- Hirdetés -

Tovább terjeszkedik a Codecool

|

- Hirdetés -

Több mint 2,5 milliárd forintos tőkebefektetéshez jutott a Codecool, a közép-kelet-európai régió egyik vezető programozóiskolája és IT szakember közvetítő cége. Az IT szakemberek képzését megreformáló, 3-12 hónapos kurzusokat kínáló vállalat további terjeszkedésre és termékei fejlesztésére készül új partnere, az Integral Venture Partners, valamint korábbi befektetői, a Lead Ventures és a PortfoLion Capital Partners támogatásával. A programozóiskola még az év első felében újabb campust nyit a régióban.

Az IVSZ, az ITM és a KIFÜ megbízásából készített felmérés szerint Magyarországon az elkövetkező két évben a munkáltatók 44.000 IT szakembert vehetnének fel, ha nem kellene számolniuk a szektort sújtó munkaerőhiánnyal. Az Európai Bizottság adatai alapján 2020-ban uniós szinten pedig már 825.000 fő hiányozhatott az infokummunikációs szektor munkaerőpiacáról. Az iparági szereplők több mint fele, 58 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kihívást jelent számára megfelelő képességekkel rendelkező IT szakembert találni. A techszektor szakemberhiánya veszélyeztetheti a vállalatok versenyképességét, és ezáltal a gazdaság fejlődését is. Az IVSZ adatai alapján a digitális gazdaság 2019-ben már a GDP 25%-át adta. A probléma megoldásának egyik kulcsa a hagyományos, egyetemi képzések mellett az alternatív képzések fejlesztése, támogatása lehet. Az új oktatási formák iránti igényben rejlő lehetőségeket a befektetők is felismerték már: a Dealroom elemzése szerint 2020-ban 94 százalékkal nőtt és ezzel elérte a 13 milliárd dollárt az ún. EdTech (oktatási technológia) szektorba áramló tőkebefektetések értéke.

Tíznél is több campus, évi több ezer végzős diák, és több tucat vállalati képzés 2025-re

A 2014-ben, hazai üzletemberek által alapított Codecool befektetési tanácsadója, a Clairfield segítségével immár a harmadik sikeres tőkebevonási körét zárta az Integral Venture Partners-szel kötött, 2,5 milliárd forint értékű megállapodással. A Codecool eddig összesen bevont 12,5 millió eurója már azonos léptéket képvisel az európai programozásoktatási piac legismertebb szereplőibe – Ironhack 22 millió euró, Le Wagon 17 millió euró – történt befektetésekkel. A programozóiskolának jelenleg Magyarországon kívül Romániában és Lengyelországban is vannak campusai, és már több mint 1000 végzett diákja dolgozik a technológiai szektorban Európa-szerte.

“A befektetés segítségével tovább tudjuk folytatni régiós terjeszkedésünket, jelenleg az osztrák, szerb és bolgár piacon való megjelenést vizsgáljuk, 2025-re pedig már tíznél is több Codecool-campus működtetése a cél” – mondta el Boda József, a Codecool ügyvezetője. “A terjeszkedés ugyanakkor nem csupán az iskoláink számának bővítéséről szól. Nagy hangsúlyt fektetünk vállalati átképzési programok kialakítására is, mivel azt tapasztaljuk, hogy a cégvezetők egyre nyitottabbak meglévő munkatársaik át- és továbbképzésére, a piacról ugyanis sokszor időigényes és költséges is a megfelelő készségekkel rendelkező munkaerőt megtalálni.”

A Codecool emellett kurzuskínálatát is folyamatosan bővíti. Tavaly az állásgaranciát is biztosító full-stack képzések mellett már megjelentek a specializáltabb, 3-4 hónapos, online is elvégezhető IT-kurzusok az iskola kínálatában, illetve a munkaerőpiaci igényeket követve további tréningtípusok fejlesztésen is dolgoznak. A tervek szerint 2025-re többezer főre nő a programozóiskola végzőseinek száma évente.

“A Codecool egy fundamentális, hosszabb távú makro- és munkaerőpiaci trendet – a digitalizáció térnyerését és a programozói képességek növekvő fontosságát – támogatja egy egyedi és flexibilis üzleti modellel, amely egyenlő hangsúlyt fektet a minőségi programozók képzésére, illetve a vállalati szektor humánerőforrás igényeinek gyors és hatékony betöltésére. Ezek, illetve a regionális lefedettség és terjeszkedési tervek rendkívül vonzóvá teszik a céget az Integral csoport és befektetői számára, mivel az edukáció az egyik fő fókuszterületünk. Befektetési alapunk partnerei a régióból származnak és innovatív, magas minőségű cégekbe fektetnek Közép-Kelet Európában, így a Codecool remekül illeszkedik a bővülő portfóliónkba” – nyilatkozott a befektetésről Szalai Ádám, az Integral Venture Partners befektetési munkatársa.

“A Codecool 12 hónapos, intenzív és gyakorlatorientált programozóképzése egyedülálló ajánlat, jelenleg nincs hasonló program a versenytársak kínálatában a hazai piacon. A módszer eredményességét pedig a számok is bizonyítják: több mint ezer végzősének 98%-a már az IT szektorban dolgozik” – hangsúlyozza a MOL és az MFB invest befektetésével működő Enter Tomorrow kockázati tőkealapot kezelő Lead Ventures vezérigazgatója. Galácz Ábel szerint az is a Codecool piaci esélyeit javítja, hogy a hazai felsőoktatási rendszer az akkreditált informatikai képzések bővülése ellenére sem képes enyhíteni a magas programozóhiányt.

“A Codecool első intézményi befektetőjeként évek óta ismerjük a csapatot és a beléjük vetett bizalmunk a kezdetektől fogva nagyon erős, ezért nem volt kérdés, hogy a harmadik tőkebevonási körnek is a részese leszünk. A pandémia alatt a társaság képes volt gyorsan és hatékonyan reagálni, ami egy sikeres scale-up nélkülözhetetlen ismérve, ráadásul az egyik legforróbb iparág, az EdTech meghatározó szereplője. A válság hatására rengetegen érzik szükségesnek vagy egy kevésbé szerencsés helyzetben akár elkerülhetetlennek a karrierváltást, illetve a továbbképzéseket, így további bővülésben bízunk” – tette hozzá Mihály Zsolt, a PortfoLion Capital Partners befektetési menedzsere, amely az OTP Csoportot és az Eximbankot is befektetői között tudhatja.

Nemzetközi szerepvállalás a digitális készségek fejlesztésében

A Codecool 2020 őszén az Európai Szoftverkészség-fejlesztési Szövetség alapító tagjaként olyan meghatározó nagyvállalatokkal együtt kezdte el egy új európai szintű szoftverkészség-fejlesztési stratégia és tanterv kidolgozását, mint az Amazon Web Services vagy az Adecco. Az iskola szoftverfejlesztők képzésében szerzett tapasztalata így nem csupán regionális szinten, hanem az egész kontinensen hatással lehet az IT-szakemberek képzésének alakulására.

A Codecool eredményeit tavaly az egyik vezető informatikai fórum, az amszterdami The Next Web is elismerte: a legígéretesebb scale-upokat összegyűjtő Tech5 listájukon a Codecool bekerült Európa 20 legizgalmasabb cége közé.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA