Új és ambiciózus célokat tűz ki a fenntartható csomagolás és a klímavédelem területén a Henkel. A vállalat a műanyag hulladék elkerülése és csökkentése érdekében új csomagolási célokat határozott meg 2025-re, 2040-re pedig szeretnének klíma-pozitív céggé válni.
A Henkel közzétette a 29. fenntarthatósági jelentését, amely részletezi a vállalat teljesítményét és előrehaladását a fenntarthatóság különböző területein. A Henkel ezzel együtt bemutatta a jövőre vonatkozó stratégiai céljait és új célokat fogalmazott meg olyan kulcsfontosságú területeken, mint a fenntartható csomagolás és a klímavédelem.
„A fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk évtizedek óta szerves részét képezi vállalati kultúránknak. Elszántan dolgozunk a 2020-ra kitűzött célok elérése érdekében, mindemellett új mérföldkövekkel erősítjük jövőbeli céljainkat, és szeretnénk aktívan hozzájárulni a klímavédelméhez, a körkörös gazdasághoz és a társadalmi fejlődéshez. A fenntarthatóság szerves részét képezi új stratégiai keretünknek, és ez versenyképességünk egyik mozgatórugója” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
„A következő öt év meghatározó lesz, globális szinten és vállalati szinten egyaránt. Figyelnünk kell rá, hogy jó úton haladjunk a globális felmelegedés korlátozása, és az Egyesült Nemzetek fenntartható fejlődési céljainak elérése érdekében” – tette hozzá Sylvie Nicol, a Henkel igazgatóság emberi erőforrásokért és a fenntarthatóságért felelős tagja.
Komoly előrelépés a 2020-as fenntarthatósági célok elérése érdekében
2030-ra a Henkel azt a célt tűzte ki, hogy üzleti tevékenysége háromszor hatékonyabb lesz a 2010-es bázisév környezeti lábnyomához viszonyítva. Ez a Henkel fenntarthatósági stratégiájának sarokköve. 2019 végére a Henkel már 56%-kal növelte teljes hatékonyságát (2010-hez viszonyítva).
A Henkel a 2020-ra kitűzött célok közül már hármat korábban elért: a CO2 kibocsátás 31 százalékkal csökkent és az egy tonnára jutó hulladék 40 százalékkal csökkent.
A munkahelyi egészségvédelem és biztonság 42%-os javításával a Henkel túlteljesítette a 2020-ra kitűzött célokat. A termék előállításához szükséges tonnánkénti vízfogyasztás 28 százalékkal csökkent 2010-hez viszonyítva. Ez pedig azt jelenti, hogy a kitűzött 30%-os cél egyértelműen elérhető.
Világos célok a klímavédelemmel kapcsolatban
A CO2 kibocsátás csökkentése egyértelmű cél a globális felmelegedés korlátozása érdekében, ezért a Henkel tovább erősítette hosszú távú céljait, hogy klíma-pozitív vállalattá váljon és haladást érjen el az értéklánc mentén.
„Azzal a jövőképünkkel, hogy 2040-re klíma-pozitív vállalattá válunk, kifejezetten tovább lépünk attól, hogy csupán karbonsemlegesek legyünk, ezzel is kifejezve elköteleződésünket, miszerint a fenntarthatóság területén vezető szerepet kívánunk betölteni. Szeretnénk haladást elérni a saját működési területünkön, és együttműködni az értékláncunkban lévő partnereinkkel annak érdekében, hogy megóvjuk bolygónkat” – mondta Sylvie Nicol.
2040-re klíma-pozitív vállalattá válás érdekében a Henkel azt tervezi, hogy 2025-re 65%-kal csökkenti termelésének szénlábnyomát. A vállalat ezt energiahatékonyságának folyamatos javításával és megújuló energiaforrásokból előállított villamos energia felhasználásával kívánja elérni. 2040-re a Henkel célja az, hogy a termelés során felhasznált összes fosszilis tüzelőanyagot klíma-semleges alternatívával helyettesítse, és a többlet szén-semleges energiát átadja harmadik felek számára.
Ezen kívül márkáin és technológiáin keresztül a Henkel támogatni kívánja vevőit, fogyasztóit és beszállítóit, hogy (10 év alatt) 2025-ig összesen 100 millió tonna szén-dioxid kibocsátást takarítsanak meg.
Új csomagolási célok 2025-re
A Henkel a körkörös gazdaság előmozdítása érdekében a fenntartható csomagolás terén elért haladására és tevékenységeire építve új, még ambiciózusabb fenntartható csomagolási célokkal tűzött ki 2025-re:
- 100%-ban újrahasznosítható vagy újra felhasználható*: A Henkel összes csomagolása újrahasznosítható vagy újra felhasználható lesz*.
- A fosszilis műanyagok 50%-kal történő csökkentése: A Henkel célja a fosszilis forrásokból származó szűz műanyagok mennyiségének 50%-kal történő csökkentése a fogyasztási termékei csomagolásában. Ezt úgy éri el, hogy a fogyasztási cikkekben használt újrahasznosított műanyag arányát világszerte több mint 30%-kal növeli, csökkenti a műanyag mennyiségét, és egyre több bio alapú műanyagot használ.
- Zéró hulladék: A Henkel szeretne hozzájárulni ahhoz, hogy a hulladékok ne jussanak a környezetbe. A vállalat ezért a hulladékgyűjtési és újrahasznosítási kezdeményezéseket támogat, valamint pénzt fektet innovatív megoldásokba és technológiákba, hogy előmozdítsa a zártkörű újrahasznosítást. A Henkel célja, hogy évente több mint 2 milliárd fogyasztót érjen el újrahasznosításról szóló célzott információval.
2019 végén a Henkel csomagolásának 85%-a újrahasznosítható vagy újrafelhasználható volt*. A Henkel európai fogyasztói termékeinek csomagolásában az újrahasznosított műanyag felhasználása 12%-ot tett ki.
Pozitív társadalmi hatás a közösségekre
A társadalmi előrehaladáshoz való hozzájárulás a Henkel fenntarthatósági stratégiájának az egyike a hat közül. A Henkel 2025-ig tovább kívánja növelni a közösségekre gyakorolt pozitív társadalmi hatását: 100%-ban felelősségteljes beszerzéssel, több mint 50 000 fenntarthatósági nagykövetté képzett munkavállalóinak bevonásával, illetve segítve 20 millió ember életkörülményének javítását világszerte.
Felelősségteljes beszerzés
A Henkel az értéklánc mentén aktív párbeszédet folytat beszállítóival a fenntartható gyakorlatok és az emberi jogok tiszteletben tartásának előmozdítása érdekében.
A Henkel felelősségteljes beszerzési stratégiájának kulcseleme a hat lépcsőből álló felelős beszerzési folyamat, amelyet a beszállítói fenntarthatósági teljesítmény értékeléséhez használ, és amely fontos részét képezi a vállalat beszerzési tevékenységeinek. 2019-ben a vállalat beszerzési mennyiségének kb. 86%-át tette ki a csomagolás, az alapanyagok és a szerződéses gyártás.
A Henkel felelősségteljes beszerzés iránti elkötelezettségének ékes példája a Together for Sustainability – The Chemical Initiative for Sustainable Supply Chains (TfS) kezdeményezés, amelyet a Henkel 2011-ben alapított. A kezdeményezésben a vegyipar 23 partnere egyesíti erőit az egyre összetettebb ellátási lánc menedzsment folyamatok harmonizálása érdekében a fenntarthatóság szempontjából. A TfS kezdeményezés alapvető eleme az ellenőrzés és az online értékelés, amelyeket kiválasztott, független könyvvizsgáló társaságok és az EcoVadis végez, ami egy fenntarthatósági elemzésre szakosodott szolgáltató.
Fenntarthatóság
„A Henkelnél azt szeretnénk, hogy minden tevékenységünkben erősen megnyilvánuljon a fenntarthatóság, és biztosítsuk, hogy ez központi pillére legyen mindegyik üzletágunk innovációs stratégiájának. Ez elősegíti, hogy a Henkel hatékonyabb legyen az erőforrások területén, és növelje versenyképességét” – mondta Carsten Knobel.
A Beauty Care és a Laundry & Home Care fogyasztói üzletágak esetében a termékportfóliók fejlesztése során különös hangsúlyt kapnak a fenntartható csomagolási megoldások és az adott céllal bevezetett fenntartható márkák. Az Adhesive Technologies üzletág továbbiakban is kiaknázza annak lehetőségeit, hogy innovatív termékei és technológiái révén új megoldásokat kínáljon a különféle iparágak számára.
*kivéve a ragasztóanyagokat, amelyeknél a maradék anyag hatással lehet az újrafeldolgozhatóságra