- Hirdetés -

Tovább terjeszkedett az AutoWallis

|

- Hirdetés -

Lezárult a Renault Hungária felvásárlása, melynek során az AutoWallis és a Salvador Caetano csoportok által alapított vállalat tulajdonába került a Renault, a Dacia és az Alpine márkák kizárólagos magyar importőri joga. Az AutoWallis terve, hogy tovább erősíti a Renault Hungáriát, és a Renault, valamint a Dacia piaci részesedését a 2021-es 9-ről 10 százalék fölé növeli 2023-ban.

Minden szükséges lépés megtörtént, így a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Csoport és portugál partnere által alapított AutoWallis Caetano Holding Zrt. tulajdonába került a Renault Hungária Kft., megszerezve ezzel a Renault, a Dacia és az Alpine márkák kizárólagos magyar importőri jogát. A két autókereskedelemmel és mobilitási szolgáltatások nyújtásával foglalkozó csoport egyenlő hányaddal tulajdonosa a 2021-ben 70,3 milliárd forint árbevételű magyar értékesítő vállalatnak, így a jövőben közösen fejlesztik a három márkát Magyarországon. Az importőri tevékenységet továbbra is a Renault Hungária csapata végzi, ugyanakkor az AutoWallis és partnere pozíciójára, tőkeerejére és innovációs képességére, valamint a tapasztalt márkakereskedői hálózatra alapozva kívánják növelni a márkák piaci pozícióját és népszerűségét, valamint az eladási darabszámokat. Az AutoWallis terve, hogy a csoporton belüli szinergiákat a lehető legjobban kihasználja olyan területeken, mint például az informatika, a médiavásárlás, a logisztika vagy egyes pénzügyi tevékenységek. Emellett átvesz néhány, a párizsi és varsói központok által eddig végzett háttérszolgáltatást.

Andrew Prest, az AutoWallis Nagykereskedelmi Üzletágának vezetője a tranzakció zárása kapcsán elmondta, hogy a Renault Hungária 2021-ben több mint 13.000 gépjárművet értékesített Magyarországon. A 8.139 értékesített darabbal a Dacia a 7. legnagyobb márka volt a magyar piacon, míg Renaultból 5.207 darab talált gazdára tavaly. Az idei év első 9 hónapjában Renaultból 3.534, Daciából pedig 5.483 fogyott. Az AutoWallis terve, hogy 2023-ban a 2021-es 9-ről 10 százalék fölé növeli a Renault és Dacia márkák piaci részesedését. Andrew Prest elmondta, hogy a Renault Csoport az elmúlt években több mint 5 milliárd eurót költött elektromos járművek fejlesztésére, és legalább 11 új modellt tervez piacra dobni 2025-ig, melyek mindegyike elektrifikált változatban is elérhető lesz. A Dacia a leggyorsabban növekvő, 3. legnagyobb részesedéssel rendelkező autómárka Európában a magánvásárlók körében. Az Alpine márkát a gyártó kiemelten fejleszti, mely további lehetőségeket jelent az AutoWallis Csoport számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -