A növekedési céloknak megfelelő, szilárd első féléves teljesítményről számolt be a vállalat.
„Az Accor – összhangban a befektetőknek tavaly bemutatott középtávú kilátásokkal – az idei első félévben is szilárd teljesítményt nyújtott. Ez bizonyítja modellünk erejét, csapatunk működési és pénzügyi fegyelmét, illetve a csoport és márkáinak erőteljes lendületét – mondta Sébastien Bazin, az Accor elnök-vezérigazgatója. – Aktivitásunk minden régióban és minden márkánk esetében a második negyedévben is magas maradt, a fejlődési ütemünk felgyorsult, a luxus és lifestyle területeken pedig jelentős partnerségi megállapodásokkal erősítettük tovább vezető pozíciónkat. Ez a teljesítmény lehetővé teszik számunkra, hogy megemeljük a 2024-re vonatkozó RevPAR-célkitűzésünket, és megerősítsük a csoport erejébe és ambíciójába vetett bizalmunkat.”
„Az elkövetkező heteket a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok is fémjelzik, amelyeknek az Accor az egyik partnere. Már hónapok óta aktív csapataink szakértelmüket, vendéglátás iránti szenvedélyüket és nagylelkűségüket az olimpiai falu, a médiafalu és a szállodáinkba látogatók szolgálatába állítják. Ezzel is hozzájárulunk Franciaország ismertségének növeléséhez világszerte” – tette hozzá Sébastien Bazin.
2024 első féléve megerősíti az Accor – 2023. június 27-i tőkepiaci napon bemutatott és a közelmúltban kiadott eredmény- és bevételi jelentésekben megismételt – növekedési kilátásait.
A csoport földrajzi és szegmensek szerinti diverzifikációja mind a két üzletág – Premium, Midscale és Economy, illetve Luxury és Lifestyle – esetében kulcsszerepet játszik. A kereslet továbbra is erős, és az Accor rendelkezik a szükséges ismertséggel ennek kihasználására.
2024 első félévében az Accor 146 szállodát nyitott – ez 24 000 szoba, ami 4,1%-os nettó egységszám-növekedést jelent az elmúlt 12 hónapban. 2024. június végén a csoport 5 682 szállodában 838 722 szobás portfólióval rendelkezett, 218 000 újabb szobával (1 297 szálloda) a tervekben.
A csoport bevételei
2024 első félévében a csoport 2 677 millió eurós bevételt ért el, ami 11%-os növekedés 2023 első félévéhez képest. Ez a Premium, Midscale és Economy üzletág esetében 4%, a Luxury és Lifestyle üzletág esetében pedig 22%-os emelkedést jelent.
Csoportszintű EBITDA
A csoportszintű EBITDA értéke 2024 első félévében 504 millió eurót tett ki, ami 13%-os növekedést 2023 első félévéhez képest. Ez a teljesítmény az erős bevételekhez, a menedzsment és franchise (M&F) tevékenység működési tőkeáttételéhez és a tulajdonosoknak nyújtott szolgáltatások szigorú költségfegyelméhez kapcsolódik. Ez lehetővé tette, hogy a csoport a várakozásoknak megfelelően pozitív EBITDA-t könyveljen el az üzletág ezen részén.