- Hirdetés -

Tovább zöldít a Henkel

|

Új és ambiciózus célokat tűz ki a fenntartható csomagolás és a klímavédelem területén a Henkel. A vállalat a műanyag hulladék elkerülése és csökkentése érdekében új csomagolási célokat határozott meg 2025-re, 2040-re pedig szeretnének klíma-pozitív céggé válni.

A Henkel közzétette a 29. fenntarthatósági jelentését, amely részletezi a vállalat teljesítményét és előrehaladását a fenntarthatóság különböző területein. A Henkel ezzel együtt bemutatta a jövőre vonatkozó stratégiai céljait és új célokat fogalmazott meg olyan kulcsfontosságú területeken, mint a fenntartható csomagolás és a klímavédelem.

„A fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk évtizedek óta szerves részét képezi vállalati kultúránknak. Elszántan dolgozunk a 2020-ra kitűzött célok elérése érdekében, mindemellett új mérföldkövekkel erősítjük jövőbeli céljainkat, és szeretnénk aktívan hozzájárulni a klímavédelméhez, a körkörös gazdasághoz és a társadalmi fejlődéshez. A fenntarthatóság szerves részét képezi új stratégiai keretünknek, és ez versenyképességünk egyik mozgatórugója” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

„A következő öt év meghatározó lesz, globális szinten és vállalati szinten egyaránt. Figyelnünk kell rá, hogy jó úton haladjunk a globális felmelegedés korlátozása, és az Egyesült Nemzetek fenntartható fejlődési céljainak elérése érdekében” – tette hozzá Sylvie Nicol, a Henkel igazgatóság emberi erőforrásokért és a fenntarthatóságért felelős tagja.

Komoly előrelépés a 2020-as fenntarthatósági célok elérése érdekében

2030-ra a Henkel azt a célt tűzte ki, hogy üzleti tevékenysége háromszor hatékonyabb lesz a 2010-es bázisév környezeti lábnyomához viszonyítva. Ez a Henkel fenntarthatósági stratégiájának sarokköve. 2019 végére a Henkel már 56%-kal növelte teljes hatékonyságát (2010-hez viszonyítva).

A Henkel a 2020-ra kitűzött célok közül már hármat korábban elért: a CO2 kibocsátás 31 százalékkal csökkent és az egy tonnára jutó hulladék 40 százalékkal csökkent.

A munkahelyi egészségvédelem és biztonság 42%-os javításával a Henkel túlteljesítette a 2020-ra kitűzött célokat. A termék előállításához szükséges tonnánkénti vízfogyasztás 28 százalékkal csökkent 2010-hez viszonyítva. Ez pedig azt jelenti, hogy a kitűzött 30%-os cél egyértelműen elérhető.

Világos célok a klímavédelemmel kapcsolatban

A CO2 kibocsátás csökkentése egyértelmű cél a globális felmelegedés korlátozása érdekében, ezért a Henkel tovább erősítette hosszú távú céljait, hogy klíma-pozitív vállalattá váljon és haladást érjen el az értéklánc mentén.

„Azzal a jövőképünkkel, hogy 2040-re klíma-pozitív vállalattá válunk, kifejezetten tovább lépünk attól, hogy csupán karbonsemlegesek legyünk, ezzel is kifejezve elköteleződésünket, miszerint a fenntarthatóság területén vezető szerepet kívánunk betölteni. Szeretnénk haladást elérni a saját működési területünkön, és együttműködni az értékláncunkban lévő partnereinkkel annak érdekében, hogy megóvjuk bolygónkat” – mondta Sylvie Nicol.

2040-re klíma-pozitív vállalattá válás érdekében a Henkel azt tervezi, hogy 2025-re 65%-kal csökkenti termelésének szénlábnyomát. A vállalat ezt energiahatékonyságának folyamatos javításával és megújuló energiaforrásokból előállított villamos energia felhasználásával kívánja elérni. 2040-re a Henkel célja az, hogy a termelés során felhasznált összes fosszilis tüzelőanyagot klíma-semleges alternatívával helyettesítse, és a többlet szén-semleges energiát átadja harmadik felek számára.

Ezen kívül márkáin és technológiáin keresztül a Henkel támogatni kívánja vevőit, fogyasztóit és beszállítóit, hogy (10 év alatt) 2025-ig összesen 100 millió tonna szén-dioxid kibocsátást takarítsanak meg.

Új csomagolási célok 2025-re

A Henkel a körkörös gazdaság előmozdítása érdekében a fenntartható csomagolás terén elért haladására és tevékenységeire építve új, még ambiciózusabb fenntartható csomagolási célokkal tűzött ki 2025-re:

  • 100%-ban újrahasznosítható vagy újra felhasználható*: A Henkel összes csomagolása újrahasznosítható vagy újra felhasználható lesz*.
  • A fosszilis műanyagok 50%-kal történő csökkentése: A Henkel célja a fosszilis forrásokból származó szűz műanyagok mennyiségének 50%-kal történő csökkentése a fogyasztási termékei csomagolásában. Ezt úgy éri el, hogy a fogyasztási cikkekben használt újrahasznosított műanyag arányát világszerte több mint 30%-kal növeli, csökkenti a műanyag mennyiségét, és egyre több bio alapú műanyagot használ.
  • Zéró hulladék: A Henkel szeretne hozzájárulni ahhoz, hogy a hulladékok ne jussanak a környezetbe. A vállalat ezért a hulladékgyűjtési és újrahasznosítási kezdeményezéseket támogat, valamint pénzt fektet innovatív megoldásokba és technológiákba, hogy előmozdítsa a zártkörű újrahasznosítást. A Henkel célja, hogy évente több mint 2 milliárd fogyasztót érjen el újrahasznosításról szóló célzott információval.

2019 végén a Henkel csomagolásának 85%-a újrahasznosítható vagy újrafelhasználható volt*. A Henkel európai fogyasztói termékeinek csomagolásában az újrahasznosított műanyag felhasználása 12%-ot tett ki.

Pozitív társadalmi hatás a közösségekre

A társadalmi előrehaladáshoz való hozzájárulás a Henkel fenntarthatósági stratégiájának az egyike a hat közül. A Henkel 2025-ig tovább kívánja növelni a közösségekre gyakorolt pozitív társadalmi hatását: 100%-ban felelősségteljes beszerzéssel, több mint 50 000 fenntarthatósági nagykövetté képzett munkavállalóinak bevonásával, illetve segítve 20 millió ember életkörülményének javítását világszerte.

Felelősségteljes beszerzés

A Henkel az értéklánc mentén aktív párbeszédet folytat beszállítóival a fenntartható gyakorlatok és az emberi jogok tiszteletben tartásának előmozdítása érdekében.

A Henkel felelősségteljes beszerzési stratégiájának kulcseleme a hat lépcsőből álló felelős beszerzési folyamat, amelyet a beszállítói fenntarthatósági teljesítmény értékeléséhez használ, és amely fontos részét képezi a vállalat beszerzési tevékenységeinek. 2019-ben a vállalat beszerzési mennyiségének kb. 86%-át tette ki a csomagolás, az alapanyagok és a szerződéses gyártás.

A Henkel felelősségteljes beszerzés iránti elkötelezettségének ékes példája a Together for Sustainability – The Chemical Initiative for Sustainable Supply Chains (TfS) kezdeményezés, amelyet a Henkel 2011-ben alapított. A kezdeményezésben a vegyipar 23 partnere egyesíti erőit az egyre összetettebb ellátási lánc menedzsment folyamatok harmonizálása érdekében a fenntarthatóság szempontjából. A TfS kezdeményezés alapvető eleme az ellenőrzés és az online értékelés, amelyeket kiválasztott, független könyvvizsgáló társaságok és az EcoVadis végez, ami egy fenntarthatósági elemzésre szakosodott szolgáltató.

Fenntarthatóság

„A Henkelnél azt szeretnénk, hogy minden tevékenységünkben erősen megnyilvánuljon a fenntarthatóság, és biztosítsuk, hogy ez központi pillére legyen mindegyik üzletágunk innovációs stratégiájának. Ez elősegíti, hogy a Henkel hatékonyabb legyen az erőforrások területén, és növelje versenyképességét” – mondta Carsten Knobel.

A Beauty Care és a Laundry & Home Care fogyasztói üzletágak esetében a termékportfóliók fejlesztése során különös hangsúlyt kapnak a fenntartható csomagolási megoldások és az adott céllal bevezetett fenntartható márkák. Az Adhesive Technologies üzletág továbbiakban is kiaknázza annak lehetőségeit, hogy innovatív termékei és technológiái révén új megoldásokat kínáljon a különféle iparágak számára.

*kivéve a ragasztóanyagokat, amelyeknél a maradék anyag hatással lehet az újrafeldolgozhatóságra

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...