
A Xiaomi Corporation, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, közzétette a 2025. szeptember 30-cal végződő három hónap nem auditált, konszolidált üzleti eredményeit.
Globálisan összesen 43,3 millió okostelefont szállított le a vállalat ebben az időszakban. Az Omdia adatai alapján ezzel a Xiaomi piaci részesedése 2025 harmadik negyedévében 13,6% volt ebben a szegmensben. A vállalat a kilencedik egymást követő negyedévben tudta növelni a leszállított okostelefonok számát, és immár a 21. egymást követő negyedévben van folyamatosan a globális rangsor dobogóján. A Xiaomi okostelefonok világszerte 57 országban és régióban szerepeltek az első három helyezett között.
A Xiaomi viselhető okoskarkötői vezető pozícióban maradtak, a táblagépek piacán a gyártó a globális szállítási rangsorban az első 5 között végzett.
Az internetes szolgáltatások felhasználói bázisának folyamatos bővülésével szeptemberben a globális aktív felhasználók száma új rekordot állított be, és elérte a 741,7 milliót, ami 8,2%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A Xiaomi az elmúlt negyedévben rekord mennyiségű összeget, 9,1 milliárd jüant fordított a kulcsfontosságú technológiák kutatás-fejlesztési programjaira. Az első három negyedévben erre a feladatra a vállalat 23,5 milliárd jüant költött. A csoport előrejelzése szerint 2025-ben a kutatás-fejlesztési beruházások összege meghaladja a 30 milliárd jüant, a K+F-csapat létszáma pedig rekordot döntött: közel 25 ezren dolgoznak ezen a területen.
A Xiaomi jelentős áttörést ért el a nagy AI-modellek területén. Szeptemberben bemutatta a Xiaomi-MiMo-Audio nevű, nyílt forráskódú nagy hangmodellt, amely a holisztikus stratégiai ökoszisztéma alapjait jelenti. Novemberben pedig a Xiaomi bemutatta futurisztikus okosotthon-megoldását, a Xiaomi Miloco-t, amely az iparág első kísérlete a nagy modellek technológiájával támogatott okosotthonok terén.












