- Hirdetés -

Tovább pörög a PC-piac

|

- Hirdetés -

A személyi számítógépek értékesítése a világpiacon az első negyedévben 32 százalékkal nőtt éves összehasonlításban – derül ki a Gartner elemzéséből. Amióta a kutatócég megkezdte az adatgyűjtést ez a leggyorsabb ütemű fejlődés, azonban ehhez az is kellett, hogy a bázis, vagyis a tavalyi első három hónap igen gyenge eredményeket hozott.

Az első negyedévben 69,9 millió személyi számítógépet értékesítettek, számuk lehetett volna magasabb is, ha nem hátráltatta volna a gyártást a félvezető áramkörök hiánya – írja az MTI a Gartner közlése alapján. “A 2020 eleji szállítási fennakadások nélkül a negyedéves növekedés mértéke kisebb lenne. A félvezető áramkörök hiánya ugyanakkor most is hátrányosan befolyásolja a beszállítói láncok működését, nem ritkán négyhavi késlekedést okozva a megrendelések teljesítésében” – mutatott rá Mikako Kitagawa, a Gartner kutatási igazgatója. Megalapozottnak tartja azt a feltételezést, hogy a személyi számítógépek iránti kereslet az otthoni munkavégzést szorgalmazó járványvédelmi korlátozások enyhülését követően is élénk marad. A gyártók viszont szoros figyelemmel követik az események alakulását annak megelőzése érdekében, hogy túl nagy készleteik halmozódjanak fel.

A piacvezető az eladásokban az első negyedévben is a Lenovo volt 17,548 millió, az egy évvel korábbinál 42,3 százalékkal több személyi számítógép értékesítésével. Piaci részesedését pedig 25,1 százalékra növelte 23,3 százalékról. A Lenovo jórészt annak köszönhette eladásainak messze a piaci átlag feletti növekedését, hogy alkatrészeinek nagy részét “házon belül” gyártja, így nem volt annyira kitéve a félvezető áramkörök hiányának, mint a többi gyártó.

A rangsorban a második a HP volt az első negyedévben 14,963 millió személyi számítógép eladásával, ami a piaci átlagnál nagyobb 34,6 százalékos növekedéssel 21,4 százalékra bővítette piaci részesedését 21,0 százalékról. A tavalyi első negyedévi visszaesés a HP-t érintette a leghátrányosabban, az idei nagy növekedés tehát jórészt az alacsony bázisnak tulajdonítható.

A harmadik helyen álló Dell 12,9 százalékkal növelte eladásait 11,542 millióra, piaci részesedése így 16,5 százalékra csökkent 19,3 százalékról. A Dell átlag alatti növekedése az üzleti célú számítógépekre kihegyezett termékportfóliójának tulajdonítható. Így kimaradt a lakosság körében népszerű termékcsaládok forgalmának robbanásszerű növekedéséből.

Bőven a piaci átlag felett növelte eladásait az Apple, 48,6 százalékkal 5,572 millióra, ami az idén 8,0 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő számára a tavalyi első negyedévi 7,1 százalék után.

Az Acer 3,968 millió személyi számítógépet értékesített az idei első negyedévben, 36,6 százalékkal többet a tavalyinál, piaci részesedése pedig 5,7 százalékra emelkedett 5,5 százalékról.

Az ASUS is a piaci átlag felett, 39,7 százalékkal növelte eladásait 3,742 millióra, piaci részesedése 5,4 százalékra emelkedett 5,1 százalékról.

Az összes többi személyiszámítógép-gyártó a piaci átlag alatt növelte együttesen eladásait, 26,4 százalékkal 12,532 millióra az idei első negyedévben. Együttes piaci részesedésük 17,9 százalékra csökkent 18,7 százalékról.

Az Egyesült Államokban 13,56 millió személyi számítógépet értékesítettek az első negyedévben, 24,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az EMEA térségben 30,9 százalékkal 22,4 milliót értékesítettek. A fennmaradó rész az ázsiai-csendes-óceáni térségben kelt el, 37,6 százalékos, a világpiaci átlag feletti növekedéssel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA