- Hirdetés -

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

|

- Hirdetés -

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ iV, új KUSHAQ sorozatának köszönhetően pedig Indiában is jelentős növekedést könyvelhetett el a vállalat. A ŠKODA jelenlegi várakozásai szerint 2022 második felétől fokozatosan enyhülhet a félvezetőellátási helyzet, miközben ENYAQ COUPÉ iV modellújdonsága és a felfrissített KAROQ részéről további lendületre is számít a cseh autógyártó.

Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „2021 a ŠKODA AUTO történetének egyik legnagyobb kihívást jelentő éve volt, amely során a Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány jelentősen lassította növekedési ütemünket. A ŠKODA-csapat rugalmasságának és találékonyságának, valamint KOVO szociális partnerünkkel és beszállítóinkkal folytatott szoros együttműködésünknek köszönhetően azonban sikerrel vezettük át a vállalatot a tavalyi éven és megfelelő eredményt tudtunk elérni. Jelen várakozásaink szerint az év második felétől fokozatosan enyhülhet a félvezetőellátási helyzet. Bizakodva tekintek előre: számos olyan termékújdonságunk van készülőben, mint az ENYAQ COUPÉ iV, miközben továbbra is intenzív vásárlói keresletet tapasztalhatunk, csapatunk pedig rendkívül motivált. Mindemellett ’NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030’ koncepciójával a vállalat pozíciói hosszú távon is kellően kedvezőek ahhoz, hogy végül megerősödve zárja átalakulási folyamatát.”

Amint Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területeiért felelős tagja hozzátette: „A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány hosszabb kiszállítási határidőket eredményezett az elmúlt év folyamán. Termékeink világszerte kiváló fogadtatásra találtak, s olyan modelljeinknek köszönhetően, mint az ENYAQ iV vagy az új FABIA, a globális kereslet is töretlen. Az új évben tovább fokozzuk a tempót: KODIAQ és KAROQ SUV-bestsellereink felfrissített változata, valamint az új ENYAQ COUPÉ iV egyaránt nagyszerű termék, és meggyőződésem, hogy ügyfeleink körében is népszerűnek bizonyulnak.”

Nyugat-Európában a ŠKODA AUTO 409 ezer autóját szállította ki 2021 folyamán, ami 5,9 százalékos csökkenést jelent a megelőző év azonos időszakához képest (2020. január - december: 434 500 jármű). A decemberi kiszállítási volumen 34 200 darabra adódott (2020 december: 41 700 jármű).

Világszerte legnagyobb piacán, Németországban, az autógyártó 136 800 kiszállítást könyvelhetett el tavaly, 15,4 százalékkal kevesebbet, mint a megelőző évben (2020. január - december: 161 800 jármű). A decemberi kiszállítási volumen 14 700 darabot tett ki, ami 11,5 százalékkal marad el a megelőző évitől (2020. december: 16 600 jármű).

Portugáliában (1800 jármű; +37,4 százalék), Norvégiában (9800 jármű; +36,9 százalék), Írországban (9100 jármű; +21,8 százalék), Hollandiában (19 300 jármű; +19,0 százalék) és Spanyolországban (24 600 jármű; +17,0 százalék) a ŠKODA AUTO egyaránt kétszámjegyű százalékos növekedést ért el.

Közép-Európában a ŠKODA AUTO összesen 164 100, vagyis a megelőző évinél (2020. január - december: 181 900 jármű) 9,8 százalékkal kevesebb autóját adta át ügyfeleinek 2021. januártól december végéig. A decemberi 12 200 darabos kiszállítási volumen éves viszonylatban 16,5 százalékos csökkenésnek felel meg (2020. december: 14 600 jármű).

Hazai piacán, Csehországban, 2021. januártól december végéig 4,0 százalékkal 79 900 darabra (2020. január - december: 83 200 jármű) csökkentek a gyártó kiszállításai, míg decemberben 6700 autóját adta itt át ügyfeleinek (2020. december: 7100 jármű; -5,0 százalék).

Kelet-Európában (Oroszország nélkül) a ŠKODA AUTO 35 800 járművet adott át vásárlóinak (2020. január - december: 39 400 jármű; -9,2 százalék), míg decemberi kiszállításai 39,9 százalékkal 2500 darabra estek vissza (2020 december: 4200 jármű).

Oroszországban a 90 400 darabos kiszállítási volumen 4,4 százalékos csökkenést jelent 2020 azonos időszakához képest (2020. január - december: 94 600 jármű), decemberben pedig a ŠKODA AUTO 7200 járművet adott át (2020. december: 9700 jármű; -25,7 százalék).

Kínában a cseh autógyártó 71 200 járművet szállított ki a 2021-es évben, ami 58,8 százalékos csökkenést jelent (2020. január - december: 173 000 jármű). Decemberben a ŠKODA 7500 kiszállítást könyvelhetett itt el (2020. december: 16 500 jármű; -54,6 százalék).

Indiában a kifejezetten erre a piacra kifejlesztett KUSHAQ bevezetését követően jelentős növekedést produkált 2021 folyamán a ŠKODA AUTO, összesen 22 800 járművét szállítva itt ki (2020. január - december: 10 900 jármű; +108,9 százalék). 2021 decemberében a kiszállítások összesen 3500 járművet tettek ki (2020. december: 1400 jármű; +156,2 százalék).

A gyártó a világ többi részén is örvendetes növekedést ért el: 2021 januártól december végéig a ŠKODA AUTO 20,6 százalékkal 85 ezer darabra növelte járműkiszállításait (2020. január - december: 70 500 jármű).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....