- Hirdetés -

TOP25 – ők uralták 2020-ban a címlapokat

|

- Hirdetés -

A tavalyi évhez képest tizenegy új szereplő található a Marketing&Media magazin bulvárlapok borítóin szereplő celebeket összegző rangsorában, igaz, közülük jó néhányan visszatérők. A lapeladásokat továbbra is megdobja egy-egy ismert arc, a valóságshow-k helyébe pedig a tévés show-műsorok kerültek.

A Marketing&Media magazin már tizedik alkalommal állította össze a bulvárlapok címlapjai alapján a legtöbbet szereplő celebek 25-ös toplistáját. Csakúgy, mint az előző évben, ismét Vajna Tímea szerepelt a legtöbbször a bulvárlapok címlapján, így Pécsi Ildikó kegyeleti okokból való kikerülése miatt mind a vezető anyagok számát, mind a súlyozott pontszámokat tekintve ő végzett a rangsor élén. Érdekes tendencia, hogy a „győzelemhez” egyre kevesebb címlapszereplés is elég.

Míg a tavalyi összeállítást Vajna Tímea 59 borítós megjelenéssel és 35 címlapsztorival nyerte, addig az idén ehhez elég volt 34 borítós szereplés, amiből 15-ször volt ő a címlapsztori. Tavaly ugyanezzel „csupán” a negyedik helyet szerezte volna meg. Viszont így is fölényesen végzett az élen, hiszen a második helyen található Curtis 24, míg a harmadik és negyedik Várkonyi Andrea, valamint és Demcsák Zsuzsa 25 címlapszereplést tudhatott magáénak (e két utóbbi a súlyozott pontszámítás miatt végzett a rapper mögött).

Új arcok, régi nevek

A tavalyi rangsorhoz képest tizenegy új szereplő került be az idei összeállításba, és közülük öten még sosem szerepeltek a borítós listákon. Őket figyelembe véve a legelőkelőbb helyen tizenöt címlapszerepléssel, ebből nyolc vezető anyaggal Zsidró Tamás végzett, aki a lista élmezőnyében található Várkonyi Andreával való kapcsolata, illetve annak zátonyra futása miatt kapott helyet a borítókon.

Hódi Pamelának, aki korábban, Berki Krisztián párjaként már szerepelt a címlapokon, ezúttal az esküvőjét, valamint a várandósságát tartották annyira érdekesnek a szerkesztők, hogy borítóra tegyék őt és a történetét. Tavaly tizenhat alkalommal szerepelt a címlapon, ebből hétszer róla szólt a vezérsztori. Ugyancsak most először került fel a rangsorra Barta Sylvia, a TV2 időjósa, aki ország-világ előtt megosztotta, hogy elkapta a koronavírust, utána pedig bikinis fotói értek neki tizenhárom borítós szereplést.

 

 

„Kevés az új arc, kevesebb friss celebet építenek a kereskedelmi tévék is. A fikciós sorozatok más típusú ismertséget hoznak és lassabban érnek be. Ráadásul amióta a celebek aktívan építik a saját énmárkát (különösen azok az újak, akik sokszor a közösségi oldalakon építik fel magukat), gyakran nem is szeretnének printben szerepelni, inkább a saját felületeikre terelik az eléréseket, kattintásokat” – mondta el Hegedűs Noémi, a Story főszerkesztője. Mindezt megerősítette Kolossváry Balázs, a Blikk főszerkesztője is: „Lapkészítői, szerkesztői szempontból valóban probléma, hogy kevés olyan új arc tűnik fel, akiket akár mi, akár a kereskedelmi televíziók fel tudnának építeni a topsztárok közé. Az újak – néhány kivételtől eltekintve – jó esetben pünkösdi királyok, pedig a szórakoztató iparág valamennyi területének jót tenne, ha jönnének az új szereplők.”

Sokat számít a jó címlap

Az persze mindig kérdés, hogy kivel lehet a legtöbb lapot értékesíteni, kik azok, akikre „harapnak” az olvasók, akiknek a története többletvásárlást generál. „Mindig sokat számít, hogy kit teszünk a címlapra. Sajnos jellemző módon a halálesetek hozzák mindig a legnagyobb eladást, például ilyen volt Benkő László távozása” – mondta el Bokor Klára, a Kiskegyed főszerkesztője, aki szerint nagyságrendileg 3–7 százalékkal dobhatja meg az eladásokat egy-egy jól sikerült címlap.

„A recept évtizedek óta nem változott, a hazai hírességek különleges, nagy érzelmeket kiváltó történetei mozgatják meg leginkább a vásárlókat, akár drámai eseményekről, akár pikáns témákról, leleplezésekről legyen szó. Az elmúlt évben több ikonikus művészünk távozott közülünk, sajnálatos drámájukra kíváncsiak voltak az olvasóink, de a vitára okot adó történetek is működtek, mint például Schobert Norbi botránya az év elején. A cím, a szöveg mellett a címlap vizuális megjelenítése is fontos, a látványos, friss, releváns fotóval/ fotókkal illusztrált anyagok jobban működnek” – mondta el Kolossváry Balázs, aki egy érdekes dologra világít rá a példányszámok kapcsán: „A korábban megszokottnál kevésbé látványos a példányszám kilengése, néhány százalékos mozgások vannak, míg évekkel ezelőtt akár bő 10 százalék feletti pluszt is hozhatott egy-egy kiemelkedő, exkluzív történet. Úgy tűnik, hogy a Blikk esetén adott egy nagyon masszív vásárlói törzsközönség, amely a tavalyi nehéz körülmények között is ragaszkodott a laphoz, és ez hosszú hónapok óta, az apróbb szezonális kilengéseket leszámítva mind az előfizetői, mind az árus értékesítés tekintetében stabil.”

Az összeállítás szempontjai

A celeblista alapjául a két legnagyobb példányszámú hazai bulvárújság (Blikk, Bors) és négy hetilap (Best, Hot!, Kiskegyed, Story) címlapjai szolgáltak. A szerkesztőség munkatársai a lapok első oldalát vizsgálták meg egyenként, és számolták össze, hogy ki hányszor szerepelt az említett újságok címlapján 2020. január és 2020. december 31. között. A címlapos megjelenéseket illetően külön regisztrálták, hogy az említett újságok a borítójukon milyen terjedelmű írásban foglalkoztak a celebekkel. Három kategóriát állítottak fel: a vezércikkek mellett közepes és kisanyagokat vettünk figyelembe az egymáshoz viszonyított arányuk alapján. A kategorizálás a végső sorrend összeállításában fontos szerepet játszott, a különféle terjedelmű címlapos megjelenéseket ugyanis eltérő pontszámok szerint értékelték. A vezéranyagokért 5 pont járt, a közepes terjedelmű írások 3 pontot értek, míg a kisanyagokra 1 pontot adtak. Az így kialakult pontszám lett végül a végső sorrend alapja. Azokban az esetekben, amikor az egyes celebek összpontszáma megegyezett, a sorrend kialakításánál a több vezércikkes szereplés, ezek esetleges egyezősége esetén pedig a több közepes írás döntötte el a helyezést.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. A következő napokban további celeblistákat mutatunk majd be az mmonline.hu-n, így például kiderül, hogy a tévében kik voltak a legnézettebbek, kik számítanak állócsillagnak a TOP25-ös rangsorban, illetve kik a közösségi média legfelkapottabb sztárjai.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA