A dm Magyarország idén ünnepli fennállásának 30. jubileumát, így ez a kerek dátum is meghatározta a vásárlóknak szóló aktivitásokat. A drogérialánc 208 milliárd forintos forgalmával sikeres gazdasági évet zárt.
Sikeres 2022/23-as gazdasági évre tekint vissza a dm gazdasági közössége, Ausztria és társországai (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Románia, Bulgária, Észak-Macedónia, Olaszország) 1910 üzletben (+3,47 %), 4505 Millió Euró (+23,1) forgalmat értek el. Az elmúlt gazdasági évben 2971 új kolléga csatlakozott a dm közösségéhez, szeptember 30-án összesen 28 132 munkatárs dolgozott a drogériánál a 12 országban.
A dm Magyarország az elmúlt gazdasági évben több mint 208 milliárd forintos forgalmat ért el (bolti és online forgalom), ez 28,38 százalékkal magasabb az előző évhez képest. Az online shop forgalma kimagaslóan, 56,93 százalékkal növekedett az elmúlt gazdasági évhez képest.
A drogéria sikereit nemcsak a forgalmi számok mutatják, a dm a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján a 2022/23-as gazdasági évben növelni tudta a részesedését a teljes vegyiáru-szektoron belül mind a teljes piacon, mind a drogériák körében. A lánc piacvezető az arcápoló termékek értékbeli eladásában, a drogériák körében pedig első az arcápolás, az intim eszközök, a fogkefe, a pelenka és a lábápolás kategóriákban, szinte kivétel nélkül mindegyik felsorolt termékkörben növelve értékbeli részesedését az előző gazdasági évhez képest*. A GFK kutatási eredménye is ezt erősíti: a láncba szerveződött kereskedők közül továbbra is dm rendelkezik a legnagyobb piacrészesedéssel és nála költik a legtöbbet a háztartások. Ugyancsak sikerült tovább növelnie a vásárlói bázisát a vizsgált időszakban**.
A Mindig megéri tartós ár stratégiának köszönhetően az árak a dm-ben négy hónapig nem emelkednek, ez biztonságot és kiszámíthatóságot ad a változó gazdasági körülmények között is.
Következetes OCR stratégia
A dm a webshopjával Omnichannel értékesítési startégiát (OCR) követ, így szorosan összefonódnak a digitális és offline értékesítési módok, szolgáltatások és kommunikációs csatornák. Az integrált rendszer innovatív építőelemét jelenti a dmApp és további formátumok, mint a dm LIVE-shopping. A weboldal nem egy különálló értékesítési csatornaként szerepel, sokkal inkább az üzletek polcainak meghosszabbításaként funkcionál, és így értékes új információkkal segíti az üzletek vásárlóit is. Egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a személyre szabott kínálatra, amelynek hátterében számos technikai fejlesztés áll: többek között a keresési előzmények figyelése, a keresési kifejezések optimalizálása, a személyre szabott termékmegjelenítés, valamint a termékajánlások is vásárlóik kényelmét szolgálják. A szállítási módok tekintetében idén nyártól már két szállító partner közül is választhatnak a vásárlók, a Sprinter mellett a DPD szolgáltatásai is elérhetővé váltak. Emellett egyre népszerűbb a mára már jól ismert bolti Expressz átvételi lehetőség (a csomag 1,5 óra alatt átvehető).
A havi 6 millió feletti oldalletöltésből jól látszik, hogy a vásárlók intenzíven használják a felületeket. A kosárérték az elmúlt gazdasági évben dinamikusan nőtt.
*(Nielsen IQ - 2022. október-2023 augusztus 30.)
**(GFK – 2022.)