán fontos dolgok az életükben, ezt mutatja, hogy 34 százalék több időt tervez a családjával tölteni, 29 százalék többet sportolna, és a válaszadók ötöde tervez többet dolgozni otthoni munkavégzésben. A válaszadók 12 százaléka a főzésre is több időt fordít a járvány hatására.

Online ügyintézés, több idő magunkra: amit szívesen továbbviszünk

Ami a koronavírus miatti korlátozásokat illeti, a több családdal együtt töltött időt (39%), az online ügyintézés lehetőségét (28%), az otthoni munkavégzést (18%), a több szabadban eltöltött percet (17%) és a kevesebb utazásra, közlekedésre fordított időt (15%) emelték ki a legtöbben kvázi pozitívumként a vírus miatti korlátozások idejéből, de minden negyedik ember azt a véleményt képviselte, hogy a kijárási korlátozások kapcsán semmi pozitívumot nem talált.

A kutatás kitöltőinek fele gondolja úgy, hogy tehetünk azért, hogy ne alakuljon ki újabb pandémiás válság: közülük 61 százalék jelezte, hogy szerinte többet kell törődni a higiéniával, és majdnem ugyanennyien mondják, hogy nem szabad kizsákmányolni a természetet, és akkor nem kerülünk kapcsolatba veszélyes vírusokkal. 40 százalék szerint kerülni kell a tömeget és a zsúfolt helyeket, és csaknem minden harmadik válaszadó szerint kevesebb embernek kellene az otthonától távoli helyekre utaznia.

„Nagyon sok mindent tanultunk magunkról és a világról az elmúlt hónapokban, és bár a járványhelyzet még nem ért véget, de fontos, hogy már most levonjuk a következtetéseket, és a jövőre nézve felkészültebbek legyünk minden téren. Mi azt tanácsoljuk az ügyfeleinknek, hogy fordítsanak kiemelt figyelmet a megtakarításaik gyarapítására, ebben számos termékkel, szolgáltatással és tanáccsal tudjuk segíteni őket akár a bankfiókjaink látogatása nélkül, telefonon vagy digitális csatornáinkon” – mondta Vasas Norbert, a CIB Bank vagyonkezelési üzletágának vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....