- Hirdetés -

Tovább drágultak a budapesti ingatlanok

|

- Hirdetés -

Egy év alatt Budapesten bővült legnagyobb mértékben, 50 százalékkal a lakáspiaci forgalom és az emelkedő tranzakciószám mellett a fővárosi ingatlanárak is újra növekedésnek indultak. A 2020-ról 2021-re Budapesten regisztrált 6 százalékos áremelkedés értékét tekintve ugyan alacsonyabb a megyeszékhelyeken, egyéb városokban és községekben mértnél, azonban az OTP friss Lakóingatlan Értéktérképének adatai alapján, Budapesten gyorsult az áremelkedés üteme. Az OTP Ingatlanpont szakértője a főváros ingatlanpiac folyamatait elemzi.

A NAV 2021-es, még nem teljes körű adatai alapján Budapesten az előző év közel 17 százalékos csökkenése után 2021-ben 50 százalékkal növekedett az lakóingatlanpiac forgalma. Ennél dinamikusabb bővülést tavaly a megyék közül Győr-Moson-Sopronban (54,4%), míg a megyeszékhelyek közül Győrben (76,4%) regisztráltak, olvasható a OTP Lakóingatlan Értéktérképében. 2020-ról 2021-re minden fővárosi kerületben bővült a forgalom, tizenegyben a növekedés mértéke meghaladta a főváros 50 százalékos átlagát. A legnagyobb tranzakciószám növekedést a XIII. (93,9%) és XVI. (89,1%) kerületek érték el, a harmadik az I. kerület volt 68,6 százalékos forgalombővüléssel. A legalacsonyabb mértékű forgalomváltozást a XXI. (18,7%), XI. (16,2%) és XII. (8,8%) kerületekben regisztrálták. Az adásvételek darabszámát tekintve nem változott a lakáskeresők preferenciája, a legnagyobb forgalmú városrészek 2021-ben is a XIII., XIV. és XI. kerületek voltak.

„Érdemes megjegyezni, hogy a forgalomváltozás mértékét alapvetően befolyásolta a 2020-as év alacsony bázisa, valamint az adott kerületekben épülő újlakások száma. Ugyanakkor a XIII. kerületben, ami a fővárosi újlakás építések fő színtere, más állt a növekedés hátterében. 2021-ben az újépítések a korábbi évekkel közel azonos részarányt képviseltek a kerület összforgalmában és a többi kerülethez képest 2020-ban a forgalom visszaesése is mérsékeltebb volt itt. Ezért okkal feltételezhető, hogy a XIII. kerületben elsősorban szerves keresletélénkülés állhat a bővülés hátterében” – mondta Valkó Dávid, az OTP Ingatlanpont vezető elemzője.

A koronavírus járvány alapvetően meghatározta a 2020-as év ingatlanpiacát, azonban a 2019-es forgalmi adatokkal összehasonlítva is 19 fővárosi kerületben növekedett tavaly az adásvételek száma, kivételt ez alól csupán az V., VI., XII. és XXI. kerületek jelentenek, ahol a 2021-es időarányos tranzakciószámok alacsonyabbak a 2019-es értéknél.

A kerületek forgási sebességét vizsgálva (a forgalom lakásállomány arányában mért értéke, ahol az 1 százalékos érték azt jelenti, hogy az adott térség teljes lakóingatlan-állománya elméletben 100 év alatt cserélne gazdát), 2021-ben az első helyezett a XIII. kerület volt 4,6 százalékos értékkel, amit további belvárosi kerületek (VII., VIII., VI.) követnek, míg a rangsor végén, 1 százalék körül értékkel, jellemzően peremkerületek sorakoztak (XVI., XII., XXII., XXIII.).

„A koronavírus járvánnyal összefüggésben feltételezett trendváltozás, a belváros térvesztése és kertvárosok felértékelődése nem ment végbe egy év alatt, ehhez hosszabb ideig tartó, a korábbiakkal ellentétes keresleti preferenciáknak kell hatniuk. A jelenleg jellemző zöldövezeti áremelkedés és a befektetési célú vásárlások ismételt fellendülése pedig még tovább fékezhetik a fordulatot” – tette hozzá a vezető elemző.

Továbbra is vezet a XXIII. és az V. kerület

2021-ben, immár második éve a legnagyobb mértékű áremelkedést a XXIII. kerület könyvelhette el, ahol 2020-hoz képest átlagosan 20 százalékkal emelkedtek a lakásárak. A 23 kerületből 11 esetében regisztráltak tavaly kétszámjegyű drágulást és továbbra is jellemző, hogy az olcsóbbnak számító peremkerületek átlagárai emelkedtek az átlagosnál nagyobb mértékben. 2021-ben minden kerületben növekedtek az átlagárak és a XIV., X., IV., XX., VI. kerültek kivételével az áremelkedés üteme gyorsult is 2020-hoz képest. A hagyományosan jó befektetési célpontnak számító pesti belvárosi kerületek (V., VII., VI.) a drágulási rangsor utolsó harmadában vannak. Az, hogy a jellemzően nagy újlakás állománnyal rendelkező kerületek, mint a IX., XIII., XI. és XIV. az árváltozás ranglista legkülönbözőbb pontjain helyezkednek el, jelzi, hogy a használt lakások piacán is jelentős drágulás ment végbe 2021-ben.

A 2021-es kerületi árrangsor élén, immár meghaladva a milliós határt (1,05 millió Ft/m2) változatlanul az V. kerület áll, és a bel-budai kerületek, az I., II. és XII. is átlépték a 900 ezer forintos szintet. Három kerület, a XXI., XX. és XXIII. átlagos négyzetméterára maradt kicsivel 500 ezer forint alatt, így a tavalyi évben ezek voltak a „legolcsóbb” fővárosi kerületek.

„A 2021-es adatok alapján látszólag Budapest lakáspiaca is visszatért a régi kerékvágásba, az áremelkedés mértéke tavaly azonban még jelentősen elmaradt a járványhelyzet előtt évről-évre jellemző dinamikus bővüléstől. A fővárosi ingatlanpiac pozitív vagy negatív irányú elmozdulásai mikroszinten jelzik előre az országos piac változásait, ezért jelzés értékű, hogy Budapesten már a koronavírus járvány előtt is lassult az áremelkedés üteme, illetve csökkent a forgalom, ugyanakkor kérdéses, hogy a turizmus fellendülése és a bérleti piac bővülése milyen mértékben befolyásolhatják a fővárosi piac áremelkedését” – foglalta össze Valkó Dávid.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....