- Hirdetés -

Tovább növelte eladásait a SEAT

|

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek bizonyult, a CUPRA kínálatának és a legalább részben elektromos hajtásrendszerű modellek iránt keresletnek köszönhetően a vállalat növelni tudta értékesítését.

2021 folyamán négyszeresére, 14 700-ról 60 600 darabra bővült a SEAT S.A. elektromos és hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű modelljeinek értékesítése, míg a CUPRA összesen 79 300 járművével megháromszorozta eladásait. E volumen a Formentor sikerének köszönhetően 189,4 százalékkal múlta felül a 2020-as mennyiséget (27 400 darab), miközben a CUPRA eladásainak 41 százalékát már legalább részben elektromos modellek tették ki az elmúlt 12 hónap során.

„A 2021-es év nem az előzetes várakozásaink szerint alakult” – hangsúlyozta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA vezérigazgatója. „Miután keményen dolgoztunk, hogy megküzdjünk a COVID-19 válság hatásaival, a félvezetőhiány érintette súlyosan tevékenységünket. A SEAT és a CUPRA márkák iránti kereslet egyaránt visszatért a világjárványt megelőző szintre, ám a félvezetők hiánya a hosszúra nyúló szállítási határidők következtében csalódást keltett ügyfeleink körében.”

„2022 folyamán a beszállítói helyzet fokozatos javulására és a járműgyártás stabilizálódására számítunk, és optimistán tekintünk az előttünk álló évre. Továbbra is ügyfeleink a legfontosabbak számunkra és mindent megteszünk, hogy megfeleljünk elvárásaiknak” – folytatta Wayne Griffiths.

A 2020-as volumennél (109 500 darab) 5,0 százalékkal kevesebb, 104 100 eladott járművel ismét Németország számított a SEAT S.A. vezető piacának, amelyet 81 800 – azaz a megelőző évinél (73 300 darab) 11,5 százalékkal több – autóval Spanyolország, illetve 50 700 darabos eladással – plusz 11,2 százalék 2020-hoz képest (45 600 darab) – az Egyesült Királyság követett. A vállalat öt legjelentősebb piacának sorát Franciaország (31 200 darab; plusz 14,0 százalék) és Olaszország (27 600 darab; plusz 24,6 százalék) tette teljessé.

Stabilan növekedtek a SEAT S.A. eladásai Mexikóban (20 900 darab; plusz 39,3 százalék 2020-hoz viszonyítva), Törökországban (12 700 darab, plusz 10,3 százalék) és Izraelben (12 600 darab, plusz 20,6 százalék) is.

A CUPRA és a SEAT márka értékesítési adatai – 2021

A CUPRA márka legnagyobb darabszámban értékesített modelljének 54 600 példánnyal a Formentor bizonyult, amely iránt minden előzetes várakozást felülmúló kereslet mutatkozott és a CUPRA 2021-es eladásainak csaknem 70 százalékával a vállalat egyik legnépszerűbb modelljévé vált.

A márka első tisztán elektromos modellje, a novemberben a piacra érkezett CUPRA Born 3300 példányban talált eddig gazdára, amire ígéretes kezdetként tervez építeni a CUPRA az elkövetkező hónapok során.

A CUPRA legnagyobb értékesítési darabszámokat produkáló, kulcsfontosságú piacai között szerepel Németország (30 800), Spanyolország (11 000), az Egyesült Királyság (7700), Olaszország (6200) és Franciaország (4100), de Svájc (3600), Ausztria (2100) és Mexikó (2000) piaca is jól teljesített.

A SEAT márka eladásai 391 200 darabot tettek ki, ami a félvezetőhiány által kifejezetten sújtva 2,0 százalékos csökkenést jelent 2020-hoz viszonyítva. A SEAT legkeresettebb modelljeinek az Arona (106 900 darab), az Ibiza (95 800 darab) és a Leon (87 700 darab), a márka legnagyobb értékesítési volumen jellemezte piacainak pedig Németország (73 300 darab), Spanyolország (70 800 darab), Egyesült Királyság (43 000 darab), Franciaország (27 100) és Olaszország (21 500) számítottak.

A 2020-as évet a világjárvány határozta meg, majd a félvezetőhiány akadályozta meg a korábbi gyártási volumen elérését. A SEAT S.A. globális termelése azonban így is 423 888 járművet tett ki 2021-ben, ami 4,2 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez (406 706 darab) viszonyítva. A SEAT S.A. székhelyén működő martorelli üzem termelése 2020-hoz (350 850 darab) képest 9,8 százalékkal bővült 2021 folyamán, összesen 385 200 SEAT Ibiza, SEAT Arona, SEAT Leon, CUPRA Leon, CUPRA Formentor és Audi A1 gépkocsit állítva elő. Mindez azonban csaknem 30 százalékkal maradt el a gyár teljes kapacitásától.

„A SEAT és a CUPRA most minden eddiginél erősebb modellválasztékkal jelent meg a piacon. Az elmúlt két év során a CUPRA teljes egészében új fejlesztésű és exkluzív modellekkel jelentkezett: a CUPRA Formentor a márka első saját tervezésű és fejlesztésű, míg a CUPRA Born az első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje. Miközben a SEAT bemutatta a SEAT Leon eddigi legjobb generációját, felfrissítette SEAT Ateca, SEAT Ibiza és SEAT Arona sorozatát, valamint SEAT Leon e-HIBRID és SEAT Tarraco e-HIBRID modelljeit is bevezette a piacra” – mutatott rá Kai Vogler, a SEAT S.A. értékesítési és marketing ügyvezető alelnöke. „A márka modellcsaládjának új tagjaival és a globális félvezetőhelyzet javulásának várakozásaival optimistán tekintünk a jövőbe.”

Izgalmas 2022-es év

A félvezetőhiány és a folyamatos bizonytalanság ellenére, amely várhatóan a folyó év során is jelen lesz, a SEAT S.A. 2022 folyamán meg kívánja szilárdítani hajtásrendszerei elektromossá alakításának stratégiáját. A CUPRA első tisztán elektromos modellje, a CUPRA Born sikeres bemutatkozását követően, a márka különböző akkumulátorkapacitás-változatokkal (45, 58 és 77 kWh), valamint a még erősebb (170 kW) e-Boost verzióval bővíti a Born kínálatát. Ugyancsak bemutatkozik a CUPRA Formentor VZ5 egy exkluzív, 999 példányra korlátozott változata (kizárólagos Tajgaszürke külső színben és specifikus beltér-kialakítással), de a jelenlegi kínálat további tagjaiból is készülnek különleges változatok.

A SEAT emellett egy új kárpitozást is kínál a Tarraco (Xperience), emellett frissítéseket a teljes modellkínálat számára.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...