Nemzetközi intézkedéscsomagot fogadott el a Lidl a tudatos táplálkozás előmozdítása érdekében, melynek része a termékkínálat és a kommunikáció fejlesztése egyaránt. Az áruházlánc célja, hogy 2025-ig a legkiválóbb termékkínálatot alakítsa ki a tudatos és fenntarthatóbb életmód előmozdítása érdekében. E törekvését számos új intézkedéssel erősíti meg a vállalat, hogy a vásárlók a jövőben minél könnyebben hozhassanak tudatos fogyasztói döntéseket vásárlásaik során.
Egészségünkre és természeti környezetünkre egyaránt óriási hatással van az, ahogyan táplálkozunk. Hogyan tud majd 2050-ben megközelítőleg 10 milliárd ember egészségesen táplálkozni anélkül, hogy teljesen felélnénk bolygónk erőforrásait? Ez a kérdés az EAT-Lancet Bizottság vezető tudósait is foglalkoztatta, akik 2019-ben kidolgoztak egy speciális étrendet, ami a rostban gazdag, növényi alapú, kisebb környezeti terheléssel járó termékeket helyezi előtérbe.
Az úgy nevezett Planetary Health Diet (bolygóbarát egészséges étrend) táplálkozási modell alapján a Lidl azon dolgozik, hogy 2025-ig a tudatos és fenntartható életmódhoz a legjobb termékválasztékot kínálja vásárlóinak. Ezen elköteleződése részeként a Lidl törekvése, hogy 2025-ig fokozatosan növelje a teljes kiőrlésű gabonák és a növényi eredetű fehérjeforrások arányát a saját márkás kínálatában – utóbbi esetben többek között a vegán termékpaletta bővítésével.
„Hosszú évek óta azon dolgozunk, hogy támogassuk vásárlóink egészségtudatos táplálkozását, miközben óvjuk környezetünket is. Legújabb céljaink is azt szolgálják, hogy továbbfejlesztett választékunk által még több alternatívát kínáljunk vásárlóink számára a tudatos és fenntartható táplálkozás előmozdítása érdekében – mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
Az egészségestudatos táplálkozás alapjait fontos minél korábban elsajátítani, e folyamatra pedig többek között hatással van az is, hogy milyen reklámokkal találkozunk gyermekkorban. A Lidl úgy döntött, hogy 2023 januárjától, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlását követve a jövőben nem reklámoz olyan élelmiszereket - a karácsonyi, húsvéti és halloweeni promóciós cikkek kivételével - gyermekek számára, amelyek magas telített zsírsav-, cukor- vagy sótartalmúak. Ezenfelül a vállalat mostantól fokozza a gyermekek egészségesebb és fenntarthatóbb táplálkozását népszerűsítő marketingtevékenységét.
A tudatos vásárlói döntés megkönnyítése és az átlátható kommunikáció érdekében a Lidl már elindította bizonyos saját márkás termékeinek Nutri-Score címkével való jelölését is. Az ötfokozatú, A-tól E-ig terjedő színes betűskála segítségével a vásárlók egyszerűen és gyorsan megismerhetik az adott termék tápérték besorolását. A jelölő-rendszerről bővebb információ a Lidl honlapján található.
Az egészségtudatos étkezés népszerűsítésében a vállalat szakmai partnerként évek óta a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével dolgozik együtt. „Az egészséges és fenntartható táplálkozás már a menütervezésnél és a bevásárlásnál elkezdődik. Ezért nagyon fontos, hogy a vásárlók már az élelmiszerboltban minden segítséget megkapjanak ahhoz, hogy minél könnyebben hozhassanak helyes fogyasztói döntést. Saját márkás termékeik folyamatos fejlesztésével, széles és egyre korszerűbb választék biztosításával, a boltokban és a termékeken elhelyezett információkkal a Lidl jelentősen hozzájárul egy egészségesebb étrend megvalósításához” – mondta Szűcs Zsuzsanna, az MDOSZ elnöke az áruházlánc új intézkedései kapcsán.