- Hirdetés -

Tovább nőtt az informatikusok bére

|

- Hirdetés -

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.

Az elmúlt két év a bizonytalanság időszaka volt, ennek ellenére számos áru és szolgáltatás iránt megnőtt a kereslet, ami arra kényszerítette a munkáltatókat, hogy bizonyos szektorokban több alkalmazottat vegyenek fel. Az informatikai iparágban - ahol közel 40 munkakört különböztethetünk meg - is megfigyelhető volt a munkaerőhiány, ami miatt a bérek növekedésnek indultak.

Az amerikai IT alkalmazottak alulfizetettnek érzik magukat

Hiába van sok szó arról, hogy az IT szakma jól fizető, érdekesség, hogy USA-ban az IT alkalmazottak közel fele mégis alulfizetettnek érzi magát - derült ki Dice jelentéséből. Az Amerikai Egyesült Államok IT dolgozóira vonatkozó elemzésben ez is megjelenik, annak ellenére, hogy 2020 és 2021 között a tech fizetések 6,9%-kal megugrottak, a 2021-es átlagos éves fizetés a szektorban 104 566 dollár, azaz körülbelül 38 000 000 forint volt. A jelentés szerint idén a legtöbbet az IT menedzsmentben dolgozók (12 700 dollár~4 650 000 forint), a szoftverfejlesztők (10 000~3 670 000 forint, az adatbázis-adminisztrátorok (9 300 dollár~3 400 000 forint) és a UX/UI tervezők (8 500 dollár~3 120 000 Ft) keresnek havi szinten, de sokan ezzel sem elégedettek. Köszönhető ez annak, hogy a COVID-19 kilábalásából a vállalatok fellendülésnek indultak, amit az informatikai szakemberek is megéreztek és kényelmesebbé váltak a fizetésemelések tárgyalásában.

Az Egyesült Királyságban például láthatóan vannak magasabb fizetések, az IT menedzsmentben dolgozók bruttó 19 400 fontot, azaz közel 9 000 000 forintot, a szoftverfejlesztők 15 000 fontot (~7 000 000 forint), az adatbázis-adminisztrátorok szintén 15 000 fontot (~7 000 000 forint), az UX/UI tervezők pedig 10 500 fontot (~4 850 000 forint) keresnek egy hónapban. Ezek a fizetések számos munkakör esetében majdnem duplája az amerikai fizetéseknek.

Itthon is látható a béremelés

Itthon elég nagy ugrás látható, akárcsak tavalyhoz képest is, az IT menedzsment dolgozói jelenleg átlagosan havi bruttó 450 000-1 900 000 forintot, a szoftverfejlesztők 600 000-2 000 000 forintot, az adatbázis-adminisztrátorok pedig 600 000-1 600 000 forintot kereshetnek szenioritási szinttől függően - derült ki a Bluebird IT Salary Guide 2021. év végi kiadványából. Ez azt jelenti, hogy körülbelül 20%-os fizetés emelkedés figyelhető meg 2020 és 2021 között. Két évvel ezelőtt egy IT menedzser havi bruttó 370 000-1 700 000 forint között, egy szoftverfejlesztő 500 000-1 550 000 forint között, egy adatbázis-adminisztrátor pedig 550 000-1 500 000 forint között kereshetett.

Hazai szinten magas kezdőbérezésre számíthatnak a junior informatikusok is. Egy scrum master - akinek az a feladata, hogy a csapattal együtt működtesse a Scrum keretrendszer által meghatározott mechanizmusokat - juniori bérezése bruttó 700 000 forinttól indul. A tervezéstől a fejlesztési folyamaton keresztül a gyártástámogatásig felelős DevOps mérnök kezdő fizetése havi 750 000 forint. A szoftverfejlesztői munkakörön belül a Javascript fejlesztő induló fizetése a legmagasabb, 750 000 forint. Érdemes még kiemelni az elemzői munkakörön belül a SAP tanácsadói pozíciót, aki ezt a munkakört tölti be, már juniorként havi 850 000 forintos juttatásra számíthat.

Hazai bérkalkulátor segíti az informatikus munkavállalókat

A Bluebird az IT Salary Guide-ra épülve létrehozta az IT bérkalkulátor programukat, amiben munkakör és szenioritási szint megadásával gyorsan egyértelmű választ kaphatnak az IT szakemberek a bérsávozásról. Néhány IT munkakört kiemelve egy junior C/C++ fejlesztő átlag fizetése bruttó 600 000-800 000 forint, medior szinten 800 000-1 100 000 forint, ugyanebben a munkakörben pedig egy senior szintű szakember 1 100 000-1 400 000 forint között is hazavihet egy hónapban. A teszterek körében egy junior automatizált QA tesztelő 600 000-800 000 forint, mediorként 800 000-1 050 000 forint, senior szinten pedig 1 050 000-1 350 000 forint között kereshet.

Ígéretes a jövő az IT dolgozók számára

Az elmúlt évek bérezési növekedését figyelembe véve és az előrejelzésekre alapozva további fellendülés várható az informatikai szektorban a fizetések terén. Például az Amazon nemrégiben bejelentette, hogy az informatikusok fizetéseit több mint kétszeresére emeli a legjobb szakemberek megtalálásának és a meglévő munkatársak megtartása érdekében.

„Magyarországon az IT bérek tovább növekednek és azt tapasztaljuk, hogy minden korábbinál komolyabb a küzdelem az informatikai szakemberekért. Egyre nő azoknak a munkaadóknak a száma, akik belátják, hogy önállóan nem tudják megtalálni a megfelelő IT szakembert és ezért hozzánk fordul segítségért. Azt gondoljuk, hogy az IT piac globalizálódása napjainkban nagyságrendekkel komolyabban érezhető, mint korábban. A COVID kinyitotta a remote munka lehetőségének kapuját és már nem csak hangzatos szólamokban, hanem a mindennapi valóság szintjén érezzük, hogy munkaerő-piaci szempontból a magyar IT szektor a világ piacaival verseng” - mondja Réfi Balázs, a Bluebird ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...

Bőven van mit behoznunk a digitális gazdaság területén

Az uniós ranglistán 22. helyen áll a magyar piac 43,8 pontjával, szemben az 50 pont feletti EU-s átlaggal. A lemaradás a cégvilágban is érezhető, ami részben az informatikushiánnyal, a képzett szakemberek iránti jelentős kereslettel...

Nagyot újított az LG

Az LG Electronics (LG) hamarosan elérhetővé teszi a Home Connectivity Alliance HCA 1.0 specifikációjának első kereskedelmi implementációját, amely az LG ThinQ okosplatformon keresztül lehetővé teszi a különféle márkájú készülékek összekapcsolását. Ez év végére a...

Kriptóban olcsóbb és átláthatóbb a jótékonykodás

Átlátható, jól nyomon követhető módja az adományozásnak a blokklánctechnológián alapuló átutalás. Ez a három fő előnye a kriptovalutában történő jótékonykodásnak a Binance által megkérdezett emberek szerint. Bár a legtöbben még mindig inkább hagyományos pénzügyi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....