- Hirdetés -

Tovább növelte eladásait a SEAT

|

- Hirdetés -

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek bizonyult, a CUPRA kínálatának és a legalább részben elektromos hajtásrendszerű modellek iránt keresletnek köszönhetően a vállalat növelni tudta értékesítését.

2021 folyamán négyszeresére, 14 700-ról 60 600 darabra bővült a SEAT S.A. elektromos és hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű modelljeinek értékesítése, míg a CUPRA összesen 79 300 járművével megháromszorozta eladásait. E volumen a Formentor sikerének köszönhetően 189,4 százalékkal múlta felül a 2020-as mennyiséget (27 400 darab), miközben a CUPRA eladásainak 41 százalékát már legalább részben elektromos modellek tették ki az elmúlt 12 hónap során.

„A 2021-es év nem az előzetes várakozásaink szerint alakult” – hangsúlyozta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA vezérigazgatója. „Miután keményen dolgoztunk, hogy megküzdjünk a COVID-19 válság hatásaival, a félvezetőhiány érintette súlyosan tevékenységünket. A SEAT és a CUPRA márkák iránti kereslet egyaránt visszatért a világjárványt megelőző szintre, ám a félvezetők hiánya a hosszúra nyúló szállítási határidők következtében csalódást keltett ügyfeleink körében.”

„2022 folyamán a beszállítói helyzet fokozatos javulására és a járműgyártás stabilizálódására számítunk, és optimistán tekintünk az előttünk álló évre. Továbbra is ügyfeleink a legfontosabbak számunkra és mindent megteszünk, hogy megfeleljünk elvárásaiknak” – folytatta Wayne Griffiths.

A 2020-as volumennél (109 500 darab) 5,0 százalékkal kevesebb, 104 100 eladott járművel ismét Németország számított a SEAT S.A. vezető piacának, amelyet 81 800 – azaz a megelőző évinél (73 300 darab) 11,5 százalékkal több – autóval Spanyolország, illetve 50 700 darabos eladással – plusz 11,2 százalék 2020-hoz képest (45 600 darab) – az Egyesült Királyság követett. A vállalat öt legjelentősebb piacának sorát Franciaország (31 200 darab; plusz 14,0 százalék) és Olaszország (27 600 darab; plusz 24,6 százalék) tette teljessé.

Stabilan növekedtek a SEAT S.A. eladásai Mexikóban (20 900 darab; plusz 39,3 százalék 2020-hoz viszonyítva), Törökországban (12 700 darab, plusz 10,3 százalék) és Izraelben (12 600 darab, plusz 20,6 százalék) is.

A CUPRA és a SEAT márka értékesítési adatai – 2021

A CUPRA márka legnagyobb darabszámban értékesített modelljének 54 600 példánnyal a Formentor bizonyult, amely iránt minden előzetes várakozást felülmúló kereslet mutatkozott és a CUPRA 2021-es eladásainak csaknem 70 százalékával a vállalat egyik legnépszerűbb modelljévé vált.

A márka első tisztán elektromos modellje, a novemberben a piacra érkezett CUPRA Born 3300 példányban talált eddig gazdára, amire ígéretes kezdetként tervez építeni a CUPRA az elkövetkező hónapok során.

A CUPRA legnagyobb értékesítési darabszámokat produkáló, kulcsfontosságú piacai között szerepel Németország (30 800), Spanyolország (11 000), az Egyesült Királyság (7700), Olaszország (6200) és Franciaország (4100), de Svájc (3600), Ausztria (2100) és Mexikó (2000) piaca is jól teljesített.

A SEAT márka eladásai 391 200 darabot tettek ki, ami a félvezetőhiány által kifejezetten sújtva 2,0 százalékos csökkenést jelent 2020-hoz viszonyítva. A SEAT legkeresettebb modelljeinek az Arona (106 900 darab), az Ibiza (95 800 darab) és a Leon (87 700 darab), a márka legnagyobb értékesítési volumen jellemezte piacainak pedig Németország (73 300 darab), Spanyolország (70 800 darab), Egyesült Királyság (43 000 darab), Franciaország (27 100) és Olaszország (21 500) számítottak.

A 2020-as évet a világjárvány határozta meg, majd a félvezetőhiány akadályozta meg a korábbi gyártási volumen elérését. A SEAT S.A. globális termelése azonban így is 423 888 járművet tett ki 2021-ben, ami 4,2 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez (406 706 darab) viszonyítva. A SEAT S.A. székhelyén működő martorelli üzem termelése 2020-hoz (350 850 darab) képest 9,8 százalékkal bővült 2021 folyamán, összesen 385 200 SEAT Ibiza, SEAT Arona, SEAT Leon, CUPRA Leon, CUPRA Formentor és Audi A1 gépkocsit állítva elő. Mindez azonban csaknem 30 százalékkal maradt el a gyár teljes kapacitásától.

„A SEAT és a CUPRA most minden eddiginél erősebb modellválasztékkal jelent meg a piacon. Az elmúlt két év során a CUPRA teljes egészében új fejlesztésű és exkluzív modellekkel jelentkezett: a CUPRA Formentor a márka első saját tervezésű és fejlesztésű, míg a CUPRA Born az első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje. Miközben a SEAT bemutatta a SEAT Leon eddigi legjobb generációját, felfrissítette SEAT Ateca, SEAT Ibiza és SEAT Arona sorozatát, valamint SEAT Leon e-HIBRID és SEAT Tarraco e-HIBRID modelljeit is bevezette a piacra” – mutatott rá Kai Vogler, a SEAT S.A. értékesítési és marketing ügyvezető alelnöke. „A márka modellcsaládjának új tagjaival és a globális félvezetőhelyzet javulásának várakozásaival optimistán tekintünk a jövőbe.”

