- Hirdetés -

TOP50: Vidus Gabriella a legbefolyásosabb médiás

|

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója lett az első a „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” rangsorban, Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági elnöke és Guttengéber Csaba, az Atmedia Csoport ügyvezetője előtt. Általános trend, hogy növekszik a Marketing&Media magazin listáján a digitális szegmensben dolgozó vezetők száma, valamint a zsűri értékelése alapján csökkent a főszerkesztők befolyása.

Miközben a reklámköltések csökkentek a koronavírus-járvány hatására, a pandémia a médiapiac legbefolyásosabb vezetőinek személyeire nem volt jelentős befolyással – derül ki az idén tizennegyedik alkalommal összeállított rangsorból. A 23 fős zsűri szavazatai alapján készített Top 50-es rangsorba idén is a médiaiparág szempontjából legmeghatározóbb médiatulajdonosok, médiavállalatok irányítói, tartalomgyártók, ügynökségvezetők, szakmai szervezetek vezetői, illetve nagyvállalatok topvezetői és marketingigazgatói kerültek.

A legbefolyásosabb médiaipari szereplőket tartalmazó listán a televíziós és digitális területen dolgozó vezetők aránya 2021-ben már 70 százalékos, ami jól mutatja ennek a két szegmensnek a dominanciáját. A korábbi évhez képest nőtt valamelyest az ügynökségi vezetők súlya, és némileg csökkent a telekommunikációs szakemberek részaránya. Idén tovább bővült a nők száma a befolyásosnak ítélt vezetők között, így arányuk már elérte a 30 százalékot. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy a listán viszonylag sok járványállónak bizonyult médiavállalat vezetője szerepel, ezért is érintette kevésbé a pandémia a befolyásos médiaszereplőket. Miközben ugyanis bizonyos területeken (így például a rádiós és nyomtatott szegmensben, valamint különösen a mozis piacon) jelentősebb volt a reklámköltések csökkenése, a Top 50-ben meghatározó televíziós és digitális piacot kevésbé érintette a reklámköltések pandémia miatti csökkenése.

A korábbi évekhez hasonlóan a lista vezető helye idén is a legnagyobb kereskedelmi televíziók első emberei között dőlt el. A szakmai zsűri végül ismét Vidus Gabriellának, az RTL Magyarország vezérigazgatójának ítélte meg a toplista első helyét. „A hirtelen megváltozott munkakörnyezetben sokat tanultunk a szervezetről, s ezt már a közeljövőben is tudjuk hasznosítani a folyamataink és a szervezet átalakításakor. A digitális termékeink felgyorsult megerősödése által nyert adatok segítenek, hogy még mélyebben kezdjük megérteni a fogyasztóinkat, s ez a tudás meghatározza a jövőbeli tartalmi és technológiai terveinket” – nyilatkozta Vidus Gabriella az elmúlt időszak történései kapcsán. A rangsor eddigi történetében a 2018-as esztendő volt az egyetlen kivétel, amikor nem RTL-es vezér szerepelt az élen: ekkor a néhai Andy Vajna lett az első, aki nem pusztán a TV2 Csoport, hanem a Rádió1 és a Lapcom tulajdonosa is volt.

Mivel a TV2 Csoport jelentősen megerősödött az elmúlt évben, szoros küzdelemben végzett a második helyen Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági elnöke, az Index.hu-t tulajdonló Indamedia társtulajdonosa. A tavalyi harmadik és negyedik helyek cseréjével lett dobogós Guttengéber Csaba, az Atmedia Csoport ügyvezetője. A negyedik idén Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője, aki a Magyar Reklámszövetség elnöke is.

Balásy Gyula, a Lounge Group ügyvezető-tulajdonosa négy pozíciót előre lépve szerezte meg az ötödik helyet, és Rékasi Tibor a Magyar Telekom vezérigazgatója is javított tavalyhoz képest, idén a hatodik helyet foglalja el a ranglistán. Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa megőrizte hetedik helyét. Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója ezúttal a nyolcadik helyet tudta megszerezni. A top tíz másik RTL-es szereplőjét, Kolosi Péter programigazgatót ezúttal kilencediknek szavazta meg a zsűri. Újonnan került be az összeállításba Szabó László, a Mediaworks Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki az idei Top 50 legjobb helyen kezdő „újoncaként” a tizedik helyen debütált.

 

 

Az idén is az RTL Magyarország részéről került be a legtöbb szakember a Top 50-be, de alig maradt el tőlük a GroupM ügynökségi csoport. Előbbi társaságot öten, utóbbit négyen képviselik a rangsorban. Három olyan vállalat is van, ahonnan 3-3 személy is felkerült a listára, ezek a Central Médiacsoport, a Magyar Telekom és a TV2 Csoport.

Médiacégek, ügynökségek és távközlési vállalatok

Idén a médiavállalatok, ügynökségek és telekommunikációs cégek adják a listán szereplő vezetők 80 százalékát. Ezen belül a médiavállalatok aránya meghatározó, jelenleg a rangsor 42 százaléka tartozik ide, a média- és reklámügynökségi vezetők 26 százalékot, a telekommunikációs cégek szakemberei pedig 12 százalékot tesznek ki a rangsorból. A telekom cégek médiaipari befolyásának magyarázata, hogy jelentős hirdetők, valamint a műsorterjesztési piac uraiként jelentős hatásuk van arra, hogy mely tévécsatornák, milyen áron juthatnak el a közönséghez.

Miközben tavaly növekedett valamelyest, idén ismét csökkent a kifejezetten tartalomkészítéssel foglalkozó szakemberek száma a listán, ezúttal már csak ketten vannak: Munk Veronika, a Telex társfőszerkesztője elsőként került a Top 50-be, valamint Pető Péter, a 24.hu főszerkesztője is ebbe a körbe sorolható.

Rekordot döntöttek a nők

Soha nem volt még ennyi nő a rangsorban, mint az idén: összesen tizenöt, azaz a lista harminc százalékát hölgyek teszik ki. Közülük Vidus Gabriella immár hatodik alkalommal lett a legbefolyásosabb médiapiaci szereplő, ketten pedig – a már említett Munk Veronika, a Telex társfőszerkesztője, valamint Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója most először szerepelnek a Top 50-ben.

A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a 2021. május 27-én megjelenő Marketing&Média kommunikációs szaklapban olvasható.

A Top 50 rangsorról

A Marketing&Media „Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban” rangsora a lap szerkesztőbizottságából és meghatározó újságíróiból álló 23 fős zsűri szavazatai alapján készült el 2021. áprilisban és májusban. A szerkesztőbizottság tagjai nem pontozták saját magukat, cégük tulajdonosait, más vezető munkatársait és a cégcsoporthoz tartozó egyéb érdekeltségek vezetőit. Csak azok kerülhettek fel a listára, akik a szavazás pillanatában is pozícióban voltak. A rangsor két forduló eredményei alapján állt össze. Az első körben a zsűritagok ajánlásai alapján készült egy 130 fős lista, amelyről 1–10-ig terjedő skálán titkosan szavazott a zsűri az egyes emberekre, több szempont alapján.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...