- Hirdetés -

Tovább nőtt a K&H Bank nyeresége

|

- Hirdetés -

A bank adózás utáni eredménye 12,8 milliárd forintot ért el, 23 százalékkal emelkedve 2023 első negyedévében a tavalyi év azonos időszakának 10,5 milliárd forintos értékéhez képest. A K&H Biztosító 2023 első negyedévében 0,8 milliárd forintos veszteséget könyvelt el a teljes évre vonatkozó extraprofit-adó miatt. 2022 azonos időszakában nettó eredménye 2,3 milliárd forint volt.

A bank működési bevétele 24 százalékkal, működési költségei pedig 38 százalékkal emelkedtek az év első negyedévében év/év alapon, beleértve a 2023 évre fizetendő extraprofit adó teljes 25 milliárd forintnyi összegét, ami a legutóbbi intézkedések miatt további 8 milliárd forinttal fog emelkedni. Mindeközben a hitelezési értékvesztés eredményhatása 2023 első negyedévében pozitív volt.

A bank teljes hitelállománya 25 százalékkal nőtt egy év alatt, így elérte a 2723 milliárd forintot. A vállalati hitelállomány egyetlen év alatt 45 százalékkal bővült. A betétállomány alakulása az érintett időszakban a piacnak megfelelő volt.

A K&H az első negyedévben a vállalati hitelezés terén tovább javította piaci pozícióját, míg ugyanebben az időszakban a lakossági hitelezés piaca nagyon alacsony szintre esett vissza.

A K&H továbbra is elkötelezett a fenntarthatóság mellett, és folytatja digitális átalakulását.

Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója kijelentette: „Az első negyedévben a K&H stabilan jó teljesítményt nyújtott: 23 százalékos profitnövekedést értünk el az előző év hasonló időszakához képest. Ebben a negyedévben a K&H kiemelten sikeres volt a vállalati hitelezés és a befektetési alapok értékesítése terén. Az első negyedévben lakossági ügyfélszámunk meghaladta a 800 ezer ügyfelet, mely 2022 első negyedévéhez képest 5,3 százalékos növekedést jelent. A rendszeresen jövedelmet átutaló ügyfelek száma átlépte az 540 ezret, amely 7 százalékos növekedésnek felel meg év/év alapon. Az innovációra továbbra is sikerünk zálogaként tekintünk, ami ügyfeleink számára gyorsabb és kényelmesebb banki szolgáltatásokat biztosít. Április végén újabb innovatív digitális megoldásokat mutatottunk be, melynek köszönhetően már köthetünk a mobilunkon kockázati életbiztosítást, kárbejelentést tehetünk és a kárügyintézést is nyomon követhetjük, valamint a K&H mobilbankban egy felületen tekinthetjük át az összes biztosításunkat. A digitális átalakulás mellett a fenntarthatóság is fókuszban marad, és örömmel fogadtam, hogy a K&H alapok kezelőjét a Privátbankár „Az év ESG alapkezelőjévé” választotta.”

2023 első negyedévének pénzügyi eredményei

A K&H Bank adózás utáni eredménye 12,8 milliárd forint volt az év első negyedévében, a tavalyi év azonos időszakában elért 10,5 milliárd forinthoz képest. A bank működési bevétele 24 százalékkal, működési költségei pedig 38 százalékkal emelkedtek az év első negyedévében év/év alapon, beleértve a 2023 évre fizetendő extraprofit adó teljes 25 milliárd forintnyi összegét, ami a legutóbbi intézkedések miatt további 8 milliárd forinttal fog emelkedni. Mindeközben a hitelezési értékvesztés eredményhatása 2023 első negyedévében pozitív volt. A teljes hitelportfolió év/év alapon 25 százalékkal, 2723 milliárd forintra nőtt, a 2023 január-márciusi időszakban nyújtott új vállalati és lakossági hitelek összege pedig 149 milliárd forintot tett ki.

A 4,3 milliárd forintos hitelértékvesztés feloldása (elsősorban technikai hatások miatt: modellhatás, nem teljesítő hitelportfólió értékesítése) pozitívan járult hozzá 2023 első negyedévének nettó eredményéhez, miközben a portfólió minősége összességében stabil maradt.

A vállalati hitelpiac dinamikusan nőtt év/év alapon, bár az utóbbi negyedévekben lassult, míg a lakossági hitelpiac jelentősen visszaesett (az új lakossági hitelek kihelyezése 2022 első negyedévéhez képest megfeleződött). A K&H a piacot meghaladó mértékben növelte vállalati hitelállományát, és 2023 első negyedévének végére elérte a 9,8 százalékos piaci részesedést (2022 első negyedévében 9,1 százalék). A lakossági megtakarítási piacon a betétekről a befektetési alapok és az államkötvények felé történt átrendeződés. A K&H betétállományok volumene a piaccal összhangban 4 százalékkal csökkent, míg a befektetési alapoké 19 százalékkal nőtt év/év alapon.

Az eredményeket pozitívan befolyásolta a Sberbank felszámolásából származó 3,6 milliárd forintos megtérülés az egy évvel ezelőtti hozzájárulásunkkal szemben.

A K&H sajnálattal veszi tudomásul, hogy ismét változtattak a bankadó számításán, ami a K&H számára 8 milliárd forintos többlet terhet jelent, míg más piaci szereplők számára előnyös változást hozott. Ez a további extraprofitadó-teher a K&H Bank könyvelésében 2023 második negyedévében jelenik majd meg.

„A K&H továbbra is aktív szerepet vállal a magyar vállalkozások és nagyvállalatok finanszírozásában, a gazdaság fejlesztésében. Vállalati hitelportfóliónk egy év alatt 45 százalékkal bővült (ami a bankszektor év/év alapon mért átlagos növekedésének kétszerese). Az elmúlt évben az államilag támogatott hiteltermékek növelték a hitelek iránti keresletet, az emelkedő kamatkörnyezet ellenére kedvező árú finanszírozást biztosítva. A vállalatok működése és fejlesztéseik megvalósításának támogatása érdekében az idén is aktívan részt veszünk az állami finanszírozási programokban. A K&H Széchenyi Kártya Program szerződéses volumene 2023. március végére meghaladta a 130 milliárd forintot. Az év elején indult Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram iránt is aktív keresletet látunk: az év első negyedévben 123 milliárd forintos szerződéses állománnyal 16 százalékos piaci részesedést értünk el.

A lakossági hitelezés területén az újonnan folyósított lakáshitelek volumenének alakulásánál megmutatkozik a piaci kereslet csökkenése. (A csökkenés az előző év hasonló időszakához képest meghaladja a 60 százalékot.) Saját termékünk, az energiahatékony új ingatlanok vásárlására vagy használt ingatlan vásárlására, energiahatékonysági korszerűsítéssel és meglévő ingatlanok energiahatékonysági korszerűsítésére felvehető, csökkentett kamatlábbal kínált K&H zöld lakáshitel kivétel ez alól. A konstrukció 58 százalékát építkezésre, 39 százalékát új lakás vásárlásra, 3 százalékát korszerűsítésre igényelték az érintettek. A K&H zöld lakáshitelek átlagosan igényelt összege 25 millió forint, ami 43 százalékkal haladja meg a jelzáloghitelekre vonatkozó 17,5 millió forintos összeget. A befektetési alapok és befektetési egységhez kötött biztosítási termékek nettó értékesítése 55,9 milliárd forintot ért el az első negyedévben, az egy évvel ezelőtti 13,3 milliárdhoz képest, a kezelt vagyon pedig éves összevetésben 19 százalékkal, 1017 milliárd forintra nőtt. A legnépszerűbb befektetési lehetőségek a rövid lejáratú kötvényalapok és az újra reneszánszukat élő garantált alapok. Az aktív rendszeres befektetések száma 6,3 százalékkal emelkedett az év elejétől, és mára az új befektetések már 62,6 százalékát digitális csatornákon keresztül kezdeményezik ügyfeleink.” – mondta Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója így fogalmazott: „2023 első negyedévében 0,8 milliárd forintos veszteséget könyveltünk el a teljes évre vonatkozó extraprofit-adó miatt. 2022 azonos időszakában nettó eredményünk 2,3 milliárd forint volt. A nem életbiztosítási területen a díjbevétel 14 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, és elérte a 20 milliárd forintot. Valamennyi üzletág kétszámjegyű növekedést produkált az előző évhez képest. Az életbiztosítások erőteljes üzleti eredményt hoztak, a növekedés az előző év hasonló időszakához képest 28 százalékos volt. A növekedést a rendszeres díjas, befektetési egységhez kötött nyugdíjbiztosítások, valamint az egyszeri díjas, befektetési egységhez kötött termékeink hajtották.”

