- Hirdetés -

Tovább nőtt a DIGI

|

A második negyedévben a DIGI Communications N.V. Group bevétele elérte a 310 millió eurót, amely 5 százalékos növekedést jelent 2019 ugyanezen periódusához képest (a szolgáltatásokból származó bevételek 8 százalékkal növekedtek). A második negyedévben a jövedelemtermelő egységek (RGU-k) bevétele 16.9 millió euróra növekedett, amely 9 százalékkal több mint a 2019-es év vonatkozó adatai.

A konszolidált EBITDA 2020 második negyedévében elérte a 115 millió eurót, amely 6%-os növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest, így elérve a 32.7%-os EBITDA margint.

Románia a járványidőszak alatti teljesítményével és fegyelmezett pénzügyi működésével növelte az EBITDA margin mutatót 45.9%-ra (beleszámítva az IFRS 16 hatását);

Spanyolország továbbra is erős pénzügyi eredményekkel büszkélkedhet, hiszen a Csoport konszolidált bevételének 21%-át, a konszolidált EBITDA 12%-át adja.

A DIGI Communications N.V. Group augusztus 14-én, pénteken hozta nyilvánosságra a június 30-án véget ért második negyedév pénzügyi eredményeit. Az árbevétel 5%-kal növekedett 2019. június 30-hoz képest (a bevétel a második negyedévben elérte a 310 millió eurót, szemben a 2019. második negyedévi 294 millió euróval). Az RGU-k 9%-os növekedést produkáltak, bevételük 16.9 millióra emelkedett, szemben az egy évvel korábbi 15.5 millió eurós adattal. A kiigazított EBITDA 115 millió eurót tett ki (beleértve az IFRS 16-t), amely 6%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Összességében elmondható, hogy a DIGI stabil teljesítményt nyújtott 2020 második negyedévében a megváltozott egészségügyi háttér ellenére is. A DIGI – alkalmazkodva a COVID-19 miatt bevezetett egészségügyi szabályok lazításához – május közepétől kezdve működését az új szabályokhoz igazítva folytatta, miközben olyan intézkedéseket vezetett be, melyek biztosítják az ügyfelek, az alkalmazottak és a partnerek egészségét és biztonságát is.

Az előre meg nem jósolható események ellenére a DIGI képes volt minden piacon stabil eredményeket fenntartani, amely megerősítette a közösség minden területe együttműködésének, összekapcsolásának szükségességét a járvány alatt. Ennek eredményeképp a negyedév végén a társaság történelmi szintre növelte a fő szegmensekben az RGU-k számát (vezetékes internet és kábel TV). Vezetékes internet esetében 3.9 millióra emelkedett az RGU-száma, míg a kábel TV esetében megközelítőleg 4.5 millió RGU-ról beszélhetünk, amely az eddigi legmagasabb eredmény. A mobiltelefon-szolgáltatás 6 millió RGU-t ért el adott időszakban.

2020 májusában, jelentős gazdasági kihívások és a világot megváltoztató történések közepette ünnepeltük a DIGI Bukaresti Értéktőzsdén való első részvénykibocsájtásának harmadik évfordulóját. Nagy örömmel figyeltük, hogy a DIGI munkatársai és vezetői milyen rugalmasan és felelősségteljesen álltak hozzá az elmúlt 6 hónap egészségügyi kihívásaihoz. Együtt legyőztük a kiszámíthatatlanság okozta nehézségeket és elszántan teljesítettük a részvényeseknek és befektetőknek prezentált üzleti stratégiát.

Romániában a Versenyhivatal júliusban engedélyezte három független fél (AKTA, DCS és az ATTP Telecommunications) integrálását a helyi leányvállalatunkba. Ezzel szeretnénk csökkenteni a fő piacunkon jelen lévő különböző régiók közötti összekapcsolódási hiányosságokat, és növelni Románia digitalizációját. A minőségi szolgáltatásokat kedvező ár-érték arányban értékesítjük több ezer előfizetőnknek, hogy zavartalan elérhetőséget biztosítsunk számukra és támogassuk őket a magasabb életszínvonal elérésében. – mondta el Serghei Bulgac, a DIGI Communications N.V. vezérigazgatója.

