- Hirdetés -

Többszáz munkahelyet teremt Debrecenben az új autóipari gyár

|

- Hirdetés -

Csúcstechnológiát képviselő autóipari elektronikát és sebességváltó érzékelőket gyárt a Vitesco Technologies debreceni üzeme, amely a tervek szerint a jövő év közepéig 450 új munkahelyet teremt. Az Ipar 4.0 koncepció szerint létesült, önvezető szállító robotokkal és intelligens megoldásokkal működő üzem tovább erősíti a Vitesco Technologies nemzetközi pozícióját és Magyarország globális autóipari jelentőségét is.

Megkezdte működését a Vitesco Technologies legújabb üzeme Debrecenben. A jövőben a modern meghajtás-technológiára szakosodott cég itt 7000 négyzetméteren csúcstechnológiás elektronikát és sebességváltó érzékelőket gyárt majd az összes hajtásrendszerhez – a teljesen elektromos autóktól a plug-in hibrideken át a villamosított belsőégésű motorral működőkig bezárólag. A Vitesco Technologies ezzel tovább növeli nemzetközi jelenlétét, hogy így tudja kiszolgálni a tiszta meghajtási megoldásokra irányuló nemzetközi keresletet. A cég az összesen mintegy 100 millió eurós (hozzávetőleg 35,9 milliárd forintos) beruházásával 450 munkahelyet teremt 2022 közepéig.

“Rendszerszinten a villamosítás és az elektronika iránti egyre növekvő kereslethez igazítjuk a vállalatunkat” – emeli ki Andreas Wolf, a Vitesco Technologies vezérigazgatója. Hozzáteszi: “Az új, debreceni gyártóüzemünkkel tovább terjesztjük európai gyártási hálózatunkat, így teljes egészében kézben tudjuk tartani vásárlóink egyre növekvő keresletét a kiváló minőségű, hatékony és tiszta hajtástechnológia iránt.”

Az első jelentősebb Debrecenben készülő gyártás a fröccsöntő technológiával készülő sebességváltó-vezérlő lesz. A hagyományos eszközökhöz képest ezek nem csak könnyebbek és stabilabbak, de számottevően kevesebb lépést is igényel a gyártásuk. Ez az innovatív fröccsöntő technológiának köszönhető. Ennek során a hagyományosan egy nyomtatott áramkörre rendezett elektronikus alkatrészek teljes egészében a műanyagba vannak ágyazva. Ehhez a Vitesco Technologies új típusú, nagy precizitású fröccsöntő folyamatokat és új, különösen ellenálló műanyagokat használ.

Az elektronikus vezérlőrendszerek mellett a debreceni termelőüzem az elektromos mobilitás és a villamosítás számos más területét is lefedi, köztük a mild hibrideknél használható 48 voltos szíjhajtású indítógenerátorokat.

LEED tanúsított: fókuszban a környezet és a fenntarthatóság

“Ez a csúcstechnológiát alkalmazó üzem már most megmutatja, hogy néz ki majd a holnap gyára – intelligens, karcsú és zöld” – fejti ki Dr. Hans-Jürgen Braun, a Vitesco Technologies globális gyártási hálózatért felelős operációs vezetője. Hangsúlyozza: “Az Ipar 4.0 legfrissebb megoldásaival a termelés minden területén, fókuszban a környezetünkkel és a fenntarthatósággal, a Vitesco Technologies-nál aktívan formáljuk a gyártás jövőjét.”

A Vitesco Technologies új üzeme esetén is az LEED-tanúsítvány elérésére törekszik. A Vezető Szerep az Energetikai és Környezetvédelmi Tervezésben (Leadership in Energy and Environmental Design, LEED) az ökológiai építkezés osztályozására 1998-ban az amerikai zöld építési tanács által létrehozott rendszer. A nemzetközileg is elismert arany fokozatot kizárólag a szigorú követelményeknek és előírásoknak megfelelő projekteknek adják a környezetbarát, erőforrás-hatékony és fenntartható megoldásokért. Például azért, hogy saját napelemeket használnak az épület energiatermelésére és következetesen újrahasznosítják a keletkező hulladékot. Emellett a létesítmény teljesen integrált épület- és energiagazdálkodási rendszerrel is rendelkezik, amely folyamatosan ellenőrzi az épület paramétereit a pillanatnyi igényeknek megfelelően. 2019 májusában a tervezés és a szerkezet már előzetes tanúsítványt kapott. A végleges tanúsítvány 2021. március végére várható.

Összhangban az Ipar 4.0 koncepcióval az üzem rugalmas tervezésű, önvezető szállító robotokkal a gyártócsarnokban, intelligens raktárkezelési rendszerrel, számítógép-vezérelt karbantartási rendszerekkel és egyéb, automatizált épületfunkciókkal. Minden új alkalmazottunk egy testreszabott mentoráló és képesítő programot teljesít az első hat hónap során a cég saját oktatóközpontjában.

Vitesco Technologies

A Vitesco Technologies innovatív, hatékony érőátviteli technológiákat fejleszt minden járműtípushoz. Portfóliónkban 48 voltos elektromosítási fejlesztések, elektromos meghajtások, valamint hibrid és akkumulátoros-elektromos járművek erőelektronikája található. Ezen kívül termékválaszték az elektromos hajtáslánc-rendszereket, elektronikus vezérlőegységeket, érzékelőket és működtetőket, valamint kipufogógáz-utókezelő megoldásokat is magában foglalja. A Vitesco Technologies az erőátvitelt tisztává, hatékonnyá és megfizethetővé teszi – egy tiszta jövő érdekében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA