- Hirdetés -

Tovább nőtt a Telekom

|

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

Az összes bevétel éves szinten 13,8%-kal 246,1 milliárd forintra nőtt 2024 harmadik negyedévében. Ezt a javulást a mobil adatátviteli és vezetékes szélessávú szolgáltatások iránti továbbra is erős kereslet, valamint a magyarországi inflációkövető díjkorrekció pozitív hatása okozta. Ezek a növekedések magasabb mobilkészülék-eladásokkal és az RI/IT bevételek növekedésével párosultak, mindkettő kedvező külső hatásokat tükröz.

A mobil bevételek 15,1%-kal, 145,0 milliárd forintra nőttek 2024 harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához képest, ami a mobil adatforgalmi bevételek folyamatos növekedésének és a magasabb készülékértékesítésnek köszönhető.

A vezetékes bevételek éves szinten 11,3%-kal, 77,4 milliárd forintra nőttek 2024 harmadik negyedévében, tükrözve a vezetékes szélessávú és televíziós bevételek ügyfélkör-bővülés miatti növekedését, valamint a magyar előfizetési díjakra alkalmazott inflációkövető díjkorrekció kedvező hatását.

A rendszerintegrációs és informatikai ('RI/IT') bevételek 14,5%-kal nőttek éves szinten, és elérték a 23,7 milliárd forintot 2024 harmadik negyedévében a magyarországi nagy projektekből származó bevételek növekedésének köszönhetően.

A közvetlen költségek éves szinten 11,1%-kal, 94,4 milliárd forintra nőttek 2024 harmadik negyedévében, elsősorban az árbevétel növekedésével párhuzamosan megemelkedett készülékértékesítési költségek miatt.

A bruttó fedezet éves szinten 15,6%-kal 151,8 milliárd forintra javult 2024 harmadik negyedévében, a magasabb szolgáltatási bevételeknek köszönhetően, amelyet részben mérsékelt az egyéb közvetlen költségek növekedése.

A közvetett költségek éves szinten 9,4%-kal, 55,6 milliárd forintra nőttek 2024 harmadik negyedévében, elsősorban a magasabb személyi jellegű ráfordítások miatt.

Az EBITDA éves szinten 19,5%-kal 96,2 milliárd forintra nőtt 2024 harmadik negyedévében a bruttó fedezet javulásának köszönhetően. Az EBITDA AL éves szinten 21,3%-kal 88,7 milliárd forintra nőtt 2024 harmadik negyedévében.

Az amortizációs költségek 2,2%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, 2024 harmadik negyedévében 34,0 milliárd forintot tettek ki, a különféle eszközök hasznos élettartamának hosszabbítása következtében.

Az időszak eredménye éves szinten 86,4%-kal 45,9 milliárd forintra nőtt 2024 harmadik negyedévében, ami elsősorban az EBITDA növekedésének tudható be.

A nem irányító részvényesekre jutó eredmény éves szinten 15,6%-kal 1,4 milliárd forintra csökkent 2024 harmadik negyedévében, mivel az észak-macedón leányvállalat javuló működési eredményét ellensúlyozta egy egyszeri költség.

A spektrum licensz díjak nélküli Capex AL 69,8 milliárd forintot ért el 2024 első kilenc hónapjában, ami 4,2%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest, mivel az alacsonyabb magyarországi végberendezés beszerzések csökkenő észak-macedóniai hálózati beruházásokkal és a szezonálisan alacsonyabb TV tartalom aktiválási költségekkel párosultak.

A szabad cash flow spektrum díjak nélkül 108,5 milliárd forintot tett ki 2024 első kilenc hónapjában, szemben a 2023. első kilenc havi 48,6 milliárd forinttal. Az éves emelkedés a jövedelmezőség növekedésének és az alacsonyabb capex kifizetéseknek köszönhető, amelyet részben mérsékelt a szállítói kifizetések változó dinamikájából eredő magasabb működőtőke-igény.

Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója, elmondta: „A Magyar Telekom 2024-ben nyújtott impozáns teljesítménye folytatódott a harmadik negyedévben is, sikeres stratégiánk, ügyfélközpontúságunk és azon képességünk, hogy gigabites élményt nyújtunk együttesen ismét kiemelkedő működési és pénzügyi eredményt hoztak. Örömmel számolok be róla, hogy a Magyar Telekom bevételei éves szinten 13,8%-kal, az EBITDA AL pedig 21,3%-kal nőtt. Mobil hálózatunk modernizációja 94%-os készültséget ért el, és mostanra több mint 1 millió ügyfél használja a gigabit képes optikai hálózatunkat. Mindamellett, hogy a hálózatra és technológiára fókuszáltunk, tovább haladtunk az ügyfélközpontúság terén is. Örömmel jelentem, hogy egymillió ügyfél élvezi a Magenta Moments programunk által nyújtott kedvezményeket és szeptemberben tovább fejlesztettük vezetékes és mobil portfóliónkat egyaránt, ami így már magába foglalja a streaming kiegészítők lehetőségét is. A közelmúltban bejelentettük az otthoni TV szolgáltatás egy jelentős mérföldkövét: a műholdas televízió szolgáltatás 2025-ös megszüntetését követően csak interaktív TV szolgáltatások lesznek elérhetőek a kínálatunkban. Előretekintve, a 2024. évre vonatkozó pénzügyi célkitűzéseink minden elemét megerősítjük.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...

Black Friday: kihagyják a legjobb trükköket a vásárlók

Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics...

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...