- Hirdetés -

Top50: felzárkózó hölgyek

|

- Hirdetés -

Az idén kilenc hölgy került fel a Marketing&Media magazin Top 50-es listájára, ami eggyel több, mint tavaly. A nők növekvő befolyásoló erejét mutatja, hogy közülük öten a rangsor első felében kaptak helyet, csakúgy mint a múlt évben.

 

A Marketing&Media magazin idén Top50 listájára került hölgyek közül az elmúlt esztendőben öten is bekerültek a rangsorba (Vidus Gabriella, Bánhegyi Zsófia, Heal Edina, Karas Monika, dr. Király Mária), ketten már korábban is szerepeltek (Horváth Magyary Nóra, Beke Zsuzsa), míg ugyancsak ketten most először kaptak helyen listánkon (Alexandra Reich, Schmidt Mária). Az RTL Magyarország vezérigazgatója, Vidus Gabriella immár harmadik alkalommal végzett Top 50-es listánk élén. Az RTL-vezérek egyeduralkodása már legelső, 2008-as összeállításunk óta tart, hiszen Vidus Gabriellát megelőzően a korábbi RTL-vezető, Dirk Gerkens hét alkalommal végzett az első helyen. A Vidus Gabriella által irányított RTL nem csupán a nézettségi listákon végez az élen – kevés kivételtől eltekintve –, hanem árbevétel szempontjából is, hiszen az RTL érte el tavaly Magyarországon a legnagyobb bevételt, 104 millió eurót, amely négymillió euróval több, mint egy évvel korábban.

 

Bánhegyi Zsófia tavaly még a Magyar Telekom marketing- és kommunikációs igazgatójaként került fel listánkra, ám az idén váltott, és már a Magyar Turisztikai Ügynökségnél dolgozik marketingkommunikációs felelős vezérigazgató-helyettesként. Jó eséllyel idei rangsorunk előkelő, 14. helyére is korábbi munkahelye miatt került fel, hiszen tavaly a Magyar Telekom listaáron a hetedik legtöbb pénzt költötte el a hazai hirdetési piacon és számos szakmai elismerést is bezsebelt.

 

Az idén egy hellyel mögötte végzett a Google Magyarország igazgatója, Heal Edina, aki legelső összeállításunkban még a Sláger Rádió vezéreként szerepelt a Top 50-ben. Bár pontos adatok nincsenek a keresőóriás magyarországi bevételeiről, minden bizonnyal az RTL után a Google éri él a legmagasabb árbevételt a hazai piacon, becslések szerint a keresőcég bevétele húszmilliárd forint lehet.

 

Az NMHH és a Médiatanács aktuális elnöke szinte mindig képviseltette magát listánkon, hiszen befolyásoló erejével meghatározó jelentősége van a hazai médiapiacon. Tavaly Karas Monika valamint az általa vezetett hivatal nagy horderejű döntéseket hozott meg: elutasította a Class FM országos frekvenciajogosultságának meghosszabbítását, valamint nem engedélyezte az M-RTL Zrt. Central Digitális Média Kft.-ben való tulajdonszerzését.

 

Tavaly nyár óta vezeti a Telenor Magyarország Zrt.-t a 24. helyre került Alexandra Reich, aki a listánkon rendszeresen szereplő Christopher Laskát váltotta. A távközlési cég tavaly is ott volt a top 25 legtöbbet hirdető cég között, listaáron 11,13 milliárd forintos költésével.

 

Dr. Király Mária, a Ringier Axel Springer COO operatív ügyvezetője a 37. helyen végzett, ezzel ő lett a magyar sajtópiac legbefolyásosabb női vezetője. A RAS tavaly tíz százalékkal növelte az árbevételét, amellyel mintegy húszmilliárd forintos éves bevételt könyvelhet el. Ők adják ki a legnagyobb példányszámban megjelenő napilapot, a Blikket, két sikeres női magazint, a Glamourt és a Kiskegyedet, emellett a Profession.hu révén az online piacon is erősödtek.

 

Horváth Magyary Nóra négy év szünet után került fel újra a listánkra. Ő felelős a teljes K&H csoport magyarországi kommunikációs tevékenységéért, a bank pedig évek óta a hazai hitelintézeti szektor egyik legjelentősebb hirdetőjének számít. A szakember tavaly a lapunk által összeállított, A legsikeresebb marketingvezetők Magyarországon lista 2. helyén végzett.

 

Rangsorunk 45. helyén található Beke Zsuzsa, aki ugyancsak visszatért listánkra. Cége, a Richter, amelynek ő a PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, tavaly listaáron 14,3 milliárd forintot költött el a hirdetési piacon, ezzel erősítve a hagyományosan nagy költőnek számító gyógyászati szektort.

 

Újoncként a 46. helyet szerezte meg Schmidt Mária, aki tavaly lépett a médiapiacra azzal, hogy decemberben megvásárolta a Figyelő kiadói jogát. A lépés megbolygatta a magazin életét, azóta nemcsak a főszerkesztő, hanem jó néhány újságíró is távozott a szellemiségében jócskán megváltozott laptól.

 

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA