Fejlesztések, régiós terjeszkedés, több saját gyártású tartalom és digitalizáció – többek között ezek a fő feladatok a BrandMania stábjának nyilatkozó médiás topvezetők szerint. A Marketing&Media TOP50 rangsorának élmezőnyébe tartozó szakemberek saját vállalataik elmúlt évi eredményeiről és terveiről is beszéltek.
Nagyon elégedett a tavalyi eredményekkel Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, hiszen több jelentős kihívással is szembenéztek. Az egyik a kőkemény nézettségi verseny volt, a másik az RTLMost újraindítása. Az RTL vezére a BrandMania stábjának beszélt arról is, hogy szerinte nem csökkent a televízió befolyása a médiapiacon, illetve elmondta, hogy nem szükséges újabb csatornát indítaniuk, inkább meg kell találni a tartalmak legjobb helyét. Ebben benne van az is hogy lesznek digital first tartalmak, vagyis olyanok, amelyek premierje majd az RTLMoston lesz.
Az idei TOP50 rangsor élén végzett Vidus Gabriella a legnagyobb adunak a lokális tartalmat tartja, a saját fikciós sorozatokat. A szakember beszélt az RTL Group „total video” statégiájáról is, és arról, hogy milyen további változások jönnek majd az RTLMostnál.
Az ügynökségi piacon nem voltak akkora változások az elmúlt egy évben, mint a médiában, de azért cserélődtek az ügyfelek – számolt be a fejleményekről a Wavemaker ügyvezetője, Gulyás János. Az idei lista harmadik helyezettje szerint három kulcsszó: média, tartalom és technológia határozza meg az ügynökségek jövőjét. Kulcskérdés lesz az is, hogy ki, hogyan tudja megteremteni azt a szolgáltatás palettát, amivel precíziós marketing megvalósítható.
A TOP50 rangsor 4. helyezettje, Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatóságának elnöke szerint a magyar televíziós reklámpiac árszínvonala régiós összevetésben annyira alacsony, hogy ezzel hatékony, eredményes médiapiaci működés nagyon nehezen valósítható meg. Éppen ezért alapvető igény, hogy emelkedjen a tévés reklám ára. Ez többlet forrást jelenthet a saját tartalmak előállításához is – tette hozzá Vaszily Miklós a BrandMania stábjának nyilatkozva. Beszélt arról is, hogy bővítik-e tovább a csatorna portfóliót, illetve mik a terveik a digitális területen.
Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa már a régiós befektetési lehetőségekről beszélt a műsor stábjának, elmondása szerint a V4 országokban építenének ki erős portfóliót. A TOP50 7. helyén található üzletember szerint 5 év múlva össze kell állnia egy kelet-európai portfóliónak és elárulta azt is, hogy lát-e további befektetési lehetőséget a magyar médiapiacon.
A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon vagy ide kattintva.