Digitális átalakulás és innováció

A K&H célja, hogy a legfejlettebb digitális megoldásokat nyújtsa ügyfelei számára, minél több banki és biztosítási szolgáltatást elérhetővé téve egyetlen platformon, mely beköltözik az emberek zsebébe. A K&H-nál pedig mindig kéznél van Kate, a személyes digitális asszisztens is, aki segít akár eligazodni a sok funkció között, akár magát a szolgáltatást is elindítja. A K&H mobilbankjában egyre több biztosítási szolgáltatás is elérhető: kockázati életbiztosítás, kárbejelentés és a kárügyintézés is nyomon követhető, valamint az összes, már megkötött biztosítást könnyen, egyszerűen és gyorsan át lehet tekinteni. Kockázati életbiztosítást már minden ötödik ügyfél a K&H mobilbankban köt. Szeptember óta 218 ezer felhasználó lépett kapcsolatba a személyes digitális asszisztenssel. Több mint 53 ezren konkrét kérdéseket tettek föl Kate-nek, aki az ismeretei alapján pontos válaszokat ad, vagy a megfelelő menüponthoz irányítja az érdeklődőt. A felhasználók 25 százaléka – úgy tűnik – tesztkérdéssel teszi próbára Kate tudását, de még többen vannak azok, akik örömmel és rendszeresen kérnek tőle segítséget. A felhasználók csaknem 80 százaléka írásban fordul Kate-hez, de jelentős arányuk kedveli a szóbeli kommunikációt is és szívesen beszél az asszisztenssel.

A digitális csatornák népszerűségét alátámasztja, hogy a K&H ügyfeleinek több mint 60 százaléka használja a digitális csatornákat, mintegy 650 ezer digitálisan aktív ügyféllel, ezen belül a mobilbankot több mint 550 ezer ügyfél használja. 2023 első negyedévében a teljes körű online számlanyitási szolgáltatás elérte a 60 százalékot. 2023 márciusában az Apple, a Google, a Xiaomi és a Garmin Pay fizetési rendszerekkel végzett tranzakciók száma átlépte a havi 4 milliót, ami 76 százalékos növekedést jelent év/év alapon.

2023 első negyedévében az aktív digitális bankkártyák száma elérte a 150 ezret. A személyi kölcsönök 69 százalékát digitálisan igényelték. További lépést tettünk a papírmentes működés megvalósítása felé a vállalati ügyfelek számára is, a napi banki ügyintézéshez kapcsolódó dokumentumok már elektronikusan aláírhatók, pl. új számla igénylése, adatváltozás bejelentése esetén.

Fenntarthatóság

„Az év ESG alapkezelőjévé” választották a K&H alapok kezelőjét a Privátbankár befektetési alapok teljesítményét rangsoroló Klasszis 2023 versenyén, amely a K&H öko alap eredményével a legjobb globális részvényalap kategóriában is az első helyet szerezte meg. „Az ESG tényezők figyelembevétele a piaci szereplők számára egyre fontosabb, közülük sokan nem is fektetnek olyan cégbe, amelyek nem törődnek a fenntarthatósági célokkal. Március végén a „felelős jövő” befektetési alapok összege elérte a 105,4 milliárd forintot, ami 53 százalékos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest. Befektetési összvolumenünknek már 10,4 százaléka K&H felelős befektetési alapokban van” – mondta Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. Emellett kiemelte, hogy a mikro-kkv szegmensben 2023 első negyedévében a folyósított összes lízingkonstrukció 50 százaléka zöldautó lízing volt. „Ezen túlmenően – annak érdekében, hogy növeljük az alacsony kibocsátású ingatlanok számát az új lakásbiztosítások terén – 10 százalékos energiaminősítési kedvezményt vezettünk be a BB vagy annál kedvezőbb EPC minősítésű lakóingatlanok esetében, valamint új klauzulát alkalmazunk az új építési szabványok szerinti újjáépítés többletköltségeinek egy bizonyos határig történő fedezésére súlyos káreseményt követően.”

A természeti diverzitás fenntartását és a növénytermesztés fenntarthatóságát egyaránt támogatja a K&H új kezdeményezése, mely új mezőgazdasági gép-lízing szerződések keretében zöld vetőmagot biztosít: minden 25 millió forint szerződéses összeg után egy 25 kg-os vetőmagcsomagot adunk, ami mintegy 2 hektárnyi terület bevetéséhez elegendő. Az elvetett magokból sarjadó növények nem csupán a talajt védik, de egyszersmind a biodiverzitás fenntartásához is hozzájárulnak! A K&H nemrég megjelent, 2022-es fenntarthatósági jelentéséből kiderül, hogy a pénzintézet saját működésében is jelentős eredményeket ért el karbonlábnyoma csökkentésében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Tíz tipp, hogy biztonságos legyen a nyári utazás

Még soha nem utaztak annyian, mint idén nyáron, és a turisták több pénzt is költenek, mint valaha - derült ki a Mastercard Economics Institute "Travel Trends 2024" című, 74 országra kiterjedő felméréséből. A Mastercard...

A vendéglátásban és az egészségügyben vethetik be az LG új robotját

Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb LG CLOi ServeBot (LDLIM31 modell) elnevezésű autonóm kiszolgáló robotját, amelyet arra terveztek, hogy biztonságos kiszállítást nyújtson a vendéglátásban és az egészségügyben. A bőséges belső tárolóhellyel rendelkező, négyajtós kialakítású...

Fontos változás jöhet a nyomtatók világában

A legtöbb vállalkozás még ma is a papír alapú iratkezelést preferálja, ami egyrészt hatalmas terhet ró a környezetre, másrészt pedig olyan fejlesztést igényel a közeljövőben, ami fenntarthatóvá és hatékonnyá is teszi egyben az irodai...

Mesterséges intelligencia alapú alkalmazással is segíti partnereit a SPAR

Tovább bővítette kistermelői partnerprogramját a SPAR Magyarország: a Régiók Kincsei révén már több mint 600 új, hazai termék érhető el az üzletek kínálatában. A vállalat ezen felül szakmai támogatást is nyújt partnereinek fejlődésük és...

Kemény idők várnak az albérletet keresőkre

Budapesten már hetekkel a július 24-i felvételi ponthatárhirdetés előtt érzékelhetően nőtt a bérlakáskeresők aktivitása. A vidéki iskolaközpontokban ennek egyelőre nincs sok nyoma. Farsang Sándor, az OTP Ingatlanpont észak-magyarországi régióvezetője ezt azzal magyarázza, hogy tapasztalat...

Megdöbbentő dolog történt a hazai lakáshitelpiacon

Hatalmas növekedést mutat a magyar lakáshitelpiac 2024 első felében. A Bankmonitor szakértőinek becslése szerint júniusban a szerződések volumene átlépte a 130 milliárd forintot és ezzel az első félévi lakáshitel volumen már közel 10%-kal meg...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Don't Miss

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...