Továbbra is együtt az Audi és az FC Bayern

Alexander Seitz (Member of the Board of Management of AUDI AG for Finance, China and Legal Affairs), Hildegard Wortmann (Member of the Board of Management of AUDI AG for Sales and Marketing), Karl-Heinz Rummenigge (Executive Board Chairman FC Bayern München AG), Oliver Kahn (Executive Board Member FC Bayern München AG), Andreas Jung (Executive Board Member for Marketing, Sponsoring and Events FC Bayern München AG), Jörg Wacker (Executive Board Member for Internationalisation and Strategy FC Bayern München AG, from left to right)

Az Audi és az FC Bayern München 2029-ig meghosszabbította partneri együttműködési megállapodását. A két prémium márka már 2002 óta dogozik, együtt, az Audi az FC Bayern München exkluzív autóipari partnere.

A következő évtized közös munkája az innovatív marketing megoldások és az elektrifikáció területén megvalósuló stratégiai együttműködésre összpontosít. Ennek szellemében minden, a rekord bajnokcsapat igazolt játékosaként futballozó sportoló egy tisztán elektromos Audi e-tron modellt kap 2020-ban.

Az Audi 2011. óta az FC Bayern München AG részvényese. Az elmúlt években közös események és együttes kezdeményezések töltötték meg élettel ezt a partneri kapcsolatot. A 2019-ben már hatodik alkalommal az Allianz Arénában megrendezett Audi Kupa Európa egyik kiemelkedő felkészülési tornájává nőtte ki magát.

A teljes, Audi által az FC Bayern részére biztosított flotta az együttműködés teljes időtartama alatt átlagosan maximum 95 gramm szén-dioxidot bocsáthat ki kilométerenként. Ez lényegében megfelel a gyártói gépjárműpark számára 2020. január 1-jétől teljesítendő jogi követelményeknek. A jövőben legalább a járművek fele elektromos meghajtással működik majd.

A megállapodás meghosszabbításával mindkét partner hosszabb távú tervekben gondolkodhat a fenntarthatóságot érintő egyéb kezdeményezések terén. Lényegét tekintve az együttműködést a felek új alapokra helyezik: a járműhasználati megállapodást, amelynek keretében az FC Bayern sztárjai és képviselői Audi modellekkel közlekednek felváltja egy stratégiai együttműködés. Ennek célja mindkét fél számára, hogy az elektrifikációt, az innovatív marketing tevékenységeket és kommunikációs felületeket érintően együttesen tudjanak továbblépni.

Az Allianz Arénában a látogatók még látványosabban találkozhatnak az Audival és szerezhetnek közvetlen élményeket a márkával kapcsolatban. A München szívében megvalósuló új FC Bayern flagship store üzletében az Audi kínálatának különböző darabjai is elérhetők lesznek. Egy másik, jövőbeni együttműködést megcélzó projekt részeként töltőoszlopok kapnak helyet a stadion környezetében illetve tesztvezetésre is lesz lehetőség az aréna körzetében illetve az FC Bayern Säbener Strassen található akadémiája és edzőlétesítményei környékén.

Ezen kívül az AUDI AG és az FC Bayern München elkötelezett partneri kapcsolata a vállalat saját „Audi Fanclub FC Bayern” rajongói klubjában is intenzíven tetten érhető. Több, mint 6 000 tagjával ez világszerte a klub legnagyobb rajongói közössége. A szponzorációs megállapodás a dolgozók számára is lehetővé teszi, hogy számos eseményhez csatlakozzanak. Ilyen például a futballmérkőzésekhez kapcsolódó dolgozói akciók, az Audi Kupa és a játékosoknak történő autóátadásokhoz társuló találkozási lehetőségek.

Az új stratégiai együttműködés része a Volkswagen Csoport más márkáival közös egyéni projektek lebonyolítása is.

Az Audi szintén meghosszabbította az FC Bayern kosárlabda játékosaival kötött megállapodását, amely 2011-ben indult és jelenleg 2023-ig van érvényben.