- Hirdetés -

Tovább nőtt a Volkswagen

|

Tovább növelte nyereségességét a 2022-es üzleti év folyamán a Volkswagen márka, miközben az értékesítések hatékony menedzsmentjének és a következetes költségoptimalizálásnak köszönhetően stabil pénzügyi eredményt ért el. A különleges tételek előtti működési eredmény a kihívásokkal teli gazdasági környezet és a feszült geopolitikai helyzet ellenére is 2,6 milliárd euróra, az operatív hozamarány pedig 3,6 százalékra emelkedett.

A beszállítói szűk keresztmetszetek és az ezzel összefüggő kisebb kiszállítási mutatók – különösen az év második felében – jelentősen megterhelték az eredményt. Az észak- és dél-amerikai régiók nagymértékben hozzájárultak 2022-ben az eredményhez, s piaci részesedésük várhatóan a jövőben is jelentősen bővül majd. A Volkswagen márka emellett az elektromos mobilitás felé zajló átalakulását is tovább kívánja gyorsítani, s 2030-ra már az elektromos autók 80 százalék körüli részesedésére számít Európában. Ennek keretében 2026-ig tíz új elektromos modell érkezik a piacra, köztük egy 25 ezer euró alatti tisztán elektromos Volkswagen – amely március 15-én az ID. 2all tanulmányként tartotta világpremierjét.

Amint Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója a 2022-es mérleg közzétételekor hangsúlyozta: „Sikerrel vezettük át 2022-ben a Volkswagen márkát egy operatív szempontból nehéz körülmények jellemezte időszakon, ugyanakkor stratégiai szinten is elvégeztük a házi feladatunkat. A vállalat felkészült az átalakulás évtizedére, stratégiánkat pedig következetesen és tempósan hajtjuk végre.”

Továbbra is egyértelműen a költséghatékonyság a középpontban

Optimalizált modell- és árpolitikájával a márka csökkenő kiszállításai ellenére is 74 milliárd euró éves árbevételt (a megelőző évben: 68 milliárd euró) produkált. Ugyancsak tovább erősödtek a márka pénzügyi alapjai, a „tiszta” („Clean”) nettó pénzforgalom pedig 1,9 milliárd euróra javult (0,3 milliárd euró) 2022 folyamán. A kedvező pénzügyi eredményhez egyebek mellett az állandó és az értékesítési költségek optimalizálása is hozzájárult.

Patrik Andreas Mayer, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja kiemelte: „Az elmúlt üzleti évet óriási geopolitikai bizonytalanságok, meredeken emelkedő nyersanyag- és energiaárak, a beszállítói láncok zavarai és a világjárvány Kínában tapasztalható negatív hatásai határozták meg. A költségek csökkentésére és az eredmény növelésére irányuló intézkedéseink sikeresnek bizonyultak, és e nehéz környezetben is erős eredményhez vezettek.”

Az észak- és dél-amerikai régiók jelentősen hozzájárultak az eredményhez

Továbbra is eredményesnek bizonyult a jövedelmezőség növelése a globális régiókban. Patrik Andreas Mayer: „Az Észak- és Dél-Amerikában zajló, továbbra is igen kedvező folyamatok is támogatták a márka éves eredményét.” A Volkswagen jelentős növekedési potenciált lát itt, illetve más régiókban, aminek oka a kifejezetten e piacokra kialakított termékportfólióban és a helyi gyártásban rejlik. Észak-Amerikában és az Amerikai Egyesült Államokban a tervek szerint 2030-ra már legalább öt százalékra duplázódik a piaci részesedés. Ennek érdekében 2027-ig a Volkswagen mintegy ötmilliárd eurót kíván beruházni az elektromos mobilitás és a digitalizáció területein, Dél-Amerikában pedig a piaci részesedés további növelésére és az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás elindítására 2026-ig egymilliárd eurós ráfordítás szerepel a tervekben. Az ID.-modellek első piaci tesztjei már tartanak Dél-Amerikában.

