- Hirdetés -

Többmilliós díjazás az EdisonKids kihíváson

|

- Hirdetés -

Idén első alkalommal kínál lehetőséget a magyar diákoknak az EdisonKids a Samsung támogatásával elindított kezdeményezése, a világszerte sikeres programon alapuló Megoldások a holnapért kihívás. A program az ország leginnovatívabb iskoláit, tanárait, illetve 12 és 18 év közötti diákjait keresi, akik szeretnének a jelen legfontosabb kérdéseire a jövő megoldásaival válaszolni. A kezdeményezés célja, hogy teret adjon a fiatal tehetségeknek és megmutassa, hogyan gondolkodnak a technológiai fejlődésről, a tudatosságról vagy a közösségi alkotásról. A jelentkezés már elindult, a csapatok március 15-ig szállhatnak versenybe az összesen 1,5 millió forint értékű fődíjért.

A programot azoknak a fiataloknak találták ki, akik maguk is mindig ötletelnek valamin. A jövő feltalálói, vállalkozói és kutatói most megkaphatják az őket megillető támogatást, és szakértői segítséggel dolgozhatnak a számukra legfontosabb kérdés megoldásán. Idén tavasszal a legjobb ötleteké a főszerep, a cél a fiatalok környezetében jelentkező problémák innovatív megoldása és az iskolai feladatok izgalmas kiegészítése, amely minden résztvevő számára értékes tapasztalatokat adhat. A Megoldások a holnapért kihívásra az ország bármely pontjáról jelentkezhetnek a 12 és 18 év közötti fiatalokból álló csapatok és tanáraik. A legjobb csapatok egy szakértő tagokból álló zsűri és a nyilvánosság előtt is bemutathatják tehetségüket és gondolataikat.

A kihívásra 2021. február 23-tól, március 15-ig lehet jelentkezni egy egyedi problémafelvetéssel, amelyet a csapatok a következő hónapok során részletesen is kidolgozhatnak. A legjobb 50 projektet online műhelymunkával és képzésekkel segítik a szervezők, ahol elismert szakemberek támogatják a diákok munkáját. A középdöntőbe a zsűri döntése alapján a nyolc legjobb ötletet ismertető csapat jut be, ők a Samsung munkatársainak és szakértő partnereinek mentorálása mellett dolgozhatnak a megoldásaikon és a tervezői gondolkodást segítő képzéseken vehetnek részt.

A program alapjául a Samsung nemzetközi sikereket elért Solve for Tomorrow, Megoldások a holnapért kezdeményezése szolgált, amelynek célja a kreatív gondolkodás és a problémamegoldó készségek fejlesztése. Hazánkban idén először élhetnek a diákok a lehetőséggel, és fejleszthetik STEM (Science, Technology, Engineering, Maths – természettudományok, technológia, mérnöki ismeretek és matematika) tudásuk mellett az olyan, a 21. században elengedhetetlen szociális készségeiket is, mint a kritikai gondolkodás, a csoportmunka, a kreativitás vagy a strukturálatlan problémák megoldása. Ezekre a képességekre épül számos olyan technológia, mint például az MI, az IoT vagy 5G, amelyek a jövőben meghatározhatják a mindennapokat.

A három hónapos program végén három győztes csapatot választanak ki a zsűri tagjai, akiknek a munkája szélesebb körben is ismertté válik, a mentorálás és a támogatás mellett pedig értékes nyereményeket is hazavihetnek. Az első helyezett csapat iskolája 1 millió forint értékben, a csapat tagjai pedig 500.000 forint értékben választhatnak maguknak új termékeket a Samsung Megoldások eszközlistából, a második és harmadik helyezett pedig további 1 millió forint értékű nyereményen osztozik.

A zsűriben a fiatal generációt is inspiráló véleményalkotók és szakemberek is helyet kaptak. A kezdeményezés fővédnöke Dr. Meskó Bertalan, Orvosi jövőkutató, a The Medical Futurist Institute vezetője elmondta: „Kisgyerekkorom óta kutató szerettem volna lenni. Most, 30 évvel később, a tudomány iránti szenvedélyem ugyanolyan. Látni ezeket a diákokat a tanárukkal az oldalukon megoldani tudományos kihívásokat, azt jelenti nekem, hogy a science fiction egy kicsit hamarabb válhat valósággá, hogy jobbá tegye az életünket.” A zsűri tagjaként a Samsung Magyarország képviseletében Kunos Balázs, a vállalat alelnöke, az EdisonKids részéről pedig Veres Rita, az Edisonplatform stratégiai vezetője is részt vesz majd a versenyzők értékelésében. A zsűri tagjai és a programban résztvevő mentorok folyamatosan segítik a csapatok munkáját, hogy a projektek végén olyan megoldások születhessenek, amelyek valóban változást hoznak a fiatalok közvetlen környezetébe.

