- Hirdetés -

Többet utaztunk idén nyáron

|

- Hirdetés -

Berlin és Párizs voltak a magyarok kedvenc nyári úti céljai, az őszi foglalásokat pedig Milánó vezeti – derül ki a Kiwi.com felméréséből. A légitársaságok átlagos jegyárai idén nyáron egyharmadával csökkentek a 2019-es árakhoz képest.

 

A Kiwi.com legfrissebb adatai azt mutatják, hogy a magyarok idén nyáron sokkal többet utaztak, mint egy évvel korábban. A nyári foglalások elérték a 2019-es foglalások 70%-át. A leglátogatottabb városok közé tartozott Berlin, Párizs, London, Barcelona és Lisszabon. A top10-be egyéb hagyományos spanyol, olasz és görög nyaralóhelyek mellett egyetlen nem európai úti cél, Tel-Aviv fért. A korábbi évekhez képest megváltozott a jegyek átlagára (36%-kal csökkent 2019-hez képest), valamint az emberek egyre rugalmasabbak az utazások foglalásakor, csökkent az idő a foglalás és az indulás időpontja között.

“Ezen a nyáron a magyarok a hagyományos európai desztinációkat választották nyaralásukhoz: főleg olyan népszerű európai fővárosokat látogattak meg, mint Berlin és Párizs. Globális adataink ugyanakkor azt mutatják, hogy Isztambul és London iránt volt a legnagyobb mértékű az érdeklődés. A magyar foglalások száma folyamatosan nő, elérte a világjárvány előtti szint 70%-át. A legforgalmasabb időszak a Magyarországról érkező utazási forgalom szempontjából augusztus második hete volt” –mondja Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélmény-igazgatója.

A Magyarországról foglalható jegyek átlagos ára jelentősen megváltozott. Kismértékű növekedés volt tapasztalható 2020-hoz képest, de az árak átlagosan több mint 36%-kal olcsóbbak maradtak, mint 2019-ben. A legolcsóbb célállomások ezen a nyáron két ukrán város voltak; Lviv és Odessa (37 és 39 eurós átlagárral), ezeket követte London (40 euró körüli átlagárral). Legdrágábban Európán kívüli desztinációkra utazhattunk; Tahiti végzett az élen (5050 euró), ezt követte a paraguay-i Asunción (2656 euró) és a fülöp-szigeteki Cebu (2058 euró).

Az utazók idén nyáron is csaknem ugyanannyi időt töltöttek a kiválasztott desztinációkon, mint tavaly, körülbelül három és fél napot. Az, hogy mikor foglalják le az utazásukat viszont némiképp változott. Idén nyáron átlagosan 20 nappal az utazás előtt foglaltak, tavaly ez az időszak több, mint kétszer ennyi volt. „Azt tapasztaljuk, hogy ügyfelek kevésbé előre foglalják le járataikat, mint például 2020-ban és 2019-ben, ami megerősíti azt a tendenciát, hogy az utazók nagyobb rugalmasságot keresnek. Hozzá kell azonban tenni, hogy a légitársaságok által törölt járatok száma fokozatosan csökken: tavaly nyáron ez körülbelül 22,8% volt, idén nyáron ez csak az összes járat 3,5%-a volt” – teszi hozzá Dočkalová.

Továbbra is növekszik a mobiltelefonok használata az utazások lefoglalására (33%), de a magyar utazók 57%-a még mindig a számítógépét részesíti előnyben.

Az esetek 55%-ában az ügyfelek virtuálisan kapcsolt járatokat használtak, azaz több légitársaságot is érintő járatokat, amelyek általában nem működnek együtt egymással, és amelyeket a Kiwi.com egy útvonalon belül képes összekötni.

És hová utaznak idén ősszel a magyarok? – Milánót és Londont mindenki imádja

A magyarok utazási vágya az ősz érkeztével sem csillapodik. Ezt megerősíti a jelenlegi foglalások száma, amely több mint négyszerese a tavalyi szintnek. A magyar utazók jelenleg Milánóba, Berlinbe, Londonba, Párizsba és Barcelonába utaznak, az összesített nemzetközi adatok alapján pedig London, Milánó és Isztambul a favoritok idén ősszel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét szavazhatnak a Tesco vásárlói

Tavaly ősszel 10. alkalommal lehetett pályázni közösségépítő tevékenységek támogatására a Tesco „Ön választ, mi segítünk” programjának keretén belül. A 176 továbbjutott pályázat közül az áruházlánc vásárlói által február 13-ig leadott szavazatok döntik majd el,...

