Tovább nőtt a ŠKODA AUTO

2021 január és március vége között 7,2 százalékkal, 249 600 járműre növelte globális ügyfélkiszállításait a ŠKODA AUTO a tavalyi év azonos időszakához képest. Az árbevétel 5,049 milliárd eurót tett ki, ami 4,1 százalékos növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva. A ŠKODA AUTO Csoport 448 millió eurós működési eredménye 46,1 százalékkal haladja meg az előző év megfelelő időszakáét, miközben árbevétel-arányos nyeresége magas, 8,9 százalékos szintet ért el. A vállalatnál ezzel folytatódtak 2020 második felének kedvező folyamatai.

Amint Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kifejtette: „Erőteljesen indítottuk az új évet és nagyon jó első negyedévre tekinthetünk vissza – még a járvány és félvezetőhiány jelentette élénk ellenszél közepette is. Szeretnék köszönetet mondani a ŠKODA teljes csapata, szociális partnerünk a KOVO, valamint importőreink és márkakereskedőink felé magasfokú elkötelezettségükért. Az elkövetkező hónapokra is bizakodóak vagyunk: kiszállítottuk tisztán elektromos SUV-modellünk, az ENYAQ iV első példányait, s a kereslet meghaladja várakozásainkat. További kiváló termékek is érkeznek kínálatunkba, például a FABIA új generációja. A közelmúltban indított NEXT LEVEL EFFICIENCY hatékonysági programunk nem csupán a járvány és a beszállítói fennakadások negatív hatásait ellensúlyozza, hanem hosszú távon is erősíti a ŠKODA pozícióját a piaci versenyben.”

Klaus-Dieter Schürmann, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a pénzügy és informatika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Az első negyedév igen kedvező eredményei azt mutatják, hogy pénzügyileg jó úton haladunk. Költségcsökkentő intézkedéseink hatékonyak, s egyelőre a továbbra is tartó COVID-19 járvány és mindenekelőtt a félvezetők területén mutatkozó szűk keresztmetszetek hatásait is jól tudtuk kezelni. Jelentősen növeltük működési eredményünket és a nettó cash-flow mértékét. A jelenlegi eredmény alapján egyértelmű: a ŠKODA AUTO pozíciója stabil és működése hosszú távon fenntarthatóan is nyereséges.”

Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: „7,2 százalékkal növeltük kiszállításainkat az előző év azonos időszakához képest, ami nagy siker a komoly kihívást jelentő körülmények fényében. Az erős évkezdet jól mutatja, hogy modern és vonzó modellválasztékunk kiváló fogadtatásra talált ügyfeleink körében. Meggyőződésem, hogy számos új termékünkkel sok új ügyfelet is elhódíthatunk márkánk számára az év folyamán. Május elején a belépőszegmensben bemutattuk a FABIA negyedik generációját, majd ’SUV-bestsellereink’, vagyis a KODIAQ és a KAROQ termékfrissítése következik. Indiában a KUSHAQ formájában első kompakt SUV-modellünk, míg Kínában a nemrég bemutatott OCTAVIA PRO érkezik a piacra.”

2021 első negyedévében a ŠKODA AUTO tovább haladt közelmúltbeli kedvező pályáján. 2021 januártól március végéig az árbevétel 4,1 százalékkal, 5,049 milliárd euróra bővült az előző év azonos időszakához viszonyítva, míg a működési eredményt 448 millió euróra sikerült növelni. Az árbevétel-arányos nyereség magas, 8,9 százalékos értékre adódott. A pénzügyi mutatók így jóval felülmúlják az előző év azonos időszakának adatait, amelyeket akkor a világjárvány következtében leállított termelés és beszűkült értékesítési csatornák befolyásoltak hátrányosan.