Izgalmas 2022-es év

A félvezetőhiány és a folyamatos bizonytalanság ellenére, amely várhatóan a folyó év során is jelen lesz, a SEAT S.A. 2022 folyamán meg kívánja szilárdítani hajtásrendszerei elektromossá alakításának stratégiáját. A CUPRA első tisztán elektromos modellje, a CUPRA Born sikeres bemutatkozását követően, a márka különböző akkumulátorkapacitás-változatokkal (45, 58 és 77 kWh), valamint a még erősebb (170 kW) e-Boost verzióval bővíti a Born kínálatát. Ugyancsak bemutatkozik a CUPRA Formentor VZ5 egy exkluzív, 999 példányra korlátozott változata (kizárólagos Tajgaszürke külső színben és specifikus beltér-kialakítással), de a jelenlegi kínálat további tagjaiból is készülnek különleges változatok.

A SEAT emellett egy új kárpitozást is kínál a Tarraco (Xperience), emellett frissítéseket a teljes modellkínálat számára.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még mindig fontos szerep jut a tévének

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk...

Panorámakivetítővel érkeznek a luxus-BMW-k

A BMW Head-Up kijelző új nemzedéke a NEUE KLASSE modellgenerációban érkezik meg az utakra. A BMW Panorámakivetítő piaci premierjét Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke erősítette meg.A BMW teljesen új technológiai platformot fejleszt...

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal,...

Egymást érik az Ukrajna elleni támadások

Az orosz invázió 2022 februári kezdete óta példátlanul intenzívvé váltak az Ukrajna elleni adattörlő (wiper) támadások, az ESET Research most elkészítette az ilyen típusú kibertámadások idővonalát. Jó hír, hogy sok tervezett incidenst sikerült időben...

Rengeteg terméket vitt házhoz a Tesco

Tíz éve indította el házhozszállítási szolgáltatását a Tesco Budapesten, a versenytársak között elsőként. Azóta az áruházlánc 874 településen viszi házhoz az online rendelt termékeket országszerte 2,7 millió háztartásba. A kiszállítók a tíz év alatt...
televízió nézettség

Hétből hat estét nyert a TV2

Múlt héten kicsit csökkent a főműsoridős különbség az RTL és a TV2 között, de az utóbbi még így is kényelmes előnnyel vezet. Továbbra is magas nézőszámmal fut a TV2-n a Sztárban sztár és a...

Extra kijelzővel jön az új csúcsmobil

A fejlett kijelzőtechnológiák terén végzett, átfogó kutatás és fejlesztés (K+F) figyelemre méltó eredménye a HONOR Magic5 sorozat, amely a Magic5 Lite és a Magic5 Pro készülékeket foglalja magába. A Magic5 széria szíve egy bámulatos...

Lassan ébredezik a használtautó-piac

Februárban a DataHouse előzetes adatai szerint 64 900 személygépkocsi cserélt gazdát, ami ugyan 4 százalékkal alatta marad a januári 67 700-as mennyiségnek, ám ha a naptárhatással korrigálunk – február a legrövidebb hónap –, ez...

Mit tenne, ha visszamehetne az időben?

Miközben a 18-65 éves magyar internetezők 38 százalékának nincs semmilyen hosszú távú pénzügyi terve, és a többség pesszimista a közeljövőt illetően, a megkérdezettek több mint harmada kezelné a jelen problémáit a jövőjébe történő beruházással....

Sajtódíjat indít a Siemens

Újraindítja médiadíját a Siemens, amellyel a technológia területén kimagasló minőségű munkát végző újságírókat és tartalomkészítőket kívánja elismerni. A Siemens Media Award 2023 regionális sajtópályázatra Közép- és Kelet-Európa hét országában (Ausztria, Horvátország, Magyarország, Lengyelország, Szerbia,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas változás az Euronics-nél

Az aktuális vásárlói elvárásoknak és igényeknek megfelelően teljesen újraértelmezte budaörsi üzletét az Euronics. Az áruházi térben minden elemet úgy alakítottak ki, hogy vezesse és segítse a látogatót. A több mint 200 millió forintos beruházással...

Még mindig fontos szerep jut a tévének

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk...

Panorámakivetítővel érkeznek a luxus-BMW-k

A BMW Head-Up kijelző új nemzedéke a NEUE KLASSE modellgenerációban érkezik meg az utakra. A BMW Panorámakivetítő piaci premierjét Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke erősítette meg.A BMW teljesen új technológiai platformot fejleszt...

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal,...

Egymást érik az Ukrajna elleni támadások

Az orosz invázió 2022 februári kezdete óta példátlanul intenzívvé váltak az Ukrajna elleni adattörlő (wiper) támadások, az ESET Research most elkészítette az ilyen típusú kibertámadások idővonalát. Jó hír, hogy sok tervezett incidenst sikerült időben...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mesterséges intelligencia teheti zöldebbé a vállalatokat

Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak. Egyre...

A drogériákban is egyre fontosabb a környezettudatosság

Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság a környezetbarát kozmetikai és higiéniai termékekkel kapcsolatban. A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék minimalizálása a fontosabb termékválasztáskor – derül...

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....