Nagy változásokat hozhat a VR és az AR

Az elmúlt évtizedben számos ígéretes virtuális- és kiterjesztett valóság (VR/AR) alapú megoldás született, a mindennapjainkat azonban mégsem szőtte át eddig a technológia. A világjárvány viszont ezen a területen is lényeges változást hozott, hiszen miközben...

Tízmilliós értékben kaptak digitális eszközöket az iskolák

Baranya, Békés, Hajdú-Bihar, Somogy és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei iskolák jutottak oktatási tevékenységet támogató eszközökhöz a Telenor HiperSuli program és a Magyar Református Szeretetszolgálat közös pályázatán. A digitális felzárkóztatás elősegítése céljából indított pályázaton öt hátrányos helyzetű...

Ezek a trendek hasítanak a közösségi médiában

Világszinten már több, mint négy és félmilliárd ember használja rendszeresen a közösségi médiát, méghozzá átlagosan közel két és fél órát naponta. Az utóbbi két évben közel egymilliárd fővel nőtt az aktív felhasználók száma, részben...

Online marketing: erre kell figyelni idén

Három meghatározó trend alakíthatja az idei évben az online marketinget: a videók előtérbe kerülése mellett az arc felvállalása és a 360 fokos marketingeszközök kerülhetnek középpontba 2022-ben. Napjainkban a hirdetéseknél már nemcsak a klasszikus értelemben...

Magyar szakemberekkel erősít a Diageo

Új vezetőt és brand managereket nevezett ki a Diageo kelet-európai marketing csapata. A szakemberek a vállalat budapesti központjából látják el a Diageo által forgalmazott alkoholos ital márkák marketingkommunikációjával és termékinnovációval kapcsolatos feladatokat a kelet-európai...

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...

Átalakulás vár a legtöbb iparágra

A megosztott főkönyvi megoldások jelenlegi helyzetét leginkább az internet '90-es években betöltött szerepéhez lehetne hasonlítani: a Deloitte szakértői szerint a blokklánc technológia alapvetően változtatja meg a telekommunikáció, média és szórakoztatás, termelés, egészségügy és kereskedelem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vásárlókat is érintik az új jogszabályok

Az év elején több olyan jogszabályváltozás lépett hatályba, ami a mindennapi életünket és az általános ügyintézéseket is érinti. Az ingó vagy digitális áruk vásárlása esetén például 6 hónapról egy évre nőtt a kellékszavatosság időtartama....

Ismét szavazhatnak a Tesco vásárlói

Tavaly ősszel 10. alkalommal lehetett pályázni közösségépítő tevékenységek támogatására a Tesco „Ön választ, mi segítünk” programjának keretén belül. A 176 továbbjutott pályázat közül az áruházlánc vásárlói által február 13-ig leadott szavazatok döntik majd el,...

Nagy változásokat hozhat a VR és az AR

Az elmúlt évtizedben számos ígéretes virtuális- és kiterjesztett valóság (VR/AR) alapú megoldás született, a mindennapjainkat azonban mégsem szőtte át eddig a technológia. A világjárvány viszont ezen a területen is lényeges változást hozott, hiszen miközben...

Tízmilliós értékben kaptak digitális eszközöket az iskolák

Baranya, Békés, Hajdú-Bihar, Somogy és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei iskolák jutottak oktatási tevékenységet támogató eszközökhöz a Telenor HiperSuli program és a Magyar Református Szeretetszolgálat közös pályázatán. A digitális felzárkóztatás elősegítése céljából indított pályázaton öt hátrányos helyzetű...

Ezek a trendek hasítanak a közösségi médiában

Világszinten már több, mint négy és félmilliárd ember használja rendszeresen a közösségi médiát, méghozzá átlagosan közel két és fél órát naponta. Az utóbbi két évben közel egymilliárd fővel nőtt az aktív felhasználók száma, részben...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA