- Hirdetés -

Triplázott az AutoWallis

|

A tavaly lezárt hat tranzakciónak köszönhetően kilőttek az AutoWallis értékesítési számai: a társaság az első negyedéves értékesítési adatok alapján több mint megháromszorozta a tavalyi első negyedév számait. Az adatok azt mutatják, hogy a tőzsde autós vállalata túllépett a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásainak többségén. Az év első három hónapjában már a bérleti napok száma is növekedett, több mint 40 százalékkal haladta meg a bázisidőszakét, és erősödés mutatkozik a szervizórák esetében is.

Jelentős pozitív fordulat látható az AutoWallis idei első negyedéves értékesítési számaiban a koronavírus-járvány harmadik hulláma miatt bevezetett korlátozások ellenére. A társaság Nagykereskedelmi üzletágában közel a négyszeresére (+382,5%), 4.555 darabra ugrott az eladott új gépjárművek száma. A kiugró növekedést a 32,5 százalékos (1.251 darab) organikus bővülés mellett az év elején indult, négy országra kiterjedő Opel értékesítés robbantotta be: többek között ezen márka nagykereskedelmi értékesítésének hatására a tranzakciók összesen 250 százalékkal növelték az értékesítési számot (3.304 darab). Jól teljesített a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat Kiskereskedelmi üzletága is, amely különösen figyelemreméltó annak ismeretében, hogy a magyar személy- és kistehergépjármű-piacon eközben összességében egy százalékkal, 35.927 darabra zsugorodott az eladás. Az AutoWallisnál az új gépjármű-értékesítések száma a tavalyi tranzakciók hatása nélkül 42 százalékkal, míg a tavalyi tranzakciók hatására (Iniciál Autóház, Wallis Kerepesi, hazai Jaguar és Land Rover értékesítés és a ljubljanai BMW-kereskedés) összességében 238 százalékkal, 1678 darabra növekedett. A használt gépjármű-értékesítés is jól teljesített: a tranzakciókkal együtt 132 százalékkal, 434 darabra emelkedett az eladott járművek száma (tranzakciók nélkül 8 százalékos csökkenés). A szervizórák száma tranzakciók nélkül 40 százalékkal bővült, míg az említett négy tranzakciónak köszönhetően összességében a két és félszeresére (+152,7%), 29.447-re nőtt. A koronavírus miatti korlátozások még visszafogják a gépjárműkölcsönzési terület növekedési lehetőségeit, de már látható pozitív fordultat: a bérleti napok száma már 43 százalékkal növekedett, miközben a mérethatékonyság javult, ugyanis a bővülés csökkenő flottaméret (-22%) és a bérleti események számának mérséklődése (-48%) mellett történt. Mindez jól mutatja, hogy az AutoWallis jól reagált a COVID-lezárások miatt megváltozott üzleti környezetre, és költséghatékony átalakítást hajtott végre.

Az első negyedév értékesítési számait Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója mérföldkőnek nevezte a vállalat életében. Emlékeztetett, hogy a most publikált számok összhangban vannak azzal a korábban bejelentett tervvel, amely szerint a társaság 2021-ben a tavalyi közel háromszorosára, akár 230 milliárd forint fölé növelheti árbevételét az organikus növekedésnek és a 2020-ban lezárt hat tranzakciónak köszönhetően. Hozzátette, hogy a gazdaság újranyitásával és a turizmus élénkülésével a Kiskereskedelmi üzletágon belül a szolgáltatási tevékenységek további erősödésére számít, és az új gépjárművek megrendelésállománya is bizakodásra ad okot a járvány lecsengési ütemének bizonytalansága ellenére is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...

A sarki fény is beköltözik a Nyugati téri Mekibe

A látogatók egy varázslatos utazás részesei lehetnek, ahol a rénszarvasszánon utazó Mikulás, angyalkák, mézeskalácsfigurák és karácsonyi fényárban úszó házikók mellett a misztikus és látványos sarki fény is megjelenik.A McDonald’s Nyugati téri egységének egyedi attrakciója,...

Fenntartható magyar márkákat díjaztak

Fenntarthatóságért és környezetvédelemért tett kimagasló erőfeszítésekért díjaztak vállalatokat, kiemelkedő márkákat és személyiségeket december 3-án a GREEN BRANDS regionális Gálán Bécsben, a gyönyörű Niederösterreich Palais-ban, ahol számos magyar márka is elismerésben részesült. Itt derült ki...

Ilyen ajándékokra vágynak a fiatalok

Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak nemet, a Mastercard felmérése szerint a Z generáció számára ezek az ajándékok inkább eszközök, amelyek segítségével elérhetik azt, amire igazán vágynak: az életre szóló...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...