Gyorsítja elektromos offenzíváját a Volkswagen

Mintegy 330 ezer jármű értékesítésével a vállalat a megelőző évhez képest globálisan 23,6 százalékkal növelte tisztán elektromos modelljei globális eladásait 2022-ben. A Volkswagen most tovább gyorsítja az elektromos mobilitás felé zajló átállását, így 2030-ra tíz Európában értékesített autóból már nyolc is tisztán elektromos hajtású lesz. Szintén az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) részarányának bővítése a cél Észak-Amerikában, ahol 2030-ra 55 százalékos részesedést irányoztak elő. A Volkswagen emellett 2026-ig tíz új BEV-modelljével jelenik meg a piacon. Az ID.3 második generációja és a sportos ID.3 GTX, valamint a hosszú tengelytávolságú ID. Buzz és az ID.7 zászlóshajó formájában rövidesen négy új elektromos modell érkezik. A kisautók kategóriáját képviselő ID. 2all tanulmánymodelljével pedig a Volkswagen már ma konkrét kitekintést kínál az első mindenkinek szánt, 25 ezer euró alatti alapárú elektromos Volkswagen modellre. Ezzel az elektromos mobilitás a márka kínálatában minden volumenszegmensben megjelenik, a Volkswagen így a legszélesebb e-portfóliót kínálhatja versenytársaihoz viszonyítva – a belépőszintű e-autótól egészen az ID.7 elektromos limuzinig.

Nagyobb kapacitás e-autók számára a Volkswagen gyáraiban

Ezzel párhuzamosan gőzerővel halad a Volkswagen márkánál a gyártás átalakítása is. A nyáron teljes egészében e-mobilitásra átálló emdeni üzemben az ID.4 mellett az ID.7 is készül majd. Wolfsburgban pedig ősztől az ID.3 új generációja is legördülhet a szerelőszalagról. Főüzeme átalakításába 2025 elejéig mintegy 460 millió eurót invesztál a vállalat. A zwickaui és drezdai üzemeket már teljesen átalakították, az amerikai egyesült államokbeli Chattanoogában pedig tavaly kezdődött meg az ID.4 gyártása.

Jelentős megrendelésállomány és új, gazdaságos belső égésű motoros modellek 2023-ban

Az új e-modellek mellett Észak-Amerikában az Atlas, Brazíliában a Virtus, ezeken túl pedig a Tiguan és a Passat új változatai formájában további olyan vonzó és különösen gazdaságos, belső égésű motorral szerelt termékek is piaci bevezetés előtt állnak 2023-ban, amelyek az adott régiók vásárlói igényeihez igazodnak. A Volkswagen Személyautók márka világszerte 4,6 millió járművet szállított ki 2022 folyamán. A beszerzési nehézségek következtében az eladások kismértékben, 2,2 millió darabra (előző évben: 2,3 millió darab) csökkentek az elmúlt üzleti év során. A kiszállítások és az eladások közötti különbség elsősorban abból adódik, hogy a kínai járműgyártó vegyesvállalatok nem tartoznak a Volkswagen Személyautók márkához.

Az elektromos és a belső égésű motorral szerelt autók iránt egyaránt változatlanul nagy keresleti mutatkozik, az összes hajtástípust figyelembe véve a megrendelésállomány jelenleg egyedül Európában több mint 660 ezer járművet tesz ki, köztük csaknem 100 ezer tisztán elektromos ID.-modellel. Jelenleg a megrendelt járművek gyors legyártása és kiszállítása az elsődleges feladat.

Kilátások

A Volkswagen tisztán elektromos járművei kiszállításának további jelentős növelését tervezi a jelen üzleti év során. Patrik Andreas Mayer pénzügyi igazgató így fogalmazott: „Óvatos optimizmussal arra számítunk, hogy a beszállítói helyzet stabilizálódik az év folyamán, emellett következetesen dolgozunk költségpozíciónkon.” Mayer szerint azonban a jelenlegi évet az ellátás, a nyersanyag- és energiaárak, valamint a geopolitikai helyzet tekintetében várhatóan továbbra is komoly kihívásokkal teli környezet jellemzi majd. A gazdasági bizonytalanságok és a tovább növekvő költségnyomás következtében a Volkswagen márka módosítja 2023-ra vonatkozó előrejelzését, és négy százalékot meghaladó értékre várja a különleges tételek előtti operatív hozamarányt.

Amint Thomas Schäfer kiemelte, a Volkswagen termékek sorával készül: „Az ügyfelek Volkswagen modellek teljeskörű kínálatának örülhetnek majd”. Amint elmondta, noha a 2023-as év továbbra is kihívásokkal teli, „nem térünk el koncepciónktól, hanem következetesen megvalósítjuk a Volkswagen márkára és a volumenmárka-csoportra vonatkozó tervünket”.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...