„Nagy öröm számunkra, hogy elindíthatjuk a Megoldások a holnapért kihívást és ezzel is támogathatjuk a tehetséges magyar fiatalokat. A jövő vállalataként kiemelten fontos számunkra, hogy segítsük a felnövő generációt az álmaik megvalósításában, ez a kezdeményezés pedig pontosan ezt teszi lehetővé – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Ahhoz, hogy minél szélesebb körben elérhessük a diákokat, kiemelkedően fontos az EdisonKids segítsége, akik eddig is sokat tettek a hazai fiatalokért, így igazán otthonosan mozognak a világukban.”

Az EdisonKids képviseletében Veres Rita elmondta: „Izgatottan várjuk a kihívást, mert tudjuk, hogy fantasztikus ötletek születnek, ha a diákokat is bevonjuk a jövő alakításába. Sőt, talán a következő magyar feltaláló karrierje is most indulhat el. A Samsunggal együtt egy jövőformáló, generációkat összekötő programot indítunk el, amelyben a diákok, szakértők, mentorok mellett célunk, hogy az “EdisonTanárokat” is felkutassuk és elismerjük. Azokat a menő, lelkes, jövőbe tekintő oktatókat, akik szívesen dolgoznak együtt diákjaikkal a jelen kihívásain.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...

LEGO-val erősít az Euronics

Hosszú távú együttműködést kötött az Euronics Műszaki Áruházlánc és a LEGO Csoport. A partnerség értelmében a kreatív, gondolkodásra késztető LEGO játékkészletek válogatott kínálata már megvásárolható az Euronics üzleteiben.Bár a LEGO játékok eddig is széles...

Nem védjük eléggé a gyerekeket az online térben

Sokkal kevésbé képesek felismerni a gyerekek a számukra ártalmas tartalmakat az interneten, mint azt saját bevallásuk szerint állítják ­– állapítja meg egy friss felmérés. Mindeközben a szülők sem feltétlen tudják, hogyan álljanak hozzá gyermekük...

Élőben követhetjük Kimi Raikkönen visszatérését

Az ARENA4 és az ARENA4+ nézői élőben láthatják Magyarországon Kimi Raikkönen visszatérését. A Formula-1-es világbajnok vasárnap este futja élete első NASCAR Cup Series versenyét a Watkins Glen International szupergyors pályáján. Raikkönen tavaly jelentette be...

Ábel Anita lesz a TV2 új napi sorozatának egyik főszereplője

Hazatalálsz címmel készül a TV2 új napi szériája, a Blikk információi szerint a produkcióban tér vissza a sorozatok világába a Szomszédokban ismertté vált Ábel Anita. Az új produkció egy horvát licencen alapuló, történetalapú, helyzetkomikumokra...

Összeállt a Warner Bros. Discovery régiós menedzsmentje

Bemutatták a Warner Bros. Discovery régiós vezetői csapatát, valamint az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló térség (EMEA) fizetős TV hálózatait és kreatív ügynökségét. Jamie Cooke – akit júniusban neveztek ki a Warner Bros. Discovery...

A streaming megelőzte a kábeltévét

Idén júliusban első alkalommal fordult elő, hogy az Egyesült Államokban a tévézésre szánt időből a streaming tartalmak fogyasztása nagyobb arányt tett ki, mint a kábeltévés műsorok. A Nielsen mérései szerint az amerikai júliusban hetente...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy leégésre számíthatnak a magyarok

Még mindig sokan, háromból egy magyar nyaraló perzselődik a napon 11-15 óra között, a legerősebb UV-sugárzás idején – derült ki a Szallas.hu felméréséből. Minden tizedik válaszadó egyáltalán nem gondoskodik a fényvédelemről. Ráadásul a válaszadók...

Érdekes jogi kérdéseket vet fel a metaverzum

1996. júniusában, a Szomszédok című legendás sorozat 239. részében Vágási Feri elhatározta, hogy "beszáll az internetbe". Szavait manapság mémek ezrei örökítik meg. Ám ha a szavak mögé pillantunk, e szállóige rámutat a technológiai fejlődés...

Tovább drágultak a lakások

Az év első három hónapjában tovább emelkedtek a lakásárak, azonban az előzetes adatok alapján a hazai ingatlanpiaci forgalom már nem bővült tovább. Uniós összehasonlításban Magyarország 2015. évi bázishoz viszonyított összevont lakáspiaci árindexe továbbra is...

Több mint félmilliárd forint jogdíjat kapnak a színészek

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) 543 millió forint jogdíjat fizet ki több mint 11 ezer – 95 százalékban magyar – előadóművésznek műsoraik televíziós ismétlése után. Az eredetileg szeptember végére tervezett jogdíjfelosztást az EJI...

Korábban indult a tanszervásárlási láz

Míg a korábbi években inkább augusztusban és szeptember elején emelkedtek ki számottevően az iskolaszerek-eladások az eMAG-nál, idén júliusban is volt egy csúcs. A klasszikus tanszerek mellett júniusban a tabletek, júliusban a laptopok eladása is...
- Hirdetés -

Don't Miss

Védeni kell a szakmát, a szakembereket, a büdzséket, a fogyasztókat

Most különösen fontos, hogy hitelesen és felelősen használjuk a marketing eszközeit – mutatott rá Bujáki Zsolt. A Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívásokkal szembesül az autóipar és elárulta...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....