Továbbra is Románia a Csoport fő piaca; a Vállalat bevételének 61%-át adta a második negyedévben, az RGU-k 70%-val, míg a konszolidált EBITDA 75%-val járult hozzá a DIGI sikereihez. A legnagyobb növekedést 2019 ezen időszakához viszonyítva a vezetékes kommunikációs szolgáltatások terén érte el (+13% vezetékes internet RGU és +8% TV RGU).

A mobil kommunikációs szolgáltatások szegmensében a DIGInek sikerült megtartani első helyét mint számhordozási desztináció, annak ellenére, hogy a második negyedévben csökkent a hordozott számok mennyisége 2019 ugyanezen időszakához képest; 80,411 mobil számról 70,236-ra csökkenve. Mindent egybevetve 2020 első félévében a DIGI Mobil hálózat 166,643 telefonszámot hordozott el, amely mérsékelt növekedést mutat a 2019-es 164,830 darabbal szemben. 2020 júniusában a DIGI 44.8%-os részesedést ért el az összes elhordozott mobiltelefonszámokból.

Magyarországon az üzleti környezet és a COVID-19 kapcsán a hatóságok által bevezetett korlátozó intézkedések ellenére a vállalat képes volt tartani a rendes üzletmenetet az év első 6 hónapjában.

A vállalat megkezdte a mobilhálózat fejlesztésének második fázisát azáltal, hogy még nagyobb területen biztosította a lefedettséget. A korszerű technológiai megoldásoknak köszönhetően a már meglévő hálózat minőségét és sűrűségét is továbbfejlesztette. A DIGIMobil szolgáltatás egy évvel 2019. májusi indulása után már 500 településen igénybe vehető és elérte az 50%-os populációs lefedettséget. Az évforduló örömére a DIGI Kft. meghosszabbította a népszerű mobil szolgáltatás ajánlatát 2020. december 31-ig.

Spanyolországban az RGU-k növekedése visszaállt a járvány előtti üteméhez. A DIGI Spain sikeresen meghaladta a 2.1 milliós RGU számot 2020 második negyedévében mobil hang és adatszolgáltatás terén, és növelte a Csoport bevételéhez (21%) és az EBITDA-hoz (12%) való hozzájárulását.

A számelhordozást tekintve a DIGI Spain megerősítette a növekedési trendjét, miután lazítottak a járványügyi intézkedéseken. Május és június során jelentős növekedést ért el a több mint 32,700 hordozott mobil számmal.

A vezetékes kommunikációs szolgáltatások hálózatát is növelte a spanyol leányvállalat, így júniusban a DIGI száloptikás szolgáltatásai még több tartományba jutottak el. A DIGI 50 spanyol régióból jelenleg 25-ben biztosít vezetékes telefon és internet szolgáltatást, a legújabbak: Cádiz, Burgos, Valladolid, Segovia, Badajoz, Girona, a Baleár-szigetek és La Rioja.

Olaszország a negyedik piac, ahol a DIGI jelen van, azonban virtuális mobilszolgáltatóként a szolgáltatások optimalizációja és az ügyfelek számára kínált ajánlatok diverzifikálása a fő cél. A DIGI Olaszországban 245,000 RGU-val rendelkezett 2020. június 30-án, szemben a 2019. június 30-i 213,000-rel.

Június végén az olasz leányvállalat új ajánlatott tett elérhetővé ügyfelei számára: korlátlan beszélgetés olasz belföldi hívószámokkal, illetve DIGIs telefonszámokkal Romániában, Spanyolországban és Olaszországban. Ezen kívül az adatforgalmat is elérhetővé teszi a 4G technológia által biztosított maximum letöltési sebességen, kiváló ár-érték arányban. A csomag aktiválása ingyenes, amely több mint 3000 üzletkötőnél lehetséges Olaszország-szerte.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...