- Hirdetés -

Tovább bővült a magyarországi lízingpiac

|

- Hirdetés -

A jelentős bővülés mellett érezhető átrendeződést is hozott a koronavírus-járvány a magyarországi lízingpiacon, hiszen 2021. első fele leginkább a termelőeszközök finanszírozásában jelentett nagy növekedést. A CIB Lízing jól alkalmazkodott a változó körülményekhez: a társaság valamennyi üzletágban növelte piaci részesedését, miközben előrelépett a lízingcégek rangsorában is, a mezőgazdasági gépek finanszírozásában pedig a harmadik helyen áll.

Az idei év első felében is érződtek a koronavírus-járvány hatásai a hazai lízingpiacon: az új szerződések volumene ugyan bő 36 százalékkal, 350 milliárd forint közelébe emelkedett, azonban az erőteljes bővülés részben az egy évvel korábbi, jelentős piaci visszaeséssel magyarázható. A szerződéses volumen emelkedésével párhuzamosan a piac szerkezete is átalakult: miközben a Magyar Lízingszövetség adatai szerint a termelőeszközök nagy többségénél – így például a mezőgazdasági- és építőgépeknél – rendre kétszámjegyű bővülés mutatkozott éves összehasonlításban, az autófinanszírozásban jóval szerényebb volt a növekedési ütem, amihez nagyban hozzájárultak az emelkedő árak is.

A CIB Lízing szempontjából az idei első félév is sikeresnek bizonyult: az eszközfinanszírozási területeken több mint 45 százalékkal nőttek a kihelyezések 2020 azonos időszakához képest. Ezen belül kiemelkedő mértékű a bővülés a mezőgazdasági gépek piacán, ahol a társaság 75 százalékkal növelte új kihelyezéseit. Utóbbinak köszönhetően a mezőgazdasági gépek finanszírozásában a második negyedévben a CIB Lízing – csaknem 16 százalékos piaci részesedéssel – a harmadik helyen állt. Kiemelkedő növekedést sikerült elérni a nagyhaszonjárművek piacán is, ahol 63 százalékkal ugrott meg a kihelyezés az egy évvel korábbihoz képest.

A nagyhaszonjárművek piacán a CIB Lízing a hetedik, az autófinanszírozásban pedig a hatodik helyet mondhatja magáénak úgy, hogy mindkét területen jelentős az egyes márkákhoz kapcsolódó, úgynevezett „captive” finanszírozók súlya. A társaság jó teljesítményében kulcsszerep jutott a mikrovállalati és kkv-szegmensnek is, ahol 42, illetve 26 százalékos növekedést regisztráltak az új kihelyezéseknél.

A Növekedési Hitelprogramban (NHP) különösen aktív szerepet vállalt a CIB Lízing: 54 százalékkal nőttek a kihelyezések 2020 azonos időszakához képest, leginkább a mezőgazdasági gépek finanszírozásának köszönhetően. A CIB Lízing az NHP-konstrukciók új kihelyezései alapján a negyedik a piaci rangsorban, miközben a mikrovállalatok NHP-s kihelyezéseinél 22 százalék felett jár a piaci részesedése. A társaság teljes működő portfóliójának mérete éves összevetésben 8 százalékkal emelkedett.

„A teljes piachoz hasonlóan a CIB Lízing is látványos növekedést ért el 2021 első felében. A bővülés nagy ütemében természetesen a koronavírus-járvány okozta tavalyi gazdasági visszaesésnek és az idei újraindulásnak is jelentős a szerepe, hiszen a lízingpiac – a növekvő eszközbeszerzési igény miatt – konjunktúra időszakában mindig jobban teljesít” – nyilatkozta Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója. Hozzátette: az idei első félév eredményei is bizonyítják, hogy helyes irányokat határoztak meg a társaság stratégiájának 2019. tavaszi újragondolásakor. „Annak, hogy a CIB Lízing a reálgazdaság szereplőire fókuszál a finanszírozásban, miközben jobban épít az anyabank tőkeerejére és keresztértékesítési lehetőségeire, negyedévről negyedévre tükröződnek az eredményei, hiszen folyamatosan nő a piaci részesedésünk, javuló portfólióminőség mellett” – hangsúlyozta a vezérigazgató.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kádár Tamás: „Az Est FM igazi punk sztori volt”

Kádár Tamás 13 éve vezeti a Sziget Kulturális Menedzser Irodát. Az ország legnagyobb és nemzetközi szinten is jegyzett fesztiváljaiért felelős cégvezető az ezt megelőző években is számos, a kommunikációs iparágat meghatározó projektben vett részt...

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...