- Hirdetés -

Tovább növelte eladásait a SEAT

|

- Hirdetés -

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek bizonyult, a CUPRA kínálatának és a legalább részben elektromos hajtásrendszerű modellek iránt keresletnek köszönhetően a vállalat növelni tudta értékesítését.

2021 folyamán négyszeresére, 14 700-ról 60 600 darabra bővült a SEAT S.A. elektromos és hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű modelljeinek értékesítése, míg a CUPRA összesen 79 300 járművével megháromszorozta eladásait. E volumen a Formentor sikerének köszönhetően 189,4 százalékkal múlta felül a 2020-as mennyiséget (27 400 darab), miközben a CUPRA eladásainak 41 százalékát már legalább részben elektromos modellek tették ki az elmúlt 12 hónap során.

„A 2021-es év nem az előzetes várakozásaink szerint alakult” – hangsúlyozta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA vezérigazgatója. „Miután keményen dolgoztunk, hogy megküzdjünk a COVID-19 válság hatásaival, a félvezetőhiány érintette súlyosan tevékenységünket. A SEAT és a CUPRA márkák iránti kereslet egyaránt visszatért a világjárványt megelőző szintre, ám a félvezetők hiánya a hosszúra nyúló szállítási határidők következtében csalódást keltett ügyfeleink körében.”

„2022 folyamán a beszállítói helyzet fokozatos javulására és a járműgyártás stabilizálódására számítunk, és optimistán tekintünk az előttünk álló évre. Továbbra is ügyfeleink a legfontosabbak számunkra és mindent megteszünk, hogy megfeleljünk elvárásaiknak” – folytatta Wayne Griffiths.

A 2020-as volumennél (109 500 darab) 5,0 százalékkal kevesebb, 104 100 eladott járművel ismét Németország számított a SEAT S.A. vezető piacának, amelyet 81 800 – azaz a megelőző évinél (73 300 darab) 11,5 százalékkal több – autóval Spanyolország, illetve 50 700 darabos eladással – plusz 11,2 százalék 2020-hoz képest (45 600 darab) – az Egyesült Királyság követett. A vállalat öt legjelentősebb piacának sorát Franciaország (31 200 darab; plusz 14,0 százalék) és Olaszország (27 600 darab; plusz 24,6 százalék) tette teljessé.

Stabilan növekedtek a SEAT S.A. eladásai Mexikóban (20 900 darab; plusz 39,3 százalék 2020-hoz viszonyítva), Törökországban (12 700 darab, plusz 10,3 százalék) és Izraelben (12 600 darab, plusz 20,6 százalék) is.

A CUPRA és a SEAT márka értékesítési adatai – 2021

A CUPRA márka legnagyobb darabszámban értékesített modelljének 54 600 példánnyal a Formentor bizonyult, amely iránt minden előzetes várakozást felülmúló kereslet mutatkozott és a CUPRA 2021-es eladásainak csaknem 70 százalékával a vállalat egyik legnépszerűbb modelljévé vált.

A márka első tisztán elektromos modellje, a novemberben a piacra érkezett CUPRA Born 3300 példányban talált eddig gazdára, amire ígéretes kezdetként tervez építeni a CUPRA az elkövetkező hónapok során.

A CUPRA legnagyobb értékesítési darabszámokat produkáló, kulcsfontosságú piacai között szerepel Németország (30 800), Spanyolország (11 000), az Egyesült Királyság (7700), Olaszország (6200) és Franciaország (4100), de Svájc (3600), Ausztria (2100) és Mexikó (2000) piaca is jól teljesített.

A SEAT márka eladásai 391 200 darabot tettek ki, ami a félvezetőhiány által kifejezetten sújtva 2,0 százalékos csökkenést jelent 2020-hoz viszonyítva. A SEAT legkeresettebb modelljeinek az Arona (106 900 darab), az Ibiza (95 800 darab) és a Leon (87 700 darab), a márka legnagyobb értékesítési volumen jellemezte piacainak pedig Németország (73 300 darab), Spanyolország (70 800 darab), Egyesült Királyság (43 000 darab), Franciaország (27 100) és Olaszország (21 500) számítottak.

A 2020-as évet a világjárvány határozta meg, majd a félvezetőhiány akadályozta meg a korábbi gyártási volumen elérését. A SEAT S.A. globális termelése azonban így is 423 888 járművet tett ki 2021-ben, ami 4,2 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez (406 706 darab) viszonyítva. A SEAT S.A. székhelyén működő martorelli üzem termelése 2020-hoz (350 850 darab) képest 9,8 százalékkal bővült 2021 folyamán, összesen 385 200 SEAT Ibiza, SEAT Arona, SEAT Leon, CUPRA Leon, CUPRA Formentor és Audi A1 gépkocsit állítva elő. Mindez azonban csaknem 30 százalékkal maradt el a gyár teljes kapacitásától.

„A SEAT és a CUPRA most minden eddiginél erősebb modellválasztékkal jelent meg a piacon. Az elmúlt két év során a CUPRA teljes egészében új fejlesztésű és exkluzív modellekkel jelentkezett: a CUPRA Formentor a márka első saját tervezésű és fejlesztésű, míg a CUPRA Born az első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje. Miközben a SEAT bemutatta a SEAT Leon eddigi legjobb generációját, felfrissítette SEAT Ateca, SEAT Ibiza és SEAT Arona sorozatát, valamint SEAT Leon e-HIBRID és SEAT Tarraco e-HIBRID modelljeit is bevezette a piacra” – mutatott rá Kai Vogler, a SEAT S.A. értékesítési és marketing ügyvezető alelnöke. „A márka modellcsaládjának új tagjaival és a globális félvezetőhelyzet javulásának várakozásaival optimistán tekintünk a jövőbe.”

Izgalmas 2022-es év

A félvezetőhiány és a folyamatos bizonytalanság ellenére, amely várhatóan a folyó év során is jelen lesz, a SEAT S.A. 2022 folyamán meg kívánja szilárdítani hajtásrendszerei elektromossá alakításának stratégiáját. A CUPRA első tisztán elektromos modellje, a CUPRA Born sikeres bemutatkozását követően, a márka különböző akkumulátorkapacitás-változatokkal (45, 58 és 77 kWh), valamint a még erősebb (170 kW) e-Boost verzióval bővíti a Born kínálatát. Ugyancsak bemutatkozik a CUPRA Formentor VZ5 egy exkluzív, 999 példányra korlátozott változata (kizárólagos Tajgaszürke külső színben és specifikus beltér-kialakítással), de a jelenlegi kínálat további tagjaiból is készülnek különleges változatok.

A SEAT emellett egy új kárpitozást is kínál a Tarraco (Xperience), emellett frissítéseket a teljes modellkínálat számára.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....