- Hirdetés -

Tovább drágulhatnak az albérletek

|

- Hirdetés -

A tavalyi év eseményei trendfordulót hoztak nem csak a hazai ingatlanpiacon, de egész Európa szerte. A 2015 óta tartó meredek árnövekedés visszafogott tempóra váltott, sőt volt olyan uniós tagállam, ahol már árcsökkenést is tapasztaltak. Bár itthon a lassulás ellenére is jelentős volt az áremelkedés, hazánk továbbra is az európai ingatlanpiac középmezőnyében helyezkedik el. A Duna House szerint az idei év várhatóan minimum stagnálást hoz majd az eladó ingatlanok piacán, míg az albérletek esetében további drágulás jöhet.

Az Eurostat lakáspiaci árindexe szerint – amely összevontan mutatja be a használt és az új lakások árszintjének alakulását – az Európai Unió tagállamaiban újabb trendforduló rajzolódik a lakásárak változásában. Míg a 2011-2013 közötti meredek visszaesést követően stagnáltak az árak, majd 2015 év elejétől gyors ütemű és nagy mértékű drágulást lehetett tapasztalni, addig a 2022-es év eseményei meghozták az árak tekintetében a sokak által régóta várt enyhülést a globális ingatlanpiacon.

Az áremelkedés ütemének mérséklődését mutatja, hogy a korábban tapasztalt 2% fölötti növekedéshez mérten csekélyebb, a tagállamok összességében 0,9, az eurózónában 1,0%-os volt a drágulás 2022 harmadik negyedévében az előző negyedévhez viszonyítva – hívja fel a figyelmet legfrissebb lakáspiaci jelentésében a KSH. Emellett 2022 második negyedévéhez képest több tagállamban is megjelent a lakásárak csökkenése: Dániában és Svédországban 3%-ot meghaladó, Romániában, Észtországban és Finnországban 1% körüli mértékben, a német ingatlanárak 0,4%-ban enyhültek. A visegrádi országok közül Szlovákiában 2,8, Lengyelországban és Szlovéniában 2,4, Csehországban 1,3%-kal drágultak a lakások a II. negyedévhez hasonlítva. A magyar index értéke 2,6% volt.

Egy éves távlatban nézve a rendelkezésre álló adatokat, a bérleti díjak és a lakásárak az EU-ban 2022 harmadik negyedévében is enyhébben, de folyamatosan növekedtek az Eurostat szerint. 2022 III. negyedévében a bérleti díjak 2,1%-kal erősödtek az előző év azonos negyedévéhez képest, a lakásárak az euróövezetben 6,8 százalékkal, az EU-ban pedig 7,4 százalékkal nőttek. Bár mérséklődött a drágulás üteme, 2022 harmadik negyedévében tizenöt tagállamban így is több mint 10%-kal nőttek a lakásárak. A legnagyobb növekedést Észtországban (+24,2%), Magyarországon (+21,0%) és Litvániában (+19,3%) regisztrálták, míg az árak csak Dániában (-2,4%) csökkentek.

„A Numbeo legfrissebb adatai szerint európai összehasonlításban a magyar lakásárak még mindig a középmezőnyben helyezkednek el. Közel azonos árszinten lehet ingatlanhoz jutni Budapest belvárosában, mint például a lengyelországi Krakkó központjában, a fővárosok közül pedig a horvát Zágráb és a szerbiai Belgrád centrumában tapasztalható ingatlanárak állnak a legközelebb a budapesti belvároséhoz” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője. „Az idei év első hónapjában, a Duna House közreműködésével zárult tranzakciók alapján Budapest belvárosában átlagosan 1 millió forint feletti összegbe került négyzetméterenként az ingatlanvásárlás, míg Budán az átlagos négyzetméterár meghaladta az 1,3 millió forintot a használt téglaépítésűek esetében. A bérlemények árszintjét is az aktuális kereslet mértéke befolyásolja, a fővárosban az átlagos albérleti díj elérte a 200 ezer forintot. A jelenlegi bérleti piacon - a dráguló hitellehetőségek következtében az eladó szegmensből kiszorult ügyfelek miatt - még mindig nagyon erős a kereslet, ami a hiteltörlesztők és -kamatok visszaszorulásáig várhatóan a bérleti piac további szárnyalását, valamint az árak további emelkedését vonja maga után” – tette hozzá a szakértő.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...