- Hirdetés -

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

|

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést elérni, valamint a gyártási hatékonyság is javult. A Nádudvari erre az évre is az értékesítési volumen jelentős emelkedésére számít. Közben jelentős léptékű beruházást tervez a társaság: zöldmezős beruházás keretében egy új, korszerű mirelit üzem tervezését indították el, amely 10 ezer tonna feletti kapacitású lehet.

 

A kedvezőtlen piaci környezetben is látványos növekedést ért el tavaly a Nagisz Csoporthoz tartozó Nádudvari Élelmiszer Kft.: a nettó árbevétel 2023-ban megközelítette a 20,6 milliárd forintot, amely 23 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 16,7 milliárdot. Az árbevétel mellett a pénzügyi eredmények is kedvezően alakultak a társaságnál. A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) megközelítette az 1,7 milliárd forintot, miközben az adózás előtti eredmény 1,19 milliárdot tett ki: utóbbi csaknem a háromszorosa a 2022-ben elértnek.

 

Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezető igazgatója szerint az árbevétel dinamikus bővülése annak köszönhető, hogy a tej-, hús- és mirelit üzletágban is sikerült tavaly növelni az értékesítési volument, annak ellenére, hogy a teljes piacon csökkenés mutatkozott. „Az eredményeink annak tükrében különösen figyelemre méltók, hogy az első negyedévi emelkedés után az év további részében jelentősen csökkentek az átadói árak” – emelte ki az ügyvezető igazgató.

 

A tej üzletágon belül a zászlóshajónak számító túró mellett tavaly a cég célul tűzte ki, hogy az import termékek által uralt joghurtpiacon is meghatározó magyar szereplővé váljon. A natúr joghurtok piacán 2023-ban sikerült tovább erősíteni pozícióját, míg a másfél éve bevezetett réteges joghurtok esetében is már meghatározó szereplővé vált. A múlt év utolsó negyedévében a vállalat megjelent a klasszikus gyümölcsjoghurtok piacán is, ahol szintén kiemelkedő teljesítményt ért el, és további termékfejlesztéseken dolgoznak. A Nádudvari portfóliójában meghatározó terméknek számító túrónál pedig annak ellenére sikerült megőrizni a pozícióikat, hogy a teljes piacon nagyjából a tizedével visszaesett az értékesítés. A hús üzletágban – ahol a grillkolbász, a májas és a debreceni a három legjelentősebb termékcsoportjuk – szintén megőrizte pozícióit a társaság. A mirelitnél pedig – hívta fel a figyelmet az ügyvezető igazgató – olyan erős kereslet mutatkozott a Nádudvari termékei iránt, hogy folyamatosan a kapacitás maximuma körül kellett tartani a termelést.

 

Az idei évben további növekedésre számítanak, melyet az első negyedéves jelentős volumenbővülés is megerősít.

Nagy Ádám bejelentette: a vállalat a nemzetközi piacra lépés elősegítése érdekében – részben pályázati forrásból – zöldmezős beruházást tervez. A tervek szerint a mostani telephely mellett elhelyezkedő, két hektáros területen új, a legkorszerűbb technológiákkal működő, automatizált mirelit üzem épülhet majd, évi több mint 10 ezer tonna kapacitással. „Az új üzem építésénél kiemelt figyelmet fogunk fordítani a fenntarthatósági, környezeti szempontokra, így az energia-ellátást jelentős részben napelemekkel biztosítjuk, miközben korszerűsítjük a szennyvíztisztító rendszerünket is” – tette hozzá az ügyvezető igazgató. Az új üzemegység a tervek szerint 2026. elején kezdheti meg a termelést.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...