- Hirdetés -

Tovább nőtt a Waberer’s Csoport

|

Stabilan növelte árbevételét az első kilenc hónapban a Waberer’s Csoport, miközben EBIT eredménye már az első háromnegyed évben elérte a tavalyi teljes évi nyereséget. A magyar tőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat árbevétele így az év eddig eltelt időszakában 4 százalékkal 527,2 millió euróra, EBIT eredménye pedig több mint harmadával, 33,4 millió euróra nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A Waberer’s menedzsmentje a frissen publikált számok alapján megerősítette, hogy elérhető a korábban megemelt éves eredményvárakozás, valamint még idén közzéteszik a Csoport 2027-ig terjedő új stratégiáját.

A kedvezőtlen makrogazdasági trendek ellenére is jelentős mértékben tudta növelni eredményességi számait a Waberer’s Csoport 2023 első kilenc hónapjában, ami megerősíti, hogy a stratégiában kijelölt célok és eszközök időtállóak. Magyarország piacvezető komplex logisztikai szolgáltatójának árbevétele 527,2 millió euróra emelkedett az első háromnegyed évben (+4%), EBIT eredménye pedig 8,9 milliós növekedés mellett 33,4 millió euróra bővült (+36,5%). A vállalat EBIT-je ezzel már az első 9 hónap alatt meghaladta a teljes 2022-es évben mutatott teljesítményét, így a menedzsment megerősítette, hogy fenntartja korábban megemelt 2023-as várakozását, így 40 millió eurót meghaladó EBIT teljesítményre számít.

A Csoport üzletágai közül a Nemzetközi Fuvarozási Szegmens (ITS) első háromnegyed éves árbevétele 3,2 százalékkal 323,7 millió euróra nőtt. A szegmens harmadik negyedévben mutatott árbevétele némileg csökkent (-4,5%), melynek oka döntően az év/év alapon számított 14 százalékos üzemanyag árcsökkenés automatikus árbevétel csökkentő hatása volt. Az eredményességet ez nem befolyásolta, ugyanakkor az általános európai fuvarozási keresletcsökkenés miatt fokozódó árverseny, valamint az előző évinél hosszabb és koncentráltabb nyári gyárbezárások kedvezőtlenül hatottak a harmadik negyedév eredményességére. Összességében az első kilenc hónapban a szegmens EBIT-je 62,3 százalékkal 5,2 millió euróra növekedett. A Regionális Kontrakt Logisztika Szegmens (RCL) a Waberer’s stratégiájának fókuszában álló tevékenység, mely az egész éves stabil teljesítmény mellett a valaha volt legmagasabb negyedéves teljesítményét érte el az idei július-szeptemberi időszakban. Az RCL árbevétele 154,5 millió euróra (+2,7%), míg EBIT eredménye az idei első kilenc hónapban 13,9 millió euróra emelkedett (+25,2%), utóbbiból kiemelkedik a harmadik negyedév 62 százalékos bővülése, amelyet egyszeri pozitív hatásként egy beszállítói jogvita lezárása is támogatott. A Waberer’s Biztosítási Szegmensének árbevétele idén január-szeptember között 60,6 millió euró volt, ami 13,6 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A harmadik negyedévben kifejezetten erős, 23,8 százalékos növekedéssel 21 millió euróra ugrott az árbevétel, köszönhetően a 20 százalékot meghaladó KGFB és CASCO, valamint a 10 százalék feletti lakásbiztosítási területeken elért bővülésnek. A szegmens első 9 havi EBIT eredménye 14,3 millió euró, ami 40,7 százalékos növekedés a tavalyi január-szeptemberi időszakhoz képest, és döntően a kedvező hozamkörnyezetben a befektetési portfólión elért magasabb eredménynek köszönhető.

Barna Zsolt, a Waberer’s International elnök-vezérigazgatója az eredmények kapcsán elmondta: az idei negatív makrogazdasági környezet, valamint a szállítmányozói piacot kedvezőtlenül érintő szabályozási változások ellenére is stabil növekedés megerősíti, hogy jó irányba halad a Waberer’s Csoport. A működés hatékonyságának erősítése mellett folyamatban van a vállalat legnagyobb raktárbázisának építése, valamint egy vasúti logisztikai akvizíció, és több autóipari tender előkészítése, mindezek mellett pedig idén megtörtént az első regionális akvizíciós szerződés aláírása is. Az üzletfejlesztések célja a növekedési lehetőségekkel rendelkező piaci szegmensekbe történő belépés, így a vállalat stabil növekedési pályájának hosszú távú biztosítása. Az elnök-vezérigazgató hozzátette: a stratégiai céloknak megfelelő építkezés eredményeként a Waberer’s Csoport az újabb negyedéves számok ismeretében fenntartja a korábban megemelt, 40 millió eurót meghaladó éves EBIT eredményvárakozását. Barna Zsolt elmondta, hogy a korábbi terveknek megfelelően a menedzsment még idén közzéteszi új stratégiáját, amelyben a 2027-ig terjedő időszakra vonatkozó terveit ismerteti.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...