- Hirdetés -

TOP25 – ők uralták 2020-ban a címlapokat

|

A tavalyi évhez képest tizenegy új szereplő található a Marketing&Media magazin bulvárlapok borítóin szereplő celebeket összegző rangsorában, igaz, közülük jó néhányan visszatérők. A lapeladásokat továbbra is megdobja egy-egy ismert arc, a valóságshow-k helyébe pedig a tévés show-műsorok kerültek.

A Marketing&Media magazin már tizedik alkalommal állította össze a bulvárlapok címlapjai alapján a legtöbbet szereplő celebek 25-ös toplistáját. Csakúgy, mint az előző évben, ismét Vajna Tímea szerepelt a legtöbbször a bulvárlapok címlapján, így Pécsi Ildikó kegyeleti okokból való kikerülése miatt mind a vezető anyagok számát, mind a súlyozott pontszámokat tekintve ő végzett a rangsor élén. Érdekes tendencia, hogy a „győzelemhez” egyre kevesebb címlapszereplés is elég.

Míg a tavalyi összeállítást Vajna Tímea 59 borítós megjelenéssel és 35 címlapsztorival nyerte, addig az idén ehhez elég volt 34 borítós szereplés, amiből 15-ször volt ő a címlapsztori. Tavaly ugyanezzel „csupán” a negyedik helyet szerezte volna meg. Viszont így is fölényesen végzett az élen, hiszen a második helyen található Curtis 24, míg a harmadik és negyedik Várkonyi Andrea, valamint és Demcsák Zsuzsa 25 címlapszereplést tudhatott magáénak (e két utóbbi a súlyozott pontszámítás miatt végzett a rapper mögött).

Új arcok, régi nevek

A tavalyi rangsorhoz képest tizenegy új szereplő került be az idei összeállításba, és közülük öten még sosem szerepeltek a borítós listákon. Őket figyelembe véve a legelőkelőbb helyen tizenöt címlapszerepléssel, ebből nyolc vezető anyaggal Zsidró Tamás végzett, aki a lista élmezőnyében található Várkonyi Andreával való kapcsolata, illetve annak zátonyra futása miatt kapott helyet a borítókon.

Hódi Pamelának, aki korábban, Berki Krisztián párjaként már szerepelt a címlapokon, ezúttal az esküvőjét, valamint a várandósságát tartották annyira érdekesnek a szerkesztők, hogy borítóra tegyék őt és a történetét. Tavaly tizenhat alkalommal szerepelt a címlapon, ebből hétszer róla szólt a vezérsztori. Ugyancsak most először került fel a rangsorra Barta Sylvia, a TV2 időjósa, aki ország-világ előtt megosztotta, hogy elkapta a koronavírust, utána pedig bikinis fotói értek neki tizenhárom borítós szereplést.

 

 

„Kevés az új arc, kevesebb friss celebet építenek a kereskedelmi tévék is. A fikciós sorozatok más típusú ismertséget hoznak és lassabban érnek be. Ráadásul amióta a celebek aktívan építik a saját énmárkát (különösen azok az újak, akik sokszor a közösségi oldalakon építik fel magukat), gyakran nem is szeretnének printben szerepelni, inkább a saját felületeikre terelik az eléréseket, kattintásokat” – mondta el Hegedűs Noémi, a Story főszerkesztője. Mindezt megerősítette Kolossváry Balázs, a Blikk főszerkesztője is: „Lapkészítői, szerkesztői szempontból valóban probléma, hogy kevés olyan új arc tűnik fel, akiket akár mi, akár a kereskedelmi televíziók fel tudnának építeni a topsztárok közé. Az újak – néhány kivételtől eltekintve – jó esetben pünkösdi királyok, pedig a szórakoztató iparág valamennyi területének jót tenne, ha jönnének az új szereplők.”

Sokat számít a jó címlap

Az persze mindig kérdés, hogy kivel lehet a legtöbb lapot értékesíteni, kik azok, akikre „harapnak” az olvasók, akiknek a története többletvásárlást generál. „Mindig sokat számít, hogy kit teszünk a címlapra. Sajnos jellemző módon a halálesetek hozzák mindig a legnagyobb eladást, például ilyen volt Benkő László távozása” – mondta el Bokor Klára, a Kiskegyed főszerkesztője, aki szerint nagyságrendileg 3–7 százalékkal dobhatja meg az eladásokat egy-egy jól sikerült címlap.

„A recept évtizedek óta nem változott, a hazai hírességek különleges, nagy érzelmeket kiváltó történetei mozgatják meg leginkább a vásárlókat, akár drámai eseményekről, akár pikáns témákról, leleplezésekről legyen szó. Az elmúlt évben több ikonikus művészünk távozott közülünk, sajnálatos drámájukra kíváncsiak voltak az olvasóink, de a vitára okot adó történetek is működtek, mint például Schobert Norbi botránya az év elején. A cím, a szöveg mellett a címlap vizuális megjelenítése is fontos, a látványos, friss, releváns fotóval/ fotókkal illusztrált anyagok jobban működnek” – mondta el Kolossváry Balázs, aki egy érdekes dologra világít rá a példányszámok kapcsán: „A korábban megszokottnál kevésbé látványos a példányszám kilengése, néhány százalékos mozgások vannak, míg évekkel ezelőtt akár bő 10 százalék feletti pluszt is hozhatott egy-egy kiemelkedő, exkluzív történet. Úgy tűnik, hogy a Blikk esetén adott egy nagyon masszív vásárlói törzsközönség, amely a tavalyi nehéz körülmények között is ragaszkodott a laphoz, és ez hosszú hónapok óta, az apróbb szezonális kilengéseket leszámítva mind az előfizetői, mind az árus értékesítés tekintetében stabil.”

Az összeállítás szempontjai

A celeblista alapjául a két legnagyobb példányszámú hazai bulvárújság (Blikk, Bors) és négy hetilap (Best, Hot!, Kiskegyed, Story) címlapjai szolgáltak. A szerkesztőség munkatársai a lapok első oldalát vizsgálták meg egyenként, és számolták össze, hogy ki hányszor szerepelt az említett újságok címlapján 2020. január és 2020. december 31. között. A címlapos megjelenéseket illetően külön regisztrálták, hogy az említett újságok a borítójukon milyen terjedelmű írásban foglalkoztak a celebekkel. Három kategóriát állítottak fel: a vezércikkek mellett közepes és kisanyagokat vettünk figyelembe az egymáshoz viszonyított arányuk alapján. A kategorizálás a végső sorrend összeállításában fontos szerepet játszott, a különféle terjedelmű címlapos megjelenéseket ugyanis eltérő pontszámok szerint értékelték. A vezéranyagokért 5 pont járt, a közepes terjedelmű írások 3 pontot értek, míg a kisanyagokra 1 pontot adtak. Az így kialakult pontszám lett végül a végső sorrend alapja. Azokban az esetekben, amikor az egyes celebek összpontszáma megegyezett, a sorrend kialakításánál a több vezércikkes szereplés, ezek esetleges egyezősége esetén pedig a több közepes írás döntötte el a helyezést.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. A következő napokban további celeblistákat mutatunk majd be az mmonline.hu-n, így például kiderül, hogy a tévében kik voltak a legnézettebbek, kik számítanak állócsillagnak a TOP25-ös rangsorban, illetve kik a közösségi média legfelkapottabb sztárjai.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...