- Hirdetés -

Tovább dübörög az AutoWallis

|

- Hirdetés -

Erős kilenc hónapon van túl az AutoWallis: a társaság EBITDA-ja meghaladta az 5,7 milliárd forintot, így várhatóan túlszárnyalja éves 5,5-6,2 milliárd forintos tervét a tőzsde autós vállalata. A Csoport árbevétele 145,4 milliárd forint volt az év első kilenc hónapjában, fedezettermelése közel 10 százalékkal bővült, miközben EBITDA marginja 3-ról 3,9 százalékra nőtt.

Tovább halad a stratégiában lefektetett céljai felé az AutoWallis Csoport, miután újabb erős negyedévet zárt: a tőzsde autós vállalatának árbevétele az első háromnegyed évben 145,4 milliárd forint volt, ami több mint duplája a korábbinak, azaz 132 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot. A növekedéshez a Csoport mindkét üzletága hozzájárult annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány egymást követő hullámai miatt időről időre bevezetett korlátozások, az autóipari termelés és ellátás chiphiány miatti lassulása, valamint a turizmus lassú visszarendeződése is negatív hatást gyakoroltak a gazdasági környezetére. Az AutoWallis az EU és a régió autópiacának növekedését is jelentősen meghaladta: az EU személygépkocsi-piacán 6,6, míg az AutoWallis Csoport szempontjából releváns közép-kelet-európai piacon 10,8 százalékos volt a bővülés. Ehhez képest a társaság csaknem négyszeresére (271 százalékkal) 17.587 darabra növelte az új gépjármű értékesítését, melyből a 2020-as tranzakciók, akvizíciók hatása 231, az organikus hatás pedig 40 százalékpont volt. Utóbbi adat önmagában is többszörösen meghaladja az átlagos régiós piaci növekedést. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy a gépjárműértékesítés területén az autórendelési volumenek bizakodásra adnak okot, egyes márkák átmeneti vagy akár tartósabb chipellátási nehézségei azonban negatívan érinthetik a következő időszak várható értékesítési, azaz ténylegesen át is adott autók számait. A vezérigazgató rámutatott, hogy az árbevétel-növekedésénél is nagyobb ütemben nőtt a vállalat eredménye, hatékonysága: a menedzsment megítélése szerint a társaság eredménytermelő képességét legjobban bemutató EBITDA több mint a háromszorosára (+201%) 5,7 milliárd forintra ugrott. A pozitív trendet alátámasztja, hogy a Csoport fedezettermelését is javítani tudta, amely tíz százalékkal, 12,3-ról 13,4 százalékra növekedett. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy az AutoWallis sikeres és hatékony árazási politikát tudott érvényesíteni a piaci igényeket és árérzékenységet figyelembe véve mind beszerzési, mind értékesítési oldalon. Ezen hatások eredményeképpen a Csoport teljes átfogó eredménye 2,2 milliárd forint nyereség volt, szemben a tavalyi veszteséggel, míg az egy részvényre jutó eredmény (EPS) 6,43 forint lett. A társaság 191-212 milliárd forint közötti árbevétellel és 5,5-6,2 milliárd forint közötti EBITDA-val számolt ezévre vonatkozó legutóbbi nyereségelőrejelzésében. A koronavírus negyedik hulláma és a chiphiány miatt a rendelésállomány erőssége ellenére a kitolódó gyártási idők miatt csúsznak a jármű átadások is, aminek következtében az éves árbevétel várhatóan 190 milliárd forint alatt lesz, ugyanakkor a társaság várakozása szerint a fedezet- és eredménytermelő képesség továbbra is javul, így 6 milliárd forint körüli EBITDA várható.

Az AutoWallis Csoport Nagykereskedelmi üzletágának árbevétele közel a háromszorosára, 86,2 milliárd forintra ugrott (+192%). A növekedés fő hajtóereje az eladott új gépjárművek volumennövekedése volt, kiemelten az Opel és SsangYong márkákhoz kapcsolódóan. A Kiskereskedelmi Üzletág árbevétele az év első kilenc hónapjában 79 százalékkal 59,2 milliárd forintra nőtt. Az év elején a koronavírus miatti korlátozások még visszafogták az autóbérbeadási terület lehetőségeit, azonban a korlátozások feloldásával, illetve enyhítésével és a turizmus növekedésével a bérleti napok száma növekedésnek indult. A terület az első kilenc hónapban igen jelentős, 101 százalékos növekedést produkált a bérleti napok, míg 51 százalékos növekedést a bérleti események számában. A Kiskereskedelmi üzletág fedezettermelő képessége is tovább javult, és 2021-ben elérte a 17,6 százalékot a tavalyi 15,5 százalékkal szemben, melynek fő hajtóereje a Nagykereskedelmi üzletágban is alkalmazott hatékony árazási politika volt.

Az első három negyedévben az AutoWallis Csoport továbbra is növekvő hatékonyság mellett működött: az eladott áruk beszerzési értékének (ELÁBÉ) növekedési üteme 3 százalékkal elmaradt az árbevétel bővülésétől, melynek eredményeképpen a társaság fedezettermelése 12,2 százalékról 13,4 százalékra növekedett. A személyi jellegű ráfordítások 181 százalékos emelkedése elsősorban a tavaly végrehajtott tranzakciók eredménye, amelyek következtében egyrészt emelkedett az átlagbér, másrészt az AutoWallis Csoport átlagos statisztikai létszáma 150 fővel 706-ra nőtt. A pénzügyi bevételek és ráfordítások 62 százalékkal 355 millió forintra csökkentek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Startupokat támogat a Toyota

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a...

Háromezer gyermeknek segített a Nők Lapja

Tavaly hívta életre Te is hős vagy! elnevezésű CSR-kezdeményezését a Central Médiacsoport. A jótékonysági projekt keretében a kiadó vezető magazinja, a Nők Lapja az olvasókkal közös gyűjtést szervezett hátrányos helyzetű gyermekek javára. A kampány...

Gyermekpszichiátriát támogat a Libri

Már él és fogadja a felajánlásokat az a link, amelyen keresztül a vásárlók 200 forinttal, vagy más, egyedi összeggel járulhatnak hozzá a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia munkájához. A segítség nem is...

Látványosan nőtt a házhoz szállítások száma

2021 az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések robbanásszerű növekedésének éve volt. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest, a mesterséges...

Így vibereztünk 2021-ben

A magyarok összesen 230 millió hívást indítottak, 26 millió órát töltöttek beszélgetéssel és másodpercenként átlagosan 200 üzenetet küldtek a 2021-es évben – derül ki a Rakuten Viber felméréséből. Leggyakrabban a népszerű ünnepek alatt -...
Brand Safety laptop

Magyar fejlesztésű program segíti a látássérülteket

Látássérülteken segít egy szövegeket hangfájlokká konvertáló, magyar fejlesztésű program. A Dramatizált Elektronikus könyvszerkesztő és Hangoskönyv konvertáló (DEX) szoftver az Informatika a Látássérültekért Alapítvány legújabb innovációja. Az előző verzióhoz képest a mostani fejlesztés képes a...

Lemaradóban a hazai startup ökoszisztéma

Bár viszonylag jó éve volt tavaly a hazai startup ökoszisztémának, régiós összevetésben mégis egyre nagyobb lemaradásban vannak a magyar sikertörténetek – írja elemzésében a Startup Hungary. A szervezet idén ismét elkészíti jelentését a szektorról,...

Yettel. néven folytatja a Telenor

Március elsejétől Yettel Magyarország Zrt. - röviden Yettel – néven folytatja a Telenor Magyarország – jelentette be a távközlési cég. A változtatás az ügyfeleket nem érinti, de jön majd egy új applikáció, illetve az...

Márkaérték: élen az Apple, jön fel a TikTok

Az Apple a világ legértékesebb márkája továbbra is a Brand Finance Global 500 rangsora szerint, az Amazont és a Google-t megelőzve. A leggyorsabban növekvő márka a TikTok lett, egy év alatt 215 százalékkal bővült...

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentős átalakulás előtt a munka világa

Jelentős átalakulás indult el a munkavégzés terén az elmúlt években, ami idén tovább erősödik, alapvetően befolyásolva a vállalatok működését. Mivel a munkavégzés már nem helyhez kötött, a rendszereknek és a biztonsági megoldásoknak alkalmazkodniuk kell...

Startupokat támogat a Toyota

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a...

Háromezer gyermeknek segített a Nők Lapja

Tavaly hívta életre Te is hős vagy! elnevezésű CSR-kezdeményezését a Central Médiacsoport. A jótékonysági projekt keretében a kiadó vezető magazinja, a Nők Lapja az olvasókkal közös gyűjtést szervezett hátrányos helyzetű gyermekek javára. A kampány...

Gyermekpszichiátriát támogat a Libri

Már él és fogadja a felajánlásokat az a link, amelyen keresztül a vásárlók 200 forinttal, vagy más, egyedi összeggel járulhatnak hozzá a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia munkájához. A segítség nem is...

Látványosan nőtt a házhoz szállítások száma

2021 az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések robbanásszerű növekedésének éve volt. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest, a mesterséges...
- Hirdetés -

CMO

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...