- Hirdetés -

Tovább fogyott az emberek bizalma, egyre sötétebben látjuk a jövőt

|

- Hirdetés -

A GKI konjunktúraindexe februárban kissé csökkent, ám az üzleti és fogyasztói várakozások is a múlt év véginél kedvezőbbek maradtak. A GKI Gazdaságkutatónak az EU támogatásával készített felmérése szerint a konjunktúraindex tavaly áprilisi zuhanásának februárra alig több mint a felét dolgozta le. Ezen belül az üzleti bizalmi index mintegy 60, a fogyasztói csak 40 százalékát.

Az üzleti szférában februárban az ipari és kereskedelmi cégek várakozásai rosszabbak, az építőipari, és főleg a szolgáltató vállalkozásoké kissé kedvezőbbek lettek. Az ipari bizalmi index kéthavi növekedés után februárban a tavaly év végi szint közelébe csökkent. Ebben az elmúlt időszaki és várható termelés megítélése játszotta a főszerepet, de romlott a hazai és export-rendelésállomány megítélése is. A készletekről alkotott vélemény viszont javult. Az építőipari várakozások februárban hibahatáron belül emelkedtek, sem a magas-, sem a mélyépítők kilátásai nem változtak érdemben. Az előző háromhavi termeléssel kapcsolatos vélekedés érezhetően javult, e mutató tizenegy havi csúcsára jutott. A rendelésállományok megítélése viszont valamelyest romlott. A kereskedelmi bizalmi index a januári enyhe emelkedést követően februárban ennél nagyobb mértékben csökkent. Az eladási pozíció megítélése továbbra is nagyon alacsony szinten hullámzik, februárban éppen nőtt, míg a rendelések várható alakulása a december-januári nagy emelkedést követően csökkent. A készletekről alkotott vélemény kedvezőbb lett. A szolgáltatói bizalmi index februárban immár harmadik hónapja emelkedett, s visszatért tavaly nyárvégi szintjére. Az általános üzletmenet megítélése ugyan gyengült egy keveset, de a forgalmi várakozások javultak.

Az üzleti szféra foglalkoztatási hajlandósága februárban összességében nem változott, a létszám bővítését tervezők minimálisan többen vannak a csökkentésre számítóknál. Az iparban a foglalkoztatási szándék januári markáns erősödését februárban jelentős, bár ennél kisebb gyengülés követte, a többi ágazatban viszont erősödött a foglalkoztatási szándék. Az emberek munkanélküliségtől való, hónapok óta erősödő félelme februárban kissé csökkent, de továbbra is emiatt aggódik a leginkább a lakosság. Az áremelési törekvés az építőipar kivételével – ahol a januári markáns erősödést februárban változatlanság követte – minden ágazatban erősödött, miként a fogyasztók inflációs várakozása is. A vállalatok körében a magyar gazdaság jövőjének megítélése immár harmadik hónapja egyre kedvezőbb, februárban ez az ipar kivételével minden ágazatra jellemző volt, főleg a szolgáltató és építőipari cégekre. A lakosság véleménye e tekintetben második hónapja javul.

A GKI fogyasztói bizalmi index februárban januári emelkedését követően, annál lényegesen kisebb mértékben, de csökkent. A lakosság pénzügyi helyzetét és megtakarítási lehetőségét rosszabbnak, a munkanélküliséget és a magyar gazdaság helyzetét viszont jobbnak látta, mint januárban. Erősen romlónak érezték az emberek a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási lehetőségét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jelentős költségnövekedésre számíthatnak a családi cégek

Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb...

Arculatváltás és új funkciók a Díványon

A prémium magazin olyan letisztult és elegáns külsőt kapott, ami jól tükrözi, hol tart jelenleg a kiadvány. Strukturális változásokat is hozott az átalakítás, illetve új tartalmi elemekkel is bővült az oldal.Legutóbb 2021-ben volt nagyobb...

Különleges sorozat érkezik a Disney+-ra

Nagy feltűnést keltett a „Croisette” híres lépcsőjén a cannes-i sorozatfesztivál ideje alatt az a csapat, aki megvalósította a „Becoming Karl Lagerfeld” című, eredeti francia sorozatot, amely kizárólag a Disney+-on lesz elérhető június 7-től. A...

Erősen zárta az első negyedévet a hazai ingatlanpiac

Tovább erősödött az ingatlanpiac márciusban, így az első negyedévben összesen 30 154 tranzakcióval, a tavalyi év első negyedévéhez képest 10 ezerrel több adásvétellel zárt a hazai ingatlanpiac, amely 52 százalékos növekedést jelent. Az első...

Így alakult a digitális szolgáltatások előfizetőinek száma

A globális digitális média- és szórakoztatóiparban 2020 óta 124 százalékkal nőtt az előfizetők száma, a digitális kiadói ágazatban pedig ugyanebben az időszakban 536 százalékos bővülés volt – derül ki a Recurly előfizetés-kezelési és számlázási...

Különleges lehetőség kalandvágyó fiataloknak

Azok a fiatal felnőttek, akik ebben a tanévben töltik be a 18. életévüket, és szeretnék bejárni Európát, kedd déltől két hétig újra regisztrálhatnak az ingyenes, Európa 32 országába érvényes Interrail vonatbérletre. Az Európai Unió fenntartható...

Megszüntetné a nemek közötti bérszakadékot az EU

A bérek átláthatóságáról szóló európai uniós irányelv hamarosan részletes jelentésre kötelezi a közép- és nagyvállalatokat a női és a férfi dolgozóik fizetéséről. Az Európai Bizottság döntése értelmében a kikért adatok alapján akár bírósági pert...

Ennyit lehet alkudni a belvárosi ingatlanpiacon

Az alku az ingatlanpiacon egy általános és elterjedt gyakorlat, szinte kötelező. Az alku az a folyamat, amelynek során a vevő és az eladó egyezségre jutnak az ingatlan vételárában vagy más feltételekben. Az ár alkuképes...

Zseniális találmányok a Nat Geo sorozatában

Morzsaporszívó, babatápszer, láthatatlan fogszabályzó. Ma már hétköznapinak számító eszközök, melyekről nem is gondolnánk, hogy a világ legnagyobb űrügynöksége, a NASA áll kifejlesztésük mögött. A National Geographic összegyűjtött 10 olyan forradalmi találmányt, melyet a kezdetekben...

Beteg gyermekeknek segíthetnek a Kifli vásárlói

Összefogott a Dziugas Magyarország és a kifli.hu, hogy az eladott termékekkel a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt segítsék.A Dziugas Magyarország a társadalmi felelősségvállalás jegyében akciót hirdet, amelynek keretében az összes, a kifli.hu-n eladott terméke...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Durva adatok a fiatalok jövedelméről

A korábbi évekre jellemző növekedés után megtorpanás látható a fiatalok jövedelmét tekintve a K&H ifjúsági index szerint. Az idei első negyedévben átlagosan nettó 190 ezer forintos személyes jövedelemről számoltak be a 19-29 évesek. A...

Jelentős költségnövekedésre számíthatnak a családi cégek

Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb...

Arculatváltás és új funkciók a Díványon

A prémium magazin olyan letisztult és elegáns külsőt kapott, ami jól tükrözi, hol tart jelenleg a kiadvány. Strukturális változásokat is hozott az átalakítás, illetve új tartalmi elemekkel is bővült az oldal.Legutóbb 2021-ben volt nagyobb...

Különleges sorozat érkezik a Disney+-ra

Nagy feltűnést keltett a „Croisette” híres lépcsőjén a cannes-i sorozatfesztivál ideje alatt az a csapat, aki megvalósította a „Becoming Karl Lagerfeld” című, eredeti francia sorozatot, amely kizárólag a Disney+-on lesz elérhető június 7-től. A...

Erősen zárta az első negyedévet a hazai ingatlanpiac

Tovább erősödött az ingatlanpiac márciusban, így az első negyedévben összesen 30 154 tranzakcióval, a tavalyi év első negyedévéhez képest 10 ezerrel több adásvétellel zárt a hazai ingatlanpiac, amely 52 százalékos növekedést jelent. Az első...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...