- Hirdetés -

Tovább nőtt a topvezetők aránya a digitális TOP50-ben

|

Az idén is helycsere történt a digitális szakembereket összegyűjtő rangsorunk élén. Bán Zoltán Net Média Zrt.-vezérigazgató – a tavalyi listavezető – a második helyen végzett, a partizános Gulyás Márton pedig a harmadikról az elsőre lépett elő. A Top 50-en belül egyre nő a topvezetők részaránya, véleményvezérből kevesebb van, és az idén megtört az e-kereskedők létszámának a növekedése is.

Jelentős átalakuláson ment át a digitális médiapiac az elmúlt 14 évben, amióta összegyűjtjük a piaci szegmens legmeghatározóbb szakembereit. Ez tehát már a 15. összeállításunk, ami a jelenlegi, Top 50-es formában 2022 óta létezik. Még 2010-ben és 2011-ben ugyanis nem rangsorként indult, hanem Top Dogs néven gyűjtöttük össze a digitális piac akkori meghatározó szereplőit. Akkor négy kategóriába soroltuk őket, így voltak véleményvezérek, topmenedzserek, bloggerek és a jövő ígéretei. Ezt követően, 2012-től tíz éven át 25-ös rangsorként publikáltuk a listánkat.

Az eddigi évek tapasztalata, hogy a digitális Top 50 élmezőnyében nincsenek olyan „kibérelt” helyek, mint a médiapiaci Top 50-nél. Az utóbbi élén hosszú évek óta nem történt változás, de a digitális összeállításban más a helyzet.

Két éve Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, tavaly Bán Zoltán, a Portfolio. hu-t is működtető Net Média Zrt. vezérigazgató-társtulajdonosa végzett a lista élén. Most pedig ismét helycsere történt, ugyanis Gulyás Márton, a Partizán alapító-főszerkesztője vezeti a Top 50-et. 2010-ben még valószínűleg nem tudtuk volna értelmezni azt a helyzetet, hogy valaki egy YouTube-csatorna révén áll egy ilyen lista élén. Egyébként a top 5-ben ott vannak az elmúlt két év listavezetői, Bán Zoltán és Bíró Pál is. Rajtuk kívül Várkonyi Balázs, a Jófogás és a Vatera ügyvezető igazgatója, valamint Pető Péter, a 24.hu főszerkesztője is az első ötben végzett.

A törzsgárda

Olyan szakember nincs, aki az eddigi 15 összeállítás mindegyikében helyet kapott volna. Sőt, még arra sincs példa, hogy csak egyből maradt ki valaki. Két digitális toplistás csúcstartónk van, ők a 15-ből 13 összeállításban tűntek fel. Az egyik Uj Péter, a másik Várkonyi Balázs. Az előbbi anno még Index-főszerkesztőként, utóbbi pedig az Extreme Digital-tulajdonosaként szerepelt először a listán.

Ketten vannak azok is, akik 12 alkalommal kerültek fel a rangsorra. Szigetvári József, valamint Kardos Gábor, a Magyar Jeti Zrt. vezérigazgatója. Ő egyébként első alkalommal már nem indexesként, de még nem is a 444.hu-t működtető társaság vezérigazgatójaként, hanem az akkori Ringier digitális üzletágának igazgatójaként kapott helyet a Top 50-ben. Tizenegy alkalommal szerepelt Bíró Pál és Novák Péter, valamint vannak még hárman, akik tízszer jutottak be, D. Tóth Kriszta, Sopov István és Vinnai Balázs.

Topcégek

A tavalyi Top 50-ben még a Central Médiacsoporthoz tartozó vezetők jelentették a legnépesebb mezőnyt, akkor a vállalattól négyen kerültek be az összeállításunkba. Náluk több változás is történt, ami miatt az akkori centralos vezetők közül néhányan kiestek, újonnan pedig senki nem jutott be a médiavállalattól. Az idén a United Platformstól és a Ringier-től kerültek be a legtöbben. Az előbbi az Ingatlan.com-ot, a Használtautó.hu-t, a Jófogást és a Vaterát is magában foglalja. A listán elfoglalt helyük sorrendjében Várkonyi Balázs, Keleti József és Mészáros Dávid képviseli a cégcsoportot.

A Ringier hazai érdekeltségeitől az idén is hárman jutottak be. Martis István, a Profession.hu ügyvezetője, Kolossváry Balázs Blikk-főszerkesztő és Maróy Krisztina a Glamourtól. Egynél több szakember még a 444-től, az Indamediától és a Telextől került be az idén a top 50-be.

Feltörekvő topvezetők

A régi Top Dogs-összeállítás logikájából azért annyit megőriztünk, hogy a szereplőket különböző kategóriákba is besoroljuk. A korábbi évekhez hasonlóan az idén is a Topvezetők-Digitális szakemberek a legnépesebb, az 50-ből 19-en, azaz a szereplők 38 százaléka tartozik ide. Ráadásul 2023-hoz képest nőtt is az arányuk, mert tavaly még csak 16-an voltak.

Az elmúlt évek trendje az volt, hogy a lista E-kereskedőinek a száma egyre bővül, azonban ez megtorpanni látszik. Tavaly még a szereplők 26, az idén pedig a 24 százalékát adták. Szerepe lehet ebben annak, hogy az elmúlt évtized vágtató növekedésének már vége az e-kereskedelemben, ráadásul egyre nagyobb fejtörést jelent a hazai szereplőknek a kínai konkurencia.

A Véleményvezérek-főszerkesztők kategória esetén már régóta csökkenő trendet látunk a listán elfoglalt részarányuk tekintetében. Ez tavalyelőtt 28, tavaly 22 százalék volt, most pedig 20-at tett ki. Hagyományosan a legkisebb kategóriának az Alapító-innovátorok számítanak, de nem járnak messze a Véleményvezérektől, hiszen az idén a listás helyek 18 százalékát foglalják el. Tavaly egyébként már 20 százaléknál jártak, tehát ez az esetükben is csökkenést jelent.

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...