- Hirdetés -

Topsztorik a nemzetközi médiapiacról

|

- Hirdetés -

Jó néhány korábban bejelentett médiapiaci felvásárlás zárult le az idei esztendőben. Nemzetközi szinten hatalmas változások és helyezkedések zajlottak a streamingpiacon és több nagy médiavállalat is a Balkánon kezdett terjeszkedni.

Piacra lépett Európában a Skyshowtime

Még 2021-ben állapodott meg az amerikai Comcast és a Paramount Global (a korábbi Viacom), hogy Európában közös streamingplatformmal jelennek meg. A SkyShowtime nevet kapott szolgáltatás elsősorban a Paramount Global, a Sky és az NBCUniversal műsortárából válogat, emellett megkapja a Peacock és a Paramount+ saját gyártású tartalmait is.

A mozis premiereket követően ezen a platformon jelennek meg először a Universal és a Paramount stúdió nagyszabású filmjei, illetve helyi saját gyártású tartalmakat is ígérnek. A SkyShowtime nem egy időben, hanem ütemezett formában indul el a kontinensen. Elsőként Dániában, Finnországban és Norvégiában lett elérhető augusztus 20-án, egy hónappal később pedig a holland és a portugál piacon debütált. Több balkáni országban még az idén elindulnak, Magyarország pedig a 2023. februári bővítési körben kerül sorra Albániával, Csehországgal, Lengyelországgal, Romániával és Szlovákiával együtt.

Lezárul az SPI International felvásárlása

Márciusban lezárult az SPI International integrálása a Canal+ Group cégcsoportba, miután az összes érintett európai joghatóság valamennyi illetékes szerve jóváhagyta a felvásárlást. Még tavaly ősszel jelentették be, hogy a francia Vivendi érdekeltségébe tartozó Canal+ Group többségi részesedést kíván szerezni az SPI Internationalben. A főként a Filmbox-csatornákról ismert SPI-nak világszerte 42 televíziós márkája van és különösen erősek a pozíciói Lengyelországban. Ez egyébként közös pontjuk a Canal+-szal, aminek Európában belül a francia mellett a lengyel számít a legfontosabb piacának. A felvásárlás révén a Canal+ 40 országban 22 millió előfizetőt ér el, de ezt a számot 2025-ig 30 millióra szeretnék növelni.

A Canal+ az elmúlt időszakban aktívan terjeszkedett a régiónkban, hiszen 2019-ben vásárolták fel az M7 Groupot, így előfizetéses műholdas tévészolgáltatásokhoz jutottak Csehországban, Szlovákiában, Romániában és Magyarországon. A tranzakció nálunk a UPC Directet érintette, ami ezt követően a Direct One nevet vette fel.

Lezárul a Discovery és a WarnerMedia megafúziója

Április első napjaiban jelentette be a Discovery és az AT&T, hogy lezárult aWarnerMedia tranzakció. A létrejött új médiavállalat a Warner Bros. Discovery nevet kapta. Hosszadalmas folyamatról volt szó, ami több mint egy évig tartott. 2021 elején derült ki, hogy az AT&T távközlési vállalatból kiválik a WarnerMedia, és a Discoveryvel egyesülve egy új médiavállalatot hoznak létre. A cégben az AT&T részvényesei 71, míg a Discovery tulajdonosai 29 százalékos részesedést kaptak. Az AT&T mintegy 43 milliárd dollárhoz jutott az ügylet keretében, azonban az új vállalatnak elég komoly, 55 milliárdos adósságállománnyal is számolnia kell.

Az AT&T 2018-ban 85 milliárd dollárért vette meg a Time Warnert, amiből létrehozták a WarnerMedia nevű részlegüket. Hozzájuk tartozik többek között a CNN és az HBO is. A Discovery portfóliójában pedig olyan csatornák vannak, mint a névadó Discovery Channel, az Animal Planet, a Travel Channel, a TLC, illetve az Eurosport. A társaságnak Discovery+ néven saját streamingplatformja is van, amit a közeljövőben összevonnak az HBO Maxszal, és új márkanevet kap. A vadonatúj óriásvállalat éves árbevétele várhatóan meghaladja az 50 milliárd dollárt és évi 20 milliárdot fordítanak majd műsorgyártásra.

Elindult a Blic Tv

Tévécsatornával bővítette szerbiai médiaportfólióját a Ringier. Az ottani, 26 évvel ezelőtt indított napilapjuk nevét viselő Blic Tv műsora Szerbiában, a Bosznia-hercegovinai Szerb Köztársaságban, illetve Montenegróban érhető el. A csatorna híreket, sportműsorokat, szórakoztató tartalmakat, köztük saját gyártású produkciókat is kínál.

A Ringier láthatóan tapogatózik a televíziós piac irányába, hiszen már 2020-ban indítottak egy csatornát Svájcban Blick Tv néven, azaz szintén a napilapmárkájuk elnevezését felhasználva.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin idei utolsó számában olvasható, ami elérhető a Digitalstand.hu-n is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sportos projektben a Lidl

A Lidl az UEFA EURO 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság és az azt megelőző 2023-as és 2024-es selejtező mérkőzések globális partnere lesz. Az együttműködés idén márciusban veszi kezdetét az UEFA EURO 2024 selejtezőivel.A labdarúgó Európa-bajnokságot 